سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 23
  • مجموع بازدیدها: 162613
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد :آغاز عملیات نقشه برداری خط ل
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت : به موازات اجرا و تکمیل پروژه عظیم خط لوله گاز از عسلویه به ایرانشهر به زودی عملیات نقشه برداری برای طراحی شبکه های فشار قوی و ضعیف گاز در شهرهای استان و نواحی تحت پوشش آغاز می شود.
    دکتر حبیب الله دهمردهدر گفت وگو باخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود : عملیات پروژه گاز رسانی از عسلویه به ایرانشهر به طول 902 کلیومتر و با قطر 56 اینچ و 2 میلیارد و پانصد میلیون دلار که از 17 خرداد ماه سال گذشته شروع شده تاکنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
    وی ادامه داد : برای تسریع در امر گاز رسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان از دی ماه سال جاری با انتخاب مشاور، عملیات طراحی شبکه های لوله گذاری در شهر زاهدان و نزدیک به 450 کیلو متر نیز برای ایرانشهر محاسبه شده است.
    وی تصریح کرد: براساس زمان تعیین شده، عملیات طرح بزرگ خط انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر در آذر ماه سال آینده به اتمام رسیده و به بهره برداری می رسد.
    مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز گفت : تا پایان سال، 88درصد عملیات لوله گذاری در شهر ایرانشهر انجام و 40 درصد شهر زاهدان نیز به شبکه گاز شهری متصل خواهد شد.
    مهندس حمید میرزایی با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه نقشه برداری برای تعیین خطوط لوله گذاری 7 میلیارد ریال می باشد افزود: طول خط لوله گاز از ایرانشهر به زاهدان نزدیک به 350 کیلو متر می باشد.
    با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ بعد مسافت و هم مرز بودن با کشورهای افغانستان و پاکستان همواره با مشکل سوخت مواجه بوده، تکمیل و بهره برداری از پروژه عظیم گاز رسانی گامی بزرگ برای توسعه و شکوفایی استان به شمار می رود.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:9 صبح )
    »» با کسب 3 طلاو 2 برنز :سیستان و بلوچستان قهرمان هجدهمین دوره مساب

    هجدهمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور با قهرمانی میزبان در زاهدان خاتمه یافت .
    رئیس هیات بوکس استان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان گفت: دراین مسابقات بیش ا ز دویست و بیست ورزشکار از بیست و هشت استان بمدت 5 روز در مجموعه ورزشی امام علی (ع) زاهدان با هم مبارزه کردند که درپایان تیم میزبان با کسب سه نشان طلا و دو نشان برنز بالا تر از تیم های تهران و لرستان درجایگاه نخست ایستاد .

     


    حسین ثوری افزود : برای سیستان و بلوچستان مسعود ریگی در 48 کیلوگرم ، اسحاق ریگی در 69 کیلوگرم و پرویز ریگی در 90+ کیلوگرم نشان طلا و عبدالباسط کرد سالارزهی و یحیی نورزهی در وزن های 57 و 64 کیلوگرم نشان برنز گرفت.
    وی ادامه داد :در مجموع تیمی سیستان و بلوچستان با کسب 3 نشان طلاو 2 نشان برنز با 31 امتیاز قهرمان شد و تهران باکسب 2 نشان طلا و یک نقره و 30 امتیاز نائب قهرمان شد ولرستان با 2 نشان طلا و 28 امتیاز سوم شد.
    وی اظهار داشت :در این مسابقات کاپ اخلاق به تیم خوزستان رسید و مسعود ریگی از سیستان وبلوچستان بعنوان فنی ترین بوکسور مسابقات شناخته شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:5 صبح )
    »» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان :تنوع قومیتی در سیس
    دومین نشست مسئولان روابط عمومی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه شرق و جنوب شرق کشور با حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چابهار برگزار شد .
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در این جلسه گفت : با توجه به تهاجم فرهنگی از کشورهای هم مرز با استان باید بحث فرهنگ در استان بصورت جدی پیگیری شود که اقداماتی از قبیل تربیت نیرو ، گسترش مکان های فرهنگی و اجرای کارهای فرهنگی به اجرای این روند کمک قابل توجهی می نماید .
    نور الله برشان افزود : نقش روابط عمومی ها در انعکاس اخبار سبب ایجاد نشاط در جامعه می شود که باید با برنامه ریزی و تقویت نیرو های خبری در ادارات به این روند کمک نمود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:0 صبح )
    »» مدیر کل آموزش و فنی حرفه ای سیستان وبلوچستان :کارگران صنایع ساخت
    مدیر کل آموزش و فنی حرفه ای استان در جمع کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای، مسکن و شهرسازی، رئیس کانون کاردانی های فنی استان، رئیس اتحادیه تعاونی های مسکن استان و نماینده انجمن انبوه سازان، با اشاره به آسیب پذیر بودن استان و قرار داشتن شهرستان زاهدان روی گسل، رعایت نکات ایمنی در احداث ساختمان ها را مهم دانست و گفت: ما راغب هستیم کارگران فاقد مهارت را آموزش داده و به آنها گواهینامه مهارت در سطوح مختلف آموزشی اعطا کنیم.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان میر فتح اللهی افزود : در همین راستا و با توجه به ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جهت بهره وری از نیروی کار ماهر و نیاز جامعه به نیروهای آموزش دیده در رشته های مختلف صنایع ساختمان، در سال های 85 و86 تعداد هزار و 385 نفر از کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان موفق به دریافت گواهینامه مهارت در رشته های صنایع ساختمان شده اند که از این تعداد 743 نفر در سال 85 و 642 نفر در سال 86 در رشته های جوشکاری، قالب بندی، آرماتور بندی، بتن ریزی، اسکلت سازی، لوله کشی، کفراژبندی و برقکاری آموزش دیده اند.
    وی از افتتاح کارگاه آموزشی صنایع ساختمان در دهه فجر سال جاری در شهرستان زابل خبر داد و افزود : سال آینده یازده هزار و 760 نفر رشته های مختلف صنایع ساختمان را در سیستان و بلوچستان آموزش خواهند دید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:56 صبح )
    »» مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی :اطلاع رسانی و تغ
    مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست روابط عمومی های شرق و جنوب شرق کشور گفت : با هدف افزایش راندمان کاری روابط عمومی ها در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کل کشور 2 کارکرد اطلاع رسانی و تغییر ساختار روابط عمومی ها در دستور کار قرار دارد که با تصویب آیین نامه آن در هیئت دولت به دنبال اجرایی نمودن آن میباشیم .
    محمد قهرمانی افزود : در زمینه تولید اخبار ، پاسخ کامل به در خواست های مردمی توفیقات خوبی بدست آورده ایم که با انتشار نشریه وفا و چاپ تولیدات فرهنگی در پی جلب احساس رضایت مردم و اطلاع رسانی فعالیتهای انجام شده می باشیم .
    وی با اشاره به اینکه سال آینده در زمینه نشر کتاب قدم های بهتری خواهیم برداشت اظهار داشت : متولی بحث افکار سنجی و همکاری با بخشهای خبری روابط عمومی ها میباشند .
    وی گفت : امید آن می رود با دقت بیشتر در آیین نامه ها به سوی اجرایی کردن و پیش برد اهداف گام برداشت .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:54 صبح )
    »» مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان :باید رشته هایی آمو
    مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت : باید رشته هایی آموزش داده شود که نیازهای منطقه را نیز در برداشته باشد، باید رشته های کهنه تعطیل و به جای آن رشته های جدید ایجاد شود و برای تحقق بخشیدن این امر از افکار و ایده های نو استفاده خواهیم کرد .
    میر فتح اللهی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان افزود : در همین راستا آموزش گوهر تراشی را با همکاری کمیته امداد امام (ره) استان آغاز کرده ایم که با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می کند باعث کار و کار آفرینی می شود، از سیاست های مهم دیگری که در این رابطه دنبال شده ایجاد رشته های کشاورزی می باشد.
    وی ضمن بیان شرایط خاص منطقه اظهار داشت : ما مصر هستیم آموزش رشته های منابع غذایی دریای عمان، جلبک ها ی دریایی، آموزش انواع دباغی پوست و ... را در کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای آغاز کنیم.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:53 صبح )
    »» مدیر شبکه بهداشت و درمان نیکشهر :شاخص های بهداشتی نیکشهر بهبود ی
    فرماندار نیکشهر در همایش یک روزه داوطلبان سلامت که بدون توقع و چشم داشت که با خدمات رایگان سلامتی را به ارمغان می آورند تشکر و قدردانی نمود.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،محمد اکبر چاکرزهی خواستار جذب افراد داوطلب در عرصه بهداشت جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شد.
    وی ادامه داد: داوطلبان سلامت با دریافت آموزش برای ارتقاء سلامت مردم تلاش می کنند و نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ سلامت وکاهش بیماری های خطرناک که سلامتی افراد را تهدید می کنند را دارند .
    مدیر شبکه بهداشت و درمان نیکشهر نیز دراین جلسه گفت : شاخص های بهداشتی نیکشهر اعم از مرگ ومیر مادران باردار ، اطفال زیر 5 سال تغییر کرده و شاهد بهبود وضعیت و کاهش مرگ و میر در بین دو گروه هستیم .
    دکتر شاکری افزود : با تلاش های بیشتر شاهد هیچ مرگ و میری در اثر بیماری که قابل کنترل است نباشیم .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:52 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :مهمترین دلیل خنثی شدن توطئه های دشمن

    خدمات در مراسماتی چون دهه فجر توفیق الهی می خواهد.
    استاندار سیستان و بلوچستان در اولین جلسه برنامه ریزی ستاد دهه فجر استان گفت: امروزه نظام اسلامی در ابعاد مختلف بعنوان یک الگو موفق مطرح است و این حاصل حضور مردم در تمامی صحنه هاست.

     


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان دکتر حبیب الله دهمرده افزود : مهمترین دلیل خنثی شدن تمامی توطئه ها و گرفتاری های ایجاد شده از سوی استکبار جهانی، حضور مردم در عرصه های مختلف کشور است که باید به آن ارج نهاد.
    او ادامه داد : حضور مردم باعث می گرد که مسئولان مملکتی با قوت و اقتدار وسیع در عرصه های بین المللی از جایگاه نظام دفاع نمایند.
    وی اضافه کرد: برگزاری با شکوه مراسماتی چون دهه فجر یکی از مهمترین مسائلی است که می توان بوسیله آن از ارزش های دینی و انقلابی خود دفاع کرد.
    او تاکید کرد :باشکوه برگزار شدن این دهه، اطمینان دهنده حضر و حمایت تمامی اقشار مردم در کشور و استان است.
    وی بر رفع مشکلات و کاستی های برگزاری این دهه توسط تمامی دستگاه ها ونهادها تاکید کرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:51 صبح )
    »» امام جمعه نیکشهر:صندوق مهر امام رضا (ع) تحول خوبی در اشتغال و تو
    بانک قرض الحسنه مهر ایران با حضور فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان نیکشهر افتتاح شد.
    فرماندار نیکشهر گفت: قرض الحسنه سنت الهی است و بستر آن توسط دولت فراهم شده و مردم باید از آن حمایت کنند.
    محمد اکبر چاکرزهی افزود: این بانک با دستور رئیس جمهور با قصد خیر و نیت حمایت از نیازمندان تاسیس شده است که اقدام به جذب سپردهای جاری و پس انداز نموده است.
    رئیس حوزه بانک ملی و بانک قرض الحسنه مهر نیکشهر نیز گفت: این بانک در زمینه های ازدواج جوانان، اشتغال هزینه درمان- تحصیل، تعمیرمسکن و تامین سفرهای زیارتی و سیاحتی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می نماید.
    رئیسی افزود : سقف وام پرداختی این صندوق تا ده میلیون تومان است.
    امام جمعه اهل تشیع نیکشهر نیز گفت: یکی از ابتکارات مهم رئیس جمهور ایجاد صندوق مهر امام رضا بوده که موفقیت بزرگ و تحول خوبی در پرداخت تسهیلات به زوج های جوان و اشتغال و توسعه روستاها داشته است.
    حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی خواستار همکاری بیشتر مردم و مسئولان در جهت موفقیت این صندوق شد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:48 صبح )
    »» نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان :دهه مبارک فجر یادآور دو من

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در اولین جلسه برنامه ریزی ستاد دهه فجر استان گفت : مهمترین افتخار ملی ایران که حاصل انقلاب اسلامی است تبدیل یک رژیم و نظام به نظام دیگری است به عبارتی نظام نگون بخت سلطنتی به نظام مقدس جمهوری تغییر یافت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان حجت الاسلام سلیمانی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط بسیار مناسب و همواری برای رونق دینی و تفکیک آئین مقدس اسلامی برای جهان اسلام فراهم شد و اسلام در دنیا با وجه و رویکرد جدید عرضه گردید.

     


    او اضافه کرد: این دهه باید به بهترین شکل تبلیغ و تجلیل و به نسل آینده معرفی گردد چرا که ملتی می تواند مفتخر و سربلند باشد که ریشه خود را شناخته و به آن افتخار کند .
    وی مهمترین افتخار کشور را تبعیت از قوانین و تاریخ اسلامی عنوان کرد و افزود: هر پدیده مهمی ارزش مبدأ تحول یک جامعه را ندارد اما پدیده های بسیار مهمی در اسلام وجود دارد که می توان به عنوان تحولات تاریخی تلقی گردد که مهمترین آن استفاده از تحولات برای تاریخ اسلامی است.
    سلیمانی ادامه داد: متاسفانه در برخی کشورهای عربی پس از گذشت 14 قرن هنوز بی هویتی وجود دارد اما افتخار ایران پایبندی به تاریخ دینی است.
    او تاکید کرد: دهه فجر تجلی اراده دینی و اراده سیاسی یک ملت است.
    نماینده وی فقیه در استان اظهار داشت : در اراده سیاسی ملت، حاکمیت سیاسی و در اراده دینی آنان، حاکمیت دینی در کشور ایجاد گردیده به گونه ای که ایران کشور جمهوری اسلامی است.
    او ادامه داد: جو و فضای دهه فجر باید همراه با شادی و حال و هوای فجر 57 باشد تا جوانان امروزه بتوانند آن فضا را درک نمایند.
    حجت الاسلام سلیمانی اضافه کرد: اگر جوانان ما توسط برنامه های انقلابی و فرهنگی تغذیه نشوند باید به انتظار تغذیه آنان توسط دشمنان نشست.
    وی مهمترین رسالت این ستاد را تقسیم وظایف بین اعضای ستاد عنوان کرد و افزود: انقلاب برای هر ایرانی است پس باید تمامی اقشار در درون برنامه های دهه فجر سهمی برای خود ببینند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 8:48 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]