سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشمند است که چون می آموزد، سرزنش مکند و چون به وی آموخته می شود سرمپیچد . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 3
  • مجموع بازدیدها: 162457
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی در زاهدان پایان یافت

    نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی با حضور ‪ 800 ‬میهمان داخلی و خارجی دوشنبه شب در سرسرای ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان پایان یافت.

    رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: برگزاری این کنفرانس نمونه بارز همدلی و همگرایی در میان مسوولان استان است.

    "ابراهیم اعتصام" افزود: مسوولان سیستان و بلوچستان با سعی و تلاش زیاد و با توجه ویژه به مبحث ریاضی، استان را به کارگاهی فعال تبدیل کرده‌اند.

    او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به خوبی توانستند به راه‌های شناخت روش‌های تدریس، توسعه ریاضی در کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان، نقش ارتباط فناوری اطلاعات در ریاضی و شناخت چالشهای فراگیر این دانش دست پیدا کنند.

    وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این کنفرانس نقش بسزایی در افزایش شاخص ریاضی در کشور که اکنون ‪ 27‬درصد است داشته باشد.

    دبیر کمیته علمی نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی ایران نیز گفت: مسوولان این کنفرانس در انتخاب مقاله‌های برتر عدالت را به طور کامل رعایت کردند.

    دکتر "اکبر گلچین" بیان کرد: در همین زمینه برای این که حق کسی ضایع نشود برخی از مقاله‌های ارایه شده چندین بار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: از ‪ 800‬مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس پس از بررسیهای لازم ‪ 650‬مقاله پذیرفته شد.

    او ادامه داد: از این تعداد ‪ 128‬مقاله برای ارایه در کنفرانس انتخاب شد که پس از بررسی آنها ‪ 23‬مقاله برگزیده، برای چاپ انتخاب شدند.

    گلچین تاکید کرد: برنامه ریزیها باید بگونه‌ای باشد که شرایط ظهور استعدادها در کشور فراهم شود تا دیگر شاهد دیکته شدن فکر، راه و روش دیگران که با فرهنگ ما نیز متناسب نیست، نباشیم.

    وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنفرانس نقش موثری در بهبود وضعیت آموزش ریاضی و چالشهای پیش روی این دانش و آموزش معلمان و دبیران ریاضی ایفا کند.

    به گزارش ایرنا، نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی به مدت سه روز به میزبانی سازمان آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه و استانداری سیستان و بلوچستان در سرسرای فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

    هشتمین کنفرانس ریاضی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

    گفته می‌شود دهمین دوره این کنفرانس سال آینده به میزبانی شهرستان یزد برگزار خواهد شد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/6/20 :: ساعت 11:16 صبح )
    »» دیروز در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان :بیش از 711 میلیون ریال
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

     

     


    دیروز در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 169 هزار و 176 سهم بیش از 711 میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان این تعداد از میان 14 شرکت بوده که 29 درصد ارزش داد و ستد را خرید و 71 درصد آن را فروش سهام شامل شده است .
    بیشترین حجم خرید مربوط به سایپا دیزل و بیشترین ارزش خرید مربوط به سنگ آهن گل گهر، همچنین بیشترین حجم فروش مربوط به مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران و بیشترین ارزش فروش مربوط به ملی صنایع مس ایران می باشد .
    لازم به ذکر است که کارگزاری مفید 94 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/6/20 :: ساعت 10:2 صبح )
    »» توسط معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان:کارگاه ۲
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه سیستان و بلوچستان ٬ معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به منظور افزایش دانش تخصصی مشاوران و مددکاران اجتماعی مستقر در کلانتریهای استان و کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و ارشاد و ارتقاء مهارتهای شناخت مشکل مراجعان و ارائه راهکارهای حل مساله و استفاده از توانمندی علمی و تجارب اساتید مراکز علمی ، کارگاه آموزشی به مدت 2 روز در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی برگزار نمود .
    دراین کارگاه آموزشی 2 روزه با دعوت از کارشناس ارشد روانشناسی خانم دهمرده موضوع خانواده درمانی مورد بحث و گفتگو مطرح گردید .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/6/20 :: ساعت 9:35 صبح )
    »» امام جمعه ایرانشهر گفت: بهورزان به عنوان سربازان سلامت در خط مقد

    امام جمعه ایرانشهر گفت: بهورزان به عنوان سربازان سلامت در خط مقدم بهداشت جامعه قرار دارند.

    حجت‌الاسلام "محمدجواد عبدالهی" روز دوشنبه در آیین تجلیل از بهورزان ایرانشهر بیان کرد: بهورزان با حداقل امکانات توانسته‌اند بیشترین خدمات رسانی را برای سلامت روستاییان و عشایر انجام و وضع بهداشتی مناطق روستایی و عشایریی را افزایش دهند.

    وی تاکید کرد: به منظور حفظ سلامت جامعه ارتقا توان علمی و آموزشی بهورزان ضروری است.

    او ادامه داد: بهورز موفق فردی است که از مسایل و اطلاعات روز بهداشتی دنیا آگاه باشد.

    رییس مرکز بهداشت ایرانشهر نیز در این آیین گفت: ارتقا شاخصهای بهداشت و سلامت روستاییان و عشایر به نقش و فعالیت بهورزان بستگی دارد.

    "مجید سرتیپی" بیان کرد: ارایه آموزشهای بهداشتی به روستاییان و عشایر، مراقبت و پیشگیری از گسترش بیماریها و بهداشت خانواده، مدارس و محیط از وظایف بهورزان است.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر 208‬بهورز در 95‬خانه بهداشت و بیش از ‪20‬ مرکز بهداشتی به ارایه خدمات بهداشتی به روستاییان و عشایر مشغول هستند.

    رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: تا پایان امسال ‪ 14‬خانه بهداشت جدید در این شهرستان راه‌اندازی و فعال می‌شود.

    دکتر سرتیپی بیان کرد: از268 ‬هزار نفر جمعیت شهرستان ایرانشهر ‪135‬ هزار و 523‬نفر زیر پوشش خدمات خانه‌های بهداشت قرار دارند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 3:24 عصر )
    »» رقابتهای شطرنج سیستان و بلوچستان با معرفی افراد برتر پایان یافت

    مسابقه‌های قهرمانی شطرنج سیستان و بلوچستان در رده سنی بزرگسالان روز دوشنبه در خانه شطرنج زاهدان به پایان رسید.

    به گزارش ایرنا، ‪ ۴۸‬شطرنج‌باز از شهرستانهای مختلف این استان به مدت چهار روز و در پنج دور به روش سوییسی با هم به رقابت پرداختند.

    در پایان این مسابقه‌ها "مهدی طوسی" از زاهدان با پنج امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

    یاسین عرب زاده و علی سعادتمند از زابل و ایرانشهر نیز به ترتیب با چهار و سه و نیم امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 3:13 عصر )
    »» فروشگاه مواد غذایی و کالای پزشکی بیماران دیابتی در زاهدان راه ان
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

     


    مسئول انجمن دیابت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این فروشگاه با هدف تامین نیازهای بیماران دیابتی راه اندازی شده خاطرنشان ساخت: قبل از اینکه این فروشگاه راه اندازی شود دسترسی به مواد غذایی مخصوص بیماران دیابتی بسیار سخت و با هزینه ی بالا همراه بود و با بازگشایی این فروشگاه بیماران می توانند با پرداخت هزینه ی کمتر و آسان تر به مواد غذایی و کالای پزشکی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.


    دکتر انسیه ی قیاسی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 10 درصد از سود سالیانه ی این فروشگاه به انجمن بر می گردد و صرف تامین نیازهای بیماران بی بضاعت می شود اعلام کرد :در فروشگاه مواد غذایی و کالای پزشکی بیماران دیابتی دستگاه کنترل فشارخون (گلوکومتر)، سرنگ انسولین، برنج، آبنبات، پولکی، مربا و نان سوخاری مخصوص و انواع روغن های مناسب برای بیماران دیابتی وجود دارد و بیماران می توانند با پرداخت هزینه ی کمتر وبه صورت تعاونی این مواد را در اختیار بگیرند .
    وی از گسترش و راه اندازی فروشگاه مواد غذایی وکالای پزشکی بیماران دیابتی درشهرهای دیگر استان با توجه به نیازهای بیماران دیابتی خبر داد و گفت: مواد غذایی بیماران دیابتی به علت اینکه مواد قندی کمتری دارد برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مناسب می باشد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 2:43 عصر )
    »» فرماندار شهرستان خاش :امنیت یکی از مهمترین مقوله های پیشرفت و تو


    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

     
    طی مراسمی با حضور معاونت هنگ عملیاتی قرارگاه فتح و انتظامی استان ، فرماندار ، اعضای شورای تامین و خانواده های معظم شهدای انتظامی خاش سرپرست جدید فرماندهی قرارگاه عملیاتی گردان 125 علی اصغر (ع) مقداد شهرستان خاش معرفی شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،فرماندار خاش دراین مراسم با تقدیر از تلاش های پرسنل جان برکف تامین کننده امنیت گفت : امنیت یکی از مهمترین مقوله های پیشرفت و توسعه در هر منطقه و جامعه است .
    رحمدل بامری با برشمردن حساسیت فعالیت نیروهای خدوم و مخلص عرصه امنیت در منطقه تصریح کرد : همه تلاش ما و اعضای شورای تامین بر این است که با تقوای الهی سرعت و دقت بتوانیم امنیت پایدار را برای رشد و توسعه همه جانبه شهرستان رقم بزنیم.
    دراین مراسم سرگرد ایرج ملکی به عنوان سرپرست جدید فرماندهی قرارگاه عملیاتی 125 علی اصغر (ع) مقداد در شهرستان خاش معرفی و از تلاش های سروان برات خدری فرمانده سابق این یگان تقدیر شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 12:46 عصر )
    »» رئیس دادگستری شهرستان زابل:در امر توسعه دافعه ها و جاذبه ها باید

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان



     رئیس دادگستری شهرستان زابل گفت: از جمله افتخارات ما در این شهرستان تشکیل ۴۳ شورای حل اختلاف است که ازمیان معتمدان این شهرستان انتخاب شده اند و در امر صلح و سازش کمکهای زیادی نموده اند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه سیستان و بلوچستان٬ جاویدی که درجمع معتمدان و ریش سفیدان منطقه سیستان سخن می گفت اظهارداشت:به حق می توان گفت که شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضائی اند که نمونه ای بارز از مشارکت مردم درحل اختلافات می باشد.

    وی ادامه داد:در امر توسعه باید دافعه ها و جاذبه ها مدنظر باشد ومی بایست این موضوع بررسی گردد که چه عوامل و مسایلی در امر توسعه نقش دارند و به آنهاپرداخته شود.

    رئیس دادگستری شهرستان زابل بابیان اینکه قطعا ْعوامل ناامنی امر توسعه را به تاخیر می اندازد به تلاشها و اقدامات قاطعانه رئیس کل دادگستری استان اشاره کرد و اذعان داشت:تصمیمات شجاعانه و اقدامات چشم گیرحجت الاسلام و المسلمین نکونام در برخورد جدی با عوامل ناامنی و شرارت باعث برقراری امنیت دراین استان گردید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 12:37 عصر )
    »» ‪ ۵۵۰‬مبلغ دینی به مناطق مختلف سیس

    رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ‪ ۵۵۰‬مبلغ مذهبی به شهرها و روستاهای این استان اعزام شدند.

     

    حجت‌الاسلام صفر قربانپور روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ‪ ۲۰۰‬مبلغ از این تعداد بومی بوده و ‪ ۳۵۰‬نفر دیگر از حوزه علمیه قم به این استان دعوت شدند.

    او برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس احکام، نشستهای روخوانی و روان خوانی قرآن، رسیدگی به امور مساجد، پاسخ دادن به شبهه‌های دینی جوانان و نوجوانان، تبیین و ترویج احکام دینی و معارف اسلامی را از اهداف اعزام این مبلغان بیان کرد.

    وی ادامه داد: برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن، آیینهای دعا و زیارت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده مبلغان مذهبی برای ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 12:10 عصر )
    »» معاون اداره بازرگانی سیستان‌وبلوچستان: نظارت وظیفه ذاتی این سازم

    معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و بازرسی از چگونگی عرضه کالا و خدمات از وظیفه‌های مهم و ذاتی این سازمان است.

    محمد سلطانزاده روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: بر اساس قانون در مواقعی که کمبود و توزیع نامناسب در سامانه عرضه و نرخ خدمات و کالا ایجاد شود، این سازمان با برنامه‌های مشخص و ضربتی برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.

    او گفت: در بحران اخیر کمبود گاز مایع در استان بازرسان بازرگانی برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالا و ایجاد بازار سیاه در راستای انجام وظیفه ذاتی خود کلیه امکانهای سازمانی را بکار گرفتند.

    وی ادامه داد: ‪ ۱۰‬فقره پرونده تخلف به همین منظور در خصوص عرضه گاز مایع شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و توزیع خارج از شبکه مجاز در سه ماه اخیر در زاهدان تشکیل شده است.

    او گفت: بازرسان سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان در این مدت ‪۵۰۰‬ سلیندر گاز مایع که خارج از شبکه مجاز توزیع و عرضه شده بود را کشف و ضبط کردند.

    وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای رفع بحران کمبود گاز مایع و جلوگیری از سوء‌استفاده برخی افراد سودجو توزیع این سوخت به صورت اشتراکی و محلی است.

    به گزارش ایرنا، کمبود شدید گاز مایع در هفته‌های گذشته در زاهدان و سیستان و بلوچستان مشکل‌های فراوانی برای مردم به وجود آورده است.

    اکنون هر سلیندر گاز مایع در زاهدان مرکز استان با قیمت آزاد بیش از چهل هزار ریال فروخته می‌شود.

    مسوولان استان علت این مشکل را ناشی از کاهش سهمیه گاز سیستان و بلوچستان و تعمیر پالایشگاه بندرعباس به عنوان منبع تولید این فرآورده سوختی عنوان می‌کنند.

    سیستان و بلوچستان با ‪ ۱۸۷‬هزار کیلومترمربع مساحت هنوز از مزایای شبکه سراسری گاز بی‌بهره است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 12:0 عصر )
       1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]