سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی، زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 23
  • مجموع بازدیدها: 162605
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» رئیس دانشگاه زابل:برای تشویق و پشتیبانی دانشجویان در امر پژوهش ه
    برای تشویق و پشتیبانی دانشجویان در امر پژوهش هر کاری بتوانیم? انجام خواهیم داد
    رئیس دانشگاه زابل گفت : کشور ما به یاری خداوند توانسته از طریق پژوهش‌های کاربردی به موفقیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دست یابد که این میسر نگردیده مگر با همت دانشمندان و پژوهشگران جوان دانشگاهی و باتجربه‌ی ایرانی که صادقانه برای بالابردن سطح یافته‌های پژوهشی در کشور تلاش می‌کنند.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان? دکتر احمد قنبری که در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه زابل سخن می‌گفت? اذعان داشت: این دانشگاه توانسته به‌عنوان یک دانشگاه علمی و کاربردی زیربنای خوبی را برای استادان و دانشجویان فراهم نماید.
    وی ادامه داد: دانشجویان باید طرح‌ها و ایده‌های نو و تازه‌ی خود را به معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه کنند و شما دانشجویان باید در امر پژوهش کوشا بوده و مطمئن باشید که در این راه شما را یاری خواهیم کرد.
    وی تصریح کرد: این دانشگاه در زمینه‌ی حمایت دانشجویان و استادان در امر پژوهش? هر کاری که بتواند خواهد کرد و سعی ما در این دانشگاه? پژوهش‌محوری است و هر کاری برای تشویق و پشتیبانی دانشجویان در امر پژوهش بتوانیم? می‌کنیم.
    دکترقنبری افزود: شما دانشجویان امیدهای این نظام هستید و باید سعی‌تان همواره برای تحقیق و پژوهش‌های کاربردی به منظور ارائه‌ی راه‌کارهای مناسب برای رفع معضلات و مشکلات باشد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/28 :: ساعت 4:16 عصر )
    »» دعای ملکوتی عرفه در زاهدان برگزار می‌شود
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دعای بزرگ عرفه هم‌زمان با ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام زاهدان توسط هیئت امنا و خادمان افتخاری آستان مقدس شهدای گمنام? روز پنج‌شنبه 29 آذرماه ساعت 13با مداحی حمیدرضا رضوانی در آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر برگزار خواهد شد.
    از تمامی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت دعوت می‌شود در این مراسم عرفانی و ملکوتی شرکت نمایند.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/28 :: ساعت 4:15 عصر )
    »» برای اولین بار در کشور:طرح وب کیوسک‌های فروش اینترنتی بلیت اتوبو
    سیستم فروش بلیط اینترنتی اتو بوس ها در مرحله اول با نصب وب کیوسک هایی در مراکز آموزش عالی برای رفاه دانشجویان برای اولین بار در سطح کشور در شهر زاهدان مورد بهره برداری قرار گرفت.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت : در سال گذشته حدود 4 میلیون مسافر تقاضای سفر با وسائط نقلیه عمومی جاده ای را داشته اند که به طور متوسط روزانه ده هزارو500 نفر روزانه از پایانه مسافربری شهر زاهدان به نقاط مورد نظر جابجا شده اند که این تعداد یقینا برای سفر و اخذ بلیط به ترمینال مراجعه کرده اند که این امر به نوبه خود باعث افزایش تقاضای سفرهای درون شهری شده که مشکلاتی از قبیل تراکم ترافیک به طور گسترده در شهر، افزایش مصرف سوخت? اتلاف وقت و آلودگی هوا را در پی داشته است.
    مجرد در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود : حل مسائل و معضلات حمل و نقل شهری مستلزم برنامه ریزی اصولی و مداوم و پویا می باشد. در این راستا پیشرفت تکنولوژی و دانش حمل و نقل در سال های اخیر راه حل های زیادی را برای بهبود وضع حمل و نقل شهری ارائه نموده که یکی از این راهکارها برای رفع مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ می تواند گرایش به استفاده از سیستم های مکانیزه فروش بلیط مسافری اتوبوس می باشد.
    وی مزایای این طرح را دسترسی مطلوب و آسان برای تهیه بلیط عنوان کرد و اظهار داشت : این طرح کاهش ازدحام و بی نظمی در محل پایانه ها، جلوگیری از تردد زاید و کاهش ترافیک درون شهری و همچنین امکان برنامه ریزی و فراهم شدن تمرکز اطلاعاتی در امر فروش بلیط برای شرکت ها را فراهم می آورد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/28 :: ساعت 4:12 عصر )
    »» دو دستگاه آب شیرین کن در کنارک راه‌اندازی شد

    مدیر امور آب و فاضلاب کنارک گفت: در راستای تامین و بهبود کیفیت آب مورد استفاده مردم دو دستگاه آب شیرین کن در این شهرستان راه‌اندازی شد.

    "مسعود عبداللهیان" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تولید آب شیرین به روش "اسمز معکوس" (? (R.O?می‌تواند بخشی از مشکل کم آبی شهرستان کنارک را برطرف کرد.

    به گزارش ایرنا، در روش اسمز معکوس (? (Reverse Osmosis?آب تصفیه شده توسط پمپ به داخل محفظه‌ای که دارای غشا نیمه تراوا است هدایت شده و چون ناخالصی‌ها قادر به عبور از غشا نیستند از این رو در یک طرف غشا آب تقریبا خالص و در طرف دیگر ان آب غلیظ شده از ناخالصی‌ها وجود دارد.

    این فرآیند برای تهیه آب آشامیدنی از آبهایی که حاوی املاح معدنی زاید و ناخالصی‌های آلی است بسیار مناسب بوده و حتی قادر بوده از آب دریا و آبهای شور نیز آب آشامیدنی تهیه کند.

    او بیان کرد: سرانه مصرف آب کنارک با توجه به جمعیت آن هفت هزار مترمکعب در شبانه روز است.

    عبداللهیان افزود: اکنون با ورود این دستگاه به جریان آب رسانی کنارک، ظرفیت تولید آب شیرین این منطقه به ? ?????متر مکعب در شبانه روز افزایش یافته است.

    مدیر امور آب و فاضلاب کنارک گفت: آب رسانی به مردم منطقه توسط چاه‌های منطقه کهیر، کارخانه آب شیرین کن چابهار و دو دستگاه آب شیرین کن جدید انجام می‌شود.

    عبداللهیان اظهار داشت: خشکسالی و کاهش شدید آبدهی چاه‌های منطقه کهیر از جمله مشکل‌های تامین آب شهرستان کنارک است.

    وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش بارندگی‌ها و همچنین راه‌اندازی مرحله دوم کارخانه آب شیرین چابهار مشکل تامین آب منطقه کنارک برطرف شود.

    به گزارش ایرنا، کنارک با ? ???هزار نفر جمعیت دارای ? ????روستا و دو بخش زرآباد و مرکزی است.

    این شهرستان در ? ????کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 12:12 عصر )
    »» ? ????هزار تن کالا از گمرکهای سیستان و بلوچستان به خارج کشور صاد

    ناظر و مدیر کل گمرکهای سیستان و بلوچستان گفت: ? ????هزار و ? ????تن انواع کالا امسال از گمرکهای این استان به خارج از کشور صادر شده است.

    "محمد براهویی‌نژاد" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مقدار کالا با ارزش اقتصادی ? ????میلیون و ? ????هزار دلار از بازارچه‌های مرزی "میرجاوه، چابهار و میلک" صادر شده است.

    او بیان کرد: بیشتر این کالاها به کشورهای "پاکستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان" ارسال شده است.

    او افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر وزن کالاهای ترانزیت شده در بازارچه‌های مرزی استان ? ???درصد رشد داشته است.

    مدیر کل گمرک سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این امسال ? ????هزار و ? ????تن کالا از راه گمرکهای استان به داخل کشور وارد شده است.

    براهویی نژاد اظهار داشت: ارزش این مقدار کالا ? ???میلیون و ? ????هزار دلار بوده است.

    وی بیان کرد: آهن قراضه، محصولات پتروشیمی، روغن و گریس، کالاهای صنعتی و خانگی، برنج و سیب زمینی برخی از مهمترین کالاهایی است که از گمرکهای سیستان و بلوچستان به داخل و خارج ترانزیت می‌شود.

    به گزارش ایرنا، صادرات، واردات و ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان از طریق گمرکهای زاهدان، چابهار و منطقه آزاد چابهار و همچنین بازارچه‌های مرزی میلک، میرجاوه، کوهک، پیشین و جالق انجام می‌شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 12:10 عصر )
    »» استاندار:بیش‌از ? ???میلیارد ریال به طرحهای عمرانی سیستان و بلوچ

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ? ???میلیارد و ? ????میلیون ریال اضافه درآمد برای اجرای طرحهای عمرانی، فرهنگی و خدماتی به دستگاههای اجرایی استان اختصاص یافت.

    به گزارش ایرنا،"حبیب‌الله دهمرده" روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اکنون مسوولان برای توسعه سیستان و بلوچستان با اجرا طرحهای بزرگ سخت‌ترین گامهای مهمی را برداشته‌اند.

    او ادامه داد: مسوولان و مدیران استانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در راستای اجرای مصوبه‌ها با مشکل منابع اعتباری و در نتیجه طولانی شدن اجرا طرحها مواجه نشوند.

    دهمرده با بیان اینکه توسعه پایدار، ثمربخش و کارآمد، بر اساس نتایج حاصل از تحقیق و پژوهش امکان پذیر است،افزود: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و اجرایی سیستان و بلوچستان در زمینه امور پژوهشی، رابطه خوبی با یکدیگر دارند و گامهای مهمی نیز برای تقویت آنها برداشته شده است.

    او ادامه داد: برای تحقق کامل ارتباط بین مراکز یاد شده نیاز به زمان بیشتری است تا در آینده و با توجه به برنامه چشم‌انداز توسعه بیست ساله کشور که اکنون گامهای اولیه آن برداشته شده به موقعیت واقعی و شایسته‌ای دست یافت.

    دهمرده بیان کرد: برای جلوگیری از خروج و مهاجرت نیروهای متخصص و پژوهشگر از استان لازم است به مقام و شان آنان توجه شود و بر اساس نیازهای داخلی حقوق و اعتبارهای لازم در اختیار آنها قرار گیرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 12:7 عصر )
    »» ? ???درصد از کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان به رایانه مجهز هستند

    مدیر کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از تجهیز ? ???درصد کتاب - خانه‌های استان به رایانه خبر داد.

    به گزارش ایرنا، "محمدحسین زحمتکش" روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:
    تلاش می‌شود بزودی تمامی کتابخانه‌های موجود استان به رایانه مجهز شوند.

    وی گفت: اکنون ? ????هزار جلد کتاب در ? ???باب کتابخانه عمومی استان وجود دارد.

    وی با بیان این‌که تا پایان سال چهار کتابخانه عمومی در استان به بهره‌برداری می‌رسد،افزود: بر اساس نرم کشوری برای هر ? ???تا ? ???هزار نفر جمعیت یک کتابخانه وجود دارد اما این میزان در سیستان و بلوچستان به ازا هر ? ???هزار نفر یک کتابخانه است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 12:1 عصر )
    »» سومین جشنواره انتخاب کار آفرینان برتر در زاهدان برگزار شد

    سومین جشنواره انتخاب کار آفرینان برتر در زاهدان برگزار شد.
    دبیر سومین جشنواره کارآفرینان برتر و سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی استان گفت : ایجاد و تقویت ارزش ها، نگرش ها و رفتارهای کارآفرینانه تحت عنوان فرهنگ سازی از مولفه های اصلی راهبردی دولت ها در توسعه کار آفرینی است که آن هدف عمدتاً در قالب سیاست ها و برنامه های تشویقی، ترویجی و آموزشی در کلیه سطوح و لایه های اجتماعی پیگیری می شود.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان محمد عرب کنگان افزود : کار آفرین کسی است که منابع، نیروی کار، مواد و سایر دارائی ها را با هم ترکیب می کند تا ارزش آن ها را نسبت به قبل بیشتر نمایند.
    وی ادامه داد : کار آفرینی فرآیند پویای تولید تدریجی ثروت است که برای تولید این ثروت ریسک های بزرگ مالی و تعهد شخصی را به جان باید خرید.
    وی اظهار داشت : با هدف توسعه کار آفرینی، وزارت کار و امور اجتماعی اقدام به برگزاری دوره های آموزش کار آفرینی و کسب و کار در سراسر کشور نموده است که در حال حاضر نیز شش موسسه صلاحیت دار به عنوان مجری طرح های کار آفرینی دوره های آموزشی لازم را در استان برگزار می نمایند که تاکنون بیش از هزار24 نفر متقاضی هر کدام به میزان 72 ساعت آموزش های لازم را دریافت نموده اند.
    وی بیان کرد : سازمان کار و امور اجتماعی استان به منظور شناسائی کار آفرینان و مشارکت آنها در جشنواره از شهریور ماه سال جاری اقدام به اطلاع رسانی نمود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری کارشناسان و اطلاع رسانی به موقع بیش از 80 درصد از کار آفرینان استان در جشنواره شرکت نمودند.
    وی گفت: براساس دستور العمل های ابلاغی که یکی از شاخصه های عمده آن حضور بنگاههایی بود که بیش از 5 سال از دوره فعالیت آنها نگذشته باشد، براساس بررسی های به عمل آمده در کار گروه علمی 10 نفر از بخش های مختلف اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات به عنوان کار آفرینان برتر مرحله استانی انتخاب و برای شرکت در جشنواره ملی به مرکز معرفی شدند.
    وی از اهتمام ویژه مسئولان به امر کار آفرینی خصوصا در استان به خصوص استاندار تشکر و قدردانی نمود و از همه خواست تا در جهت تقویت و توسعه کار آفرینی برای توسعه استان تلاش کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 11:52 صبح )
    »» رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنارک :تامین آب شرب روستا
    رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنارک چابهار گفت : از ?? هزار روستای شهرستان کنارک? تعداد 134 روستا دارای آب شرب بهداشتی هستند.

    اکرم ریگی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان افزود : کار تامین آب شرب روستائیان منطقه کنارک به کندی پیش می رود.
    وی اظهار داشت : در حال حاضر کار زیر بنایی آبرسانی به بقیه روستاها با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در حال انجام است.

    وی ادامه داد : با توجه به پراکندگی روستاهای کنارک، آب رسانی بهداشتی به روستاها با مشکلاتی عدیده ای روبرو است و در حال حاضر با تعداد یازده تانکر دولتی و استیجاری آبرسانی سیار به 43 روستا این شهرستان در حال انجام است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده حلقه چاه آب این شهرستان، که خرداد ماه امسال بر اثر سیل و طوفان گونو دچار خسارت شده بود با اعتباری معادل 240 میلیون ریال لایه روبی و راه اندازی شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 11:35 صبح )
    »» مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ;بیش از ? هزار نفر
    مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، به منظور بررسی چگونگی اجرای آموزش و نظارت بیشتر بر امورات مراکز و گفت و گو با مسوولان محلی ضمن بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران شهرستان های راسک، ایرانشهر و سراوان، با فرمانداران شهرستان های مذکور نیز دیدار و گفت و گو کرد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،میر فتح اللهی در این دیدارها که با هدف توسعه آموزش های فنی و حرفه ای براساس نیاز هر منطقه انجام شد، در مورد کیفیت آموزش، نحوه برگزاری آزمون ها، طرح هجرت روستایی، نیاز سنجی آموزشی و ایجاد خوابگاه شبانه روزی برای کار آموزانی که از روستاها می آیند با مسئولین محلی بحث و تبادل نظر کرد.
    وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری 840 کار آموز در شهرستان راسک، هزارو970 نفر در شهرستان ایرانشهر و هزارو607 نفر در شهرستان سراوان آموزش های فنی و حرفه ای را در رشته های مختلف فنی و خدماتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران آموزش خواهند دید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/27 :: ساعت 11:31 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]