سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 27
  • مجموع بازدیدها: 162629
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» فرماندار نیکشهر :70 درصد وام های خشکسالی بخش کشاورزی بخشوده شده

    فرماندار نیکشهر در کار گروه آب، منابع طبیعی و کشاورزی این شهرستان گفت : نیکشهر از قطب های مهم کشاورزی خصوصا برای توسعه باغات کشاورزی مرکبات است که در این زمینه دارای ظرفیت بالایی است.

     


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، محمد اکبر چاکرزهی افزود: با توجه به بارندگی های اخیر توجه به قشر مولد جامعه یعنی کشاورزان برای رونق کشاورزی ضروری است.
    وی با اشاره به اینکه 77 درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستائی به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند اظهار داشت : نیکشهر با دارا بودن زمین های حاصل خیز و آب و هوای مناسب توجه بیشتری را در این بخش می طلبد.
    وی ادامه داد : استفاده بهینه از امکانات بالفعل و بالقوه آب و اراضی مستعد و موجود شهرستان برای توسعه کشاورزی ضروری است.
    وی گفت: دولت توجه جدی و خاص به قشر کشاورز و حمایت از آن را داشته به طوری که یکی از اقدامات مهم دولت جهت حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی این شهرستان بخشودگی 70 درصد سود کارمزد و اصل بدهی کشاورزان است.
    فرماندار نیکشهر افزود : 70 درصد وام های خشکسالی بخش کشاورزی این شهرستان به مبلغ 21 میلیارد و 374 میلیون ریال بخشوده شده است.
    چاکرزهی همچنین گفت : مبلغ 708 میلیون و 325 هزار ریال بابت غرامت دام به دامداران این شهرستان و مبلغ 9 میلیارد و825 میلیون ریال بابت 50 درصد خسارت بیمه خرما به نخل کاران این شهرستان پرداخت می گردد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:46 صبح )
    »» سرمربی تیم کبدی زابل : در حساب هیئت کبدی حتی ?? هزار تومان نیست
    تیم کبدی زابل به دلیل نداشتن بودجه به جای پزشک از شکسته بند محلی استفاده می کند مربی تیم ملی کبدی ایران و سرمربی کبدی زابل گفت : کبدی از ورزش های قدیمی وبومی خاص منطقه سیستان بوده و برای مردم این منطقه نامی بسیار آشنا دارد و بازیکنان این رشته در شهرستان زابل ازمدعیان قهرمانی دراین رشته اند.

    مقدم بقادر گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : در حال حاضر این ورزش بعنوان یک رشته ورزشی و دارای فدراسیون? مستقل گردیده است و در بین فدراسیون های کشور از لحاظ سطح رشد مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

    وی اظهار داشت : نباید به این سادگی از این ورزش قهرمان پرور گذشت و به آن اهمیت نداد. باید قهرمانان این رشته ورزشی که همواره پرچم پرافتخارایران را در میادین ورزشی اعم ازجهانی و دیگر میادین به احتزاز در می آورند مورد حمایت قرار داد.

    این مدرس فدراسیون کبدی کشور اذعان داشت : تیم کبدی شهرستان زابل باداشتن چندین عنوان قهرمانی آسیایی و جهانی و ?? بازیکن دعوت شده به تیم ملی از افتخارات منطقه سیستان است ولی متاسفانه درحال حاضر بصورت خودجوش به گونه ای که از هیچ جایی حمایت نمی شود به تمریناتش ادامه می دهد.

    مقدم بقا تصریح کرد : درحساب هیئت کبدی این شهرستان حتی ?? هزار تومان نیست و بازیکنان این تیم به سختی تمرین می کنند اما با تمام این سختی هاعلاقه به این منطقه و ورزش کبدی باعث شده که همچنان استوار و مدعی قهرمانی در این رشته باشند.

    وی بیان کرد : مسوولان این شهرستان باید فکری برای این ورزش قهرمان پرور بکنند. این تیم تنها تیمی است که از استان در لیگ برتر وجود دارد و باید آن را دریابند.

    مربی تیم ملی ایران و سرمربی تیم کبدی گفت : تا این تیم ازهم نپاشیده باید فکری به حال آن کرد.

    وی ادامه داد : این تیم به قدری قوی است که هرساله در بازی های داخلی و خارجی از میان بازیکنانش نماینده دارد.

    مقدم بقا تصریح کرد: بازیکنان این تیم به لحاظ فنی درسطح بسیار بالایی قرار دارند به گونه ای که هربازیکنی که ازتیم های دیگر در ترکیب تیم کبدی زابل قرار گیرد می تواند جزو بازیکنان تیم ملی باشد.

    وی که بعنوان اولین مربی بین المللی کبدی ایران مطرح است ادامه داد : ما تا کی باید بدنبال مسایل حاشیه ای بپردازیم . تیمی دراختیارمن است که باید?? ساعته به آنها تمرین بدهم و آنها را برای مسابقات آماده کنم . فردی که با ما تمرین می کند نباید منبع درآمدی داشته باشد؟ تا با فکری راحت به تمرینش ادامه بدهد؟ وی افزود : دعوت نامه هایی ازتیم های بزرگ مثل ژاپن? هند و دیگر تیم های مطرح جهان برای بازی با آنهاداشته ایم ولی بدلیل مشکلات مالی وعدم داشتن بودجه و اعتبار لازم نتوانسته ایم با آنها بازی کنیم.

    وی اظهار داشت : تیم کبدی زابل هیچ گونه امکاناتی برای تمرین ندارد و هیچ کس هم به فکر این تیم قهرمان پرورکه افتخارات بسیاری را برای سیستان کسب کرده نیست.

    وی افزود : در تمرینات تیمی مامصدومیت بسیار زیاد است و متاسفانه به جهت نداشتن هزینه های اورژانس مرتباْ باید از شکسته بند محلی که گاها ْتیم را یاری می نماید استفاده کنیم.

    سرمربی تیم کبدی زابل و مربی تیم ملی کبدی ایران گفت : انتظار ما از مسوولان این شهرستان این است که بازیکنان این تیم که باتمام توان برای حفظ این تیم درلیگ برتر که بعنوان تنها نماینده استان در بین تمام تیم های ورزشی است تلاش می کنند را حمایت نمایند . این تیم بازیکنانی بسیار فنی و دعوت شده به تیم ملی دارد و عناوین قهرمانی زیادی درسطح جهانی و آسیایی را به خود اختصاص داده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:42 صبح )
    »» آغاز پژوهش های میدانی مشترک بین دانشگاه زابل و دانشگاه فردوسی مش
    آغاز پژوهش های میدانی مشترک بین دانشگاه زابل و دانشگاه فردوسی مشهدمسئول روابط عمومی دانشگاه زابل با اعلام خبر آغاز پژوهش های میدانی مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه فردوسی مشهد گفت : این گروه پژوهشی جونده شناسی به منظور انجام پژوهش های میدانی به سرپرستی دکتر ترحمی کار پژوهش شان را آغاز نموده اند.

    وحید کیخا در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : این گروه علمی باهمکاری گروه پژوهشی حیات وحش پژوهشکده دام های خاص دانشگاه زابل به سرپرستی مهندس جاوید کار در یک تحقیق مشترک درحال انجام عملیات میدانی و نمونه گیری به منظور مطالعه وضعیت سیستماتیکی جنس mus ازخانواده ‏ ‏muridae‏ ‏وگونه های خانواده ‏ ‏dipodidae‏ (دوپاها)متعلق به راسته جوندگان دراستان سیستان وبلوچستان هستند.

    وی ادامه داد : استان سیستان وبلوچستان به لحاظ شرایط اقلیمی ویژه و ساختار زمین شناسی متفاوت ازفلات ایران پذیرای گستره متنوعی از گونه های جانوری ساکن در این منطقه می باشد و تا کنون محققین متعددی ازداخل وخارج کشورجهت انجام مطالعات و تحقیقاتشان به این استان سفرکرده اند.
    وی اظهار داشت : نتایج این تحقیق مشترک درمجلات علمی -پژوهشی معتبردرخارج ازکشوربه چاپ خواهد رسید و متعاقبا ْدراختیارعلاقمندان اعم از دانشجویان و محققین قرارخواهدگرفت. ‏



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:41 صبح )
    »» فینالیست‌های مشت زنی جوانان قهرمانی کشور مشخص شدند

    نفرات راه یافته به فینال ? ???وزن مشت زنی جوانان قهرمانی کشور روز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای نیمه نهایی در زاهدان، مشخص شدند.

    به گزارش ایرنا، رقابتهای مشت زنی جوانان قهرمانی کشور با حضور ???? ورزشکار در سرسرای امام علی (ع) زاهدان از روز دوشنبه گذشته آغاز شد.

    در رقابتهای نیمه نهایی در وزن ? ???کیلوگرم "مسعود ریگی" از سیستان و بلوچستان با غلبه بر "مهدی جودری" از گیلان به دیدار نهایی راه یافت.

    دیگر نفرات راه یافته به دیدار نهایی این رقابتها عبارتند از وزن ? ???کیلوگرم: "اسماعیل ارمشی" از گلستان، "هادی صیادی پور" از چهارمحال و بختیاری
    وزن ? ???کیلوگرم: "محمد فولادی" از گلستان، "محمد مومی‌وند" از تهران وزن ? ???کیلوگرم: "سینا معدنی" از کرمانشاه، "مجتبی زارع محمدی" از لرستان.

    وزن ? ???کیلوگرم: "مهرداد اسکندری" از استان مرکزی، "احسان نوذری" از لرستان
    وزن ? ???کیلوگرم: "محمد صادق جانبازی" از مازندران، "مجتبی معلمی" از تهران
    ? ???کیلوگرم: "اسحاق ریگی" از سیستان و بلوچستان، "پیمان ایمانی" از خراسان جنوبی
    ? ???کیلو گرم: "سعید محمودی" از چهار محال و بختیاری، "سینا حبیبی" از گیلان
    ? ???کیلوگرم: "سالار غلامی" از کرمانشاه، "مجید ابراهیمی" از گیلان ? ???کیلوگرم: "یوسف محمدی" از کرمانشاه، "علی غدیری" از لرستان ? +???کیلوگرم:"پرویز ریگی" از سیستان و بلوچستان، "حامد اسدالهی" از تهران.

    به گزارش ایرنا، دیدار نهایی این رقابتها امشب و فردا صبح برگزار می شود.

    به گزارش ایرنا، در جدول رده بندی این رقابتها تیم تهران با کسب ???? امتیاز در صدر قرار گرفته است و تیمهای سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری با ? ???و ? ???امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 11:10 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :برای توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار پ
    استاندار سیستان و بلوچستان در جمع تجار و بازرگانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان قابلیت های معدنی بکر و فراوانی دارد گفت: با فراهم آوردن امکانات زیر بنایی از جمله توسعه اسکله ها در بندر چابهار، احداث خط ریلی و بزرگراه ها، تجارت در امر صادرات واردات رونق خواهد یافت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر حبیب الله دهمرده افزود: برای شکوفا شدن استعدادهای تجاری در استان طی دو سال اخیر گام های بزرگی برداشته شده که در این رابطه می توان به توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار برای پهلو گیری گشتی هایی به ظرفیت یکصدهزار تن با هزینه ای معادل پنج هزار میلیارد ریال اشاره کرد.
    وی داشتن مرزهای طولانی آبی، خاکی، هوایی و ریلی برای سیستان و بلوچستان را یک فرصت استثنایی برشمرد و اظهار داشت: با تکمیل خطوط ریلی بین کرمان- زاهدان و چابهار- میلک زابل و تکمیل بزرگراه ها که تاکنون هزاران میلیارد ریال هزینه شده این استان به عنوان دروازه شرق کشور به بزرگترین دانال تجاری دنیا تبدیل خواهد شد.
    رئیس سازمان بازرگانی استان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار تاجر در امر صادرات و واردات فعال هستند.
    ایرج حسن پور با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان 60 هزار نفر عضو دارد برخی از مسائل و مشکلات موجود در امر صادرات و واردات در استان را برشمرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:57 صبح )
    »» افتتاح اولین باجه بانک تخصصی قرض الحسنه در زاهدان
    همزمان با سراسر کشور اولین بانک تخصصی قرض الحسنه بر اساس اصول بانکداری اسلامی با حضور حجه الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی و دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استان در بانک ملی زاهدان افتتاح شد.
    منصور شکوری مقدم مدیر شعب بانک ملی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان گفت: این بانک در راستای بانکداری اسلامی و اساس آن منطبق با فرهنگ اسلامی است .
    وی ادامه داد: این بانک به دنبال سیاست های دولت نهم با سرمایه اولیه 22 هزار میلیارد ریال که سهامداران آن بانک های صادرات، ملی، سپه، صنعت و معدن، رفاه، کشاورزی و مسکن است همزمان در سراسر کشور با 1700 باجه و توسط بانک ملی و 300 شعبه توسط بانک صادرات افتتاح شده است .
    شکوری مقدم در مورد فعالیت این بانک اظهار داشت: خدماتی شامل وام مسکن، اشتغال ازدواج، تسهیلات بهداشت ودرمان و سفرهای زیارتی از محل پروژه های قرض الحسنه مردم اعطا خواهد کرد


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:49 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :سران و معتمدان نقش مهمی در ایجاد وحد
    سران و معتمدان وریش سفیدان شیعه و سنی و طوایف و شوراهای شهر زابل و بخش ها و روستاها و مشاور ان جوان استان با طومار امضاء شده 160 متری حاوی تقدیر و تشکر از اقدامات دولت نهم با استاندار سیستان و بلوچستان در سالن خاتم استانداری دیدار کردند .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان دراین مراسم تعدادی از نمایندگان سران و قبایل ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات موثر دولت نهم در استان به بیان مشکلات در بخش ها و شهر زابل پرداختند .
    استاندار سیستان و بلوچستان نیز دراین دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور صمیمانه سران قبایل و طوایف شیعه وسنی سیستان با توجه به نقش و اهمیت وحدت دراستان گفت: ریش سفیدان و معتمدان نقش مهم وموثری را درایجاد و حدت و همدلی ایقاء می کنند وتا کنون خوشبختانه برادرانه و بدون غوغا سالاری زندگی منطقی و شرافتمندانه در کنار هم داشته اندکه موجب افتخار و مباهات است .
    دکتر دهمرده افزود : سران قبایل و طوایف باید از فرصت های ایجاد شده حداکثر استفاده و بهره را در زمینه سازندگی و آبادانی استان ببرند.
    وی با اشاره به سابقه حماسی و مذهبی سیستان گفت : مردم سیستان مردمانی صبور و قانع و کم توقع هستند وباید همدیگر را در آبادانی سیستان حمایت کنند .
    وی به انرژی هسته ای اشاره کرد خاطرنشان کرد : خوشبختانه کشور ایران امروز توانسته با درخشش های بی نظیر الگویی موفق برای سایر کشورها باشد .
    دهمرده به برخی از مشکلات استان اشاره کرد و افزود: استان دارای ظرفیت و استعدادهای بی نظیری است و در کنار آن کمبودها و عقب ماندگی های تاریخی دارد که خوشبختانه کارهای بزرگی در حال انجام است و در حال گذر از این عقب ماندگی ها هستیم .
    وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است تصریح کرد: تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم استان سیستان و بلوچستان کوتاهی نخواهم کرد من برای ریاست نیامده ام بلکه به عنوان خادمی کوچک برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای خدمت بیشتر و عمران و آبادانی استان مسئولیت پذیرفتم .
    وی اضافه کرد: تمامی تلاش مابراین است تا با انجام زیرساخت ها تجارت و بازرگانی ، علم و دانش در تمامی نقاط استان توسعه یابد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:39 صبح )
    »» قائم‌مقام دبیر ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری سیستان وبلوچستان :دانش
    معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان و قائم‌مقام دبیر ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری استان با اعلام اینکه یک درصد از بودجه‌ی دستگاه‌های اجرایی باید به دانشگاه‌ها اختصاص یابد، گفت: براساس مصوبه، یک درصد از بودجه‌ی دستگاه‌های اجرایی باید در دانشگاه‌ها هزینه شود.
    دکتر علی‌اکبر میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود : به همین منظور، بالغ بر دو میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان منعقد و پروژه‌های پژوهشی آن‌ها را جذب کرده‌ایم. به عنوان مثال، شش عضو هیئت علمی در رشته‌های عمران و زمین‌شناسی مشغول به کار روی پروژه‌ی اداره‌ی مسکن و شهرسازی هستند که این اداره، اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان به آن اختصاص داده است.
    وی ادامه داد : در سال 80، حدود پنج میلیون و 500 هزار دلار خرید ارزی داشتیم. در مرحله ی دوم، در سال جاری سه میلیون دلار خرید ارزی داشتیم و دو هفته قبل بالغ بر یک میلیون و 200 هزار دلار تجهیزات آزمایشگاهی سفارش داده ایم.
    وی اظهار داشت : وب سایت ویژه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری، از سه هفته قبل فعال شده و کلیه‌ی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های سراسر استان، در آن ذکر شده است. هم‌چنین از ابتدای هفته‌ی جاری، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه از هفته‌ی پژوهش سال قبل تاکنون، زیر چاپ برده‌ایم که به‌زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:24 صبح )
    »» فرماندار خاش :78 واحد آموزشی خشت و گلی و غیراستاندارد در شهرستان
    فرماندار خاش گفت : زمینه‌ی ادامه‌تحصیل تعداد 584 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل این شهرستان در طول امسال? فراهم شده است.
    رحمدل بامری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: در سال تحصیلی ??-?? تعداد 27 هزار دانش‌آموز در 311 واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل‌ هستند.
    وی از وجود 78 واحد آموزشی خشت و گلی و غیراستاندارد در شهرستان خاش خبر داد و افزود: 12روستای این شهرستان فاقد فضای آموزشی بوده و دانش آموزان این مناطق در چادر به تحصیل می‌پردازند.
    وی با اشاره به استعدادهای بالقوه‌ی فرزندان شهرستان خاش در زمینه‌های مختلف به‌خصوص علم و علم‌آموزی گفت: قبولی 91 درصد از دانش‌آموزان منطقه در کنکور سراسری با رتبه‌های بالا? بیانگر این موضوع است.
    فرماندار خاش اظهارداشت: تلاش برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و فراهم کردن امکانات و زمینه‌های رشد و پرورش استعدادهای فرزندان این منطقه باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:20 صبح )
    »» این هفته‌ی در بورس منطقه‌ای سیستان و بلوچستان? تعداد سه میلیون و

    این هفته‌ی در بورس منطقه‌ای سیستان و بلوچستان? تعداد سه میلیون و ??? هزار و ??? سهم به ارزش بیش از هشت میلیارد و 860 میلیون ریال? مورد داد و ستد قرار گرفت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، این تعداد از میان 60 شرکت بود که 74 درصد ارزش داد و ستد این هفته را خرید سهام شامل شده است.
    چهار شرکت برتر از لحاظ ارزش داد و ستد عبارت‌اند از: صنعتی و معدنی چادرملو، فولاد مبارکه، سایپا، ایران خودرو



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:19 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]