سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
بهار 1387 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 7
  • مجموع بازدیدها: 162470
    » درباره من
    بهار 1387 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات کشور:
    258 پروژه‌ی مخابراتی با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات کشور در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
    رئیس شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: این طرح‌ها شامل 176 طرح BTS روستایی، 39 BTS تلفن همراه، 42 دفتر ICT مخابراتی و 400 دستگاه تلفن همگانی در قالب یک پروژه است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، مهندس قلی‌پور افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
    وی تاکید کرد: استان از لحاظ بهبود کیفیت تلفن همراه در رده‌های اول کشور قرار داد.
    مدیرعامل شرکت مخابرات کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی مخابرات گفت: از لحاظ زیرساخت‌ها جزو 50 کشور اول دنیا هستیم اما از لحاظ بهره‌وری و استفاده در رتبه‌های بالای 60 قرار داریم.
    مهندس صابر فیضی ادامه داد: بهبود زیرساخت‌ها و دست یافتن به شاخص‌های جهانی آن و فراهم کردن امکانات تنها برعهده‌ی ماست.
    وی تاکید کرد: نحوه‌ی استفاده از امکانات و بهره‌وری آن در دست ما نیست و طالب فرهنگ‌سازی است که متاسفانه به‌دلیل عدم استفاده‌ی درست از امکانات، در شاخص‌های استاندارد استفاده، در رتبه‌ی پایینی قرار داریم.
    وی ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان و علما و رسانه‌ها می‌توانند در استفاده و بهره‌وری درست از امکانات نقش داشته باشند.
    فیضی اضافه کرد: از 23 خردادماه سال‌جاری فروش سهام شرکت مخابرات در بورس آغاز می‌شود.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( جمعه 87/2/27 :: ساعت 6:26 عصر )
    »» اقدام انقلابی و تحسین برانگیز استاندار سیستان و بلوچستان

    هزاران تن برنج که در انبارهای استان سیستان و بلوچستان توسط سودجویان احتکار شده بود، با اخذ مجوزهای قانونی بین تعاونی های مصرف برای عرضه به مردم با قیمت هر کیلو 700 تومان توزیع شد.

    هزاران تن برنج که در انبارهای استان سیستان و بلوچستان توسط سودجویان احتکار شده بود، با اخذ مجوزهای قانونی بین تعاونی های مصرف برای عرضه به مردم با قیمت هر کیلو 700 تومان توزیع شد.

    دکتر حبیب الله دهمرده با اعلام این خبر در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی پارسیان نیوز افزود: متاسفانه در برخورد با عده قلیلی از افراد که علیرغم  اخطارهای  پیاپی، اقدام به ترخیص به موقع کالا (برنج) نکرده بودند تا در چرخه توزیع و عرضه به مردم قرار بگیرد، به ناچار مجبور شدیم با اخذ مجوزهای قانونی، یک انبار بزرگ برنج در گمرک زاهدان را باز کرده و هزاران تن برنج را با قیمت مصوب هر کیلو 700 تومان بین تعاونی های مصرف برای عرضه به مردم توزیع کنیم.

    استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که انبارهای استان سیستان و بلوچستان مملو از برنج هستند و این استان ظرفیت و قابلیت اشباع بازار برنج را در سراسر کشور به هر میزان که لازم باشد دارد، گفت: در حال حاضر روزانه بین 4 تا 5 هزار برنج از کشور پاکستان وارد این استان شده و توسط ناوگان حمل و نقل کشوری از زاهدان به دبگر مناطق ایران ارسال می شوند که البته باید تلاش کنیم با افزودن بر تعداد کامیون ها و تریلرهای این ناوگان روند توزیع را تسریع کنیم و از طریق بندر چابهار و توسط کشتی ها نیز روند واردات برنج به کشور سرعت بگیرد.

    وی ادامه داد: تجار و بازرگانان این استان انصافا همکاری خوبی را با ما در تامین نیازهای مردم داشته و دارند اما به هرحال جاده اعتماد دوطرفه است و مسوؤلان دولتی نیز باید مساعدت لازم را با فعالان بخش خصوصی در این زمینه به عمل آورند تا نهایتا مواهب این همکاری و اعتماد متقابل نصیب مردم شود.

     

     

    دکتر دهمرده همچنین گفت: باز شدن این انبار یک پیام روشن برای آن دسته قلیل از کسانی است که به هر دلیلی علاقه مند نیستند در چارچوب قانون به فعالیت اقتصادی بپردازند.

    استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: دولت خدمت به اقشار آسیب پذیر را سرلوحه کار خود قرار داده و درصورت لزوم با چنین افرادی مقابله خواهد کرد چراکه فلسفه وجودی دولت نیز همین است.

    پارسیان نیوز اضافه می کند که جا دارد رییس جمهور محترم – دکتر محمود احمدی نژاد – از این اقدام انقلابی و خداپسندانه استاندار سیستان و بلوچستان تقدیر به عمل آورده و بقیه استانداران در سراسر کشور نیز برای مقابله با محتکرانی با سوءاستفاده از نیازهای اولیه مردم موجب رشد فزاینده قیمت مایحتاج عمومی می شوند، مقابله نمایند.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/2/24 :: ساعت 2:41 عصر )
    »» تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر همکاری بانکها در پرداخت تسهی

    به گزارش پارسیان نیوز، حبیب‌الله دهمرده امروز در جلسه ستاد مسکن مهر که در محل استانداری تشکیل شد، افزود: خدمت به مردم یک توفیق الهی است و امروز مسئولیتهایی که بر دوش مدیران نهاده شده بعنوان یک فرصت برای خدمتگذاری به مردم است و مدیران از این فرصت نباید غافل شوند.

    وی تصریح کرد: فلسفه وجودی ما خدمت به بندگان خدا است و با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال نوآوری و شکوفایی باید تفکرات جدیدی و برای خدمت بیشتر به مردم ارائه داد.

     

     

    استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در بسیاری از زمینه‌ها در کشور رتبه برتر مملکت را کسب کرده‌ایم لذا در این خصوص توقع داریم تا با مساعدت و تعامل بیشتر بانکها و حذف بروکراسی‌های زاید جزو استانهای برتر در خصوص پرداخت تسهیلات باشیم.

    دهمرده همچنین با اشاره به موقعیت استان و قرار گرفتن در کنار مرزهای شرقی بعنوان یک فرصت افزود: با توجه به تأمین برنج کشور از این استان و اینکه فقط واردکننده و تامین کننده برنج می‌باشیم اینک این استان به یک نقطه امید‌بخش و قابل اتکا در کشور تبدیل شده و ما باید در تمام زمینه‌ها به گونه‌ای پیشرفت کنیم که از این استان نه بعنوان یک استان مسئله‌دار بلکه بعنوان یک نقطه امید و قابل اتکاء یاد گردد.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/2/24 :: ساعت 2:32 عصر )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سدهای تغذیه‌ای لادیز در بخش میرج

    حبیب‌الله دهمرده امروز در بازدید از سدهای خاکی و تغذیه‌ای لادیز گفت: این طرح همزمان با بارندگی‌های سال گذشته آماده شده است که ظرفیت ذخیره‌سازی 5 میلی‌متر مکعب آب شرب و کشاورزی را در 14 هزار هکتار در بخش میرجاوه را دارد.
    وی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این سدها، 15 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: آب سدهای خاکی و تغذیه‌ای لادیز از رودخانه های دامنه های تفتان تأمین می‌شود.


    دهمرده همچنین تصریح کرد: ساخت 30 سد با حجم 3 میلیارد مترمکعب در حال انجام است که در سالهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 87/2/23 :: ساعت 6:52 عصر )
    »» تاکید استاندار سیستان بر همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن مه

    حبیب‌الله دهمرده در جلسه ستاد مسکن مهر که در محل استانداری تشکیل شد، افزود: خدمت به مردم یک توفیق الهی است و امروز مسئولیتهایی که بر دوش مدیران نهاده شده بعنوان یک فرصت برای خدمتگذاری به مردم است و مدیران از این فرصت نباید غافل شوند.
    وی تصریح کرد: فلسفه وجودی ما خدمت به بندگان خدا است و با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال نوآوری و شکوفایی باید تفکرات جدیدی و برای خدمت بیشتر به مردم ارائه داد.
    استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در بسیاری از زمینه‌ها در کشور رتبه برتر مملکت را کسب کرده‌ایم لذا در این خصوص توقع داریم تا با مساعدت و تعامل بیشتر بانکها و حذف بروکراسی‌های زاید جزو استانهای برتر در خصوص پرداخت تسهیلات باشیم.
    دهمرده همچنین با اشاره به موقعیت استان و قرار گرفتن در کنار مرزهای شرقی بعنوان یک فرصت افزود: با توجه به تأمین برنج کشور از این استان و اینکه فقط واردکننده و تامینکننده برنج می‌باشیم اینک این استان به یک نقطه امید‌بخش و قابل اتکا در کشور تبدیل شده و ما باید در تمام زمینه‌ها به گونه‌ای پیشرفت کنیم که از این استان نه بعنوان یک استان مسئله‌دار بلکه بعنوان یک نقطه امید و قابل اتکاء یاد گردد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 87/2/23 :: ساعت 6:47 عصر )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان:قیمت کاذب برنج در بازار شکسته شد
    استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در پی تخلیه و بارگیری بیش از پنج هزار تن برنج از انبارهای این استان و ارسال آن به دیگر مناطق کشور در 24 ساعت گذشته، قیمت کاذب این محصول در بازار شکسته شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، دکتر حبیب‌الله دهمرده از نهمین جلسه‌ی کمیته‌ی ساماندهی برنج که با شرکت تجار و بازرگانان و مسئولان ذی‌ربط در محل استانداری تشکیل شد، افزود: با تدابیر اتحاذ شده و بسیج امکانات ترابری و حمل و نقل، قیمت برنج از امروز کیلویی چهار هزار ریال در بازارهای کشور کاهش یافت.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستور تخلیه و بارگیری 50 هزار تن برنج وارداتی از گمرک و انبارهای سیستان و بلوچستان صادر شده گفت: برای کاهش دغدغه‌ی روانی و کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه در حال حاضر روزانه بیش از 3 هزار تن برنج از استان به مقصد دیگر استان‌های کشور بارگیری و حمل می‌شود.
    استاندار تصریح کرد: این درحالی‌است که با بسیج و همکاری ادارات بهداشت، استاندارد و گمرک، پروسه‌ی زمانی ترخیص برنج وارداتی از 30روز به یک روز کاهش یافته است.
    معاون پشتیبانی توسعه‌ی منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: با درایت و تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار این استان و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط و اعلام آمادگی تمامی تجار و بازرگانان، خوش‌بختانه بحران نرخ برنج مهار شده است.
    مهندس حامدعلی مبارکی افزود: با توجه به بسیج امکانات، تجار و بازرگانان سیستان و بلوچستان قابلیت و توان ارسال روزانه چهار هزار تن برنج به تهران ود یگر مناطق کشور را دارند.
    وی تصریح کرد: علاوه بر تقویت ناوگان حمل و نقل و ظرفیت‌سازی انبارها در سیستان و بلوچستان شرکت نفت نیز جایگاه ویژه‌ی سوخت‌رسانی برای کامیون‌ها در مرز میرجاوه و زاهدان در نظر گرفته است.
    رئیس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش رسیده، قیمت برنج در بازارهای کشور همچنان رو به کاهش بوده و به نرخ سابق باز خواهد گشت.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 87/2/21 :: ساعت 10:28 عصر )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان : واردات برنج به 3 هزار تن افزایش یاف

    استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد : بمنظور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و تنظیم بازار برنج ، واردات برنج این محصول از کشور پاکستان از هزارتن به 3 هزار تن در روز افزایش یافته .

     

     

    دکتر حبیب ا... دهمرده چهارشنبه شب در مصاحبه تلویزیونی در زاهدان گفت : در حال حاضر 50 هزار تن برنج در انبارهای استان موجود که از هم اکنون دستور تخلیه و بارگیری آن به دیگر مناطق کشور صادر شده است . وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت برنج وارداتی پاکستان در بازارهای زاهدان کیلویی 1900 تومان می باشد افزود : برای روان سازی واردات این محصول اقدامات و تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شده است . استاندار سیستان و بلوچستان ، کاهش پروسه زمانی ترخیص محصول برنج وارداتی با کمک نهادهای ذیربط از جمله ادارات بهداشت ، گمرک و استاندارد و تحقیقات صنعتی از 30 روز به کمتر از 24 ساعت را یکی از این اقدامات دانست .

    دکتر دهمرده تصریح کرد : علاوه بر ظرفیت سازی انبارها همچنین سازمان حمل و نقل و پایانه های استان برای روان سازی و انتقال سریع محصول برنج از سیستان و بلوچستان به دیگر مناطق کشور ناوگان حمل و نقل را تقویت نموده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 87/2/18 :: ساعت 9:48 عصر )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شهید مطهری از افتخا

    استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شهید والا مقام آیت الله مطهری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیار ولایت مدار سیستان است گفت: معلم الفبای دانش و زندگی بشریت است.


    دکتر حبیب الله دهمرده روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در زاهدان افزود: در بخش آموزش و پرورش هر چه سرمایه گذاری شود باز هم اندک است زیرا اعتقاد دارم، توسعه پایدار مبتنی بر دانایی محوری می باشد.
    وی با تقدیر از روز معلم تصریح کرد: در سه سال اخیر در بخش آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام شده که نمونه آن توسعه مراکز پیش دانشگاهی، تاسیس مدارس شبانه روزی، تحول در امر آموزش عالی، قبولی 70 درصدی دانش آموزان استان در کنکور و حذف مدارس کپری در سیستان و بلوچستان می باشد.
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش در جامعه نقش مغز را در بدن انسان دارد که باید بیش از سایر بخش ها به آن پرداخت.
    در این مراسم از معلمان نمونه سیستان و بلوچستان تقدیر شد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/2/17 :: ساعت 10:7 صبح )
    »» خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خاش گفت: مدارس کپری و غیراستاندا

    رحمدل بامری : در سال گذشته تعداد 37 واحد آموزشی جدید با استعداد 115 کلاس درس در این شهرستان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

    وی افزود: توجه ویژه دولت نهم و افراد اخیر به مردم محروم این منطقه در امر ساخت و تجهیز مداری سبب رفع بسیاری از موانع آموزشی و برخورداری از جهش مناسب مدرسه سازی در شهرستان خاش شده است.
    بامری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 80 فضای آموزشی چادری، کپری، خشتی و گلی و غیر استاندارد در شهرستان خاش وجود دارد، افزود: با توجهات خاص مسئولان دلسوز نظام به ویژه دولت نهم تا پایان امسال مدارس کپری و غیر استاندارد از این شهرستان جمع آوری می شوند.
    وی در ادامه اظهار داشت: 91 درصد از دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال گذشته با کسب نمرات قبولی وارد دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور شدند که این امر استعدادهای بالای فرزندان این آب و خاک و تلاش های آنان برای کسب مدارج علمی بالا را نشان می دهد.
    بامری تصریح کرد: تلاش دولت بر این است که زمینه ها و امکانات لازم برای رشد علم آموزی در منطقه فراهم شود و استعدادهای علمی ناشکفته در منطقه بتوانند توانایی های خود را نه تنها در سطح کشور بلکه در صحنه های بین المللی بروز دهند.
    وی بیان کرد: امسال بالغ بر هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و 345 فضای آموزشی و یکهزار و 150 کلاس درس به تحصیل می پردازند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/2/17 :: ساعت 9:58 صبح )
    »» شهرداری زابل قهرمان کبدی ساحلی ایران شد

    به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت های کبدی ساحلی قهرمانی ایران و انتخابی تیم ملی که با حضور 24 تیم از 20 استان در سواحل منطقه آزاد چابهار جریان داشت با قهرمانی تیم شهرداری زابل به پایان رسید و تیم راه و ترابری گلستان نایب قهرمانی را بدست آورد.
    تیم های تهران و دانشگاه پیام نور تالش مشترکاً بر سکوی سومی ایستادند.
    سعید مقدم بقاء، علیرضا امیری، حسین شهرسیاری، منصور مقدم بقاء، سلیمان پهلوان، حسینعلی هراتی نفرات تیم شهرداری زابل را تشکیل می‌دادند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/2/17 :: ساعت 9:52 صبح )
       1   2   3   4   5      >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]