سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میانه‏روى گزید ، درویش نگردید . [نهج البلاغه]
بهار 1387 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 23
  • مجموع بازدیدها: 162612
    » درباره من
    بهار 1387 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» افتتاح ورزشگاه 15هزارنفری دهکده بزرگ ورزشی زاهدان
    ورزشگاه 15هزارنفری دهکده بزرگ ورزشی زاهدان روزجمعه سی ام فروردین ماه درجریان بهره برداری همزمان از114پرو‍ژه ورزشی کشورافتتاح میشود
    مدیرکل تربیت بدنی سیستان وبلوچستان گفت بهره برداری ازاین پروژه هاساعت 14روزجمعه طی مراسمی نمادین بابرگزاری جشن دستایبی دانشمندان جوان کشوربه فناوری  هسته ای ومسابقه تیمها ی فوتبال سیستان وبلوچستان وهنرمندان کشوردرورزشگاه 15هزارنفری دهکده بزرگ  ورزشی زاهدان به انجام میرسد
    شاهوزهی افزود
    این ورزشگاه زیباهدیه ارزنده دولت نهم به جوانان سیستانی وبلوچستانی است که بازیربنا ی3200مترمربع وبااعتباری بالغ بر70میلیاردریال ازمحل اعتبارات ملی به بهره برداری خواهدرسید



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 87/1/28 :: ساعت 2:51 عصر )
    »» معاملات بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان

     در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 358022 سهم به ارزش بیش از یک میلیاردو 836 میلیون ریال دادو ستد شد

     این میزان داد وستد  از میان 24 شرکت که دوازده شرکت با افزایش قیمت ودوازده شرکت با کاهش قیمت بوده است 52 درصد ارزش دادو ستد را خرید و 48 درصد آن را فروش سهام شامل شده است 0
    بیشترین حجم و ارزش خرید مربوط به فولاد مبارکه بوده است

    همچنین بیشترین حجم فروش مربوط به ملی صنایع مس ایران و بیشترین ارزش فروش مربوط به سنگ آهن گل گهر بوده است 0
    کارگزاری بانک کشاورزی 60 درصد معاملات را بخود اختصاص داده است

    در ضمن شاخص کل بورس استان هم  به رقم 10145 واحد رسیده



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 87/1/28 :: ساعت 2:50 عصر )
    »» اجرای طرح تعاونیهای مسکن مهر با جدیت در کشور

    معاون برنامه ریزی و تجهیز منابع صندوق تعاون کشور در جلسه تعاونیهای مسکن مهر استان گفت این طرح یکی از طرح های بزرگ ملی است که با جدیت برای رفع مشکل مسکن اقشار کم در آمد در کشوردر حال اجراست.  شیخ زاده افزود هدف مسئولان این است که با کمترین هزینه بتوان برای افراد اسیب پذیر جامعه مسکن تهیه کرد و این امر با شرکت اعضای تعاونیها و همکاری بانکها و صندوق  تعاون امکان پذیر خواهد شد  در این جلسه مدیر کل صندوق تعاون  استان اجرای طرح مسکن مهر را در استان خوب عنوان کرد و افزود استان سیستان و بلوچستان به لحاظ پیگیری و اجرای این طرح در کشور مقام اول را داراست



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 87/1/28 :: ساعت 2:48 عصر )
    »» برگزیده شدن سی و دو دانش آموز سیستانی و بلوچستانی در مرحله اول ج
    سی و دو دانش آموز سیستانی و بلوچستانی در مرحله اول جشنواره خوارزمی برگزیده شدند .نستوه معاون سازمان آموزش و پرورش استان گفت : جشنواره جوان خوارزمی 9 سال است که در کشور برگزار میشود و دانش آموزان این استان در سالجاری در این جشنواره درخشش خوبی داشته اند
    وی گفت دانش آموزان این استان در دو بخش دانش آموزی و جوان 40 طرح ارائه دادند که بسیاری از این طرحها در مرحله استانی و کشوری حائز رتبه شده اند
    معاون نظری مهارتی سازمان آموزش و پرورش با بیان اینکه 16 نفر از برگزیدگان مرحله اول جشنواره خوارزمی در سیستان و بلوچستان از مدارس دولتی بوده اند گفت : این امر حاکی از ارتقای سطح علمی دبیرستانهای دولتی است .
    نستوه گفت : با نتایج بدست آمده پیش بینی می شود در سالجاری دانش آموزان این استان در رشته های نجوم ، فیزیک و ریاضی درمرحله دوم جشنواره خوارزمی برگزیده کشوری شوند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 87/1/28 :: ساعت 1:46 عصر )
    »» نخستین کنگره بین المللی نوآوری و شکوفایی در استان سیستان و بلوچس

    نخستین کنگره بین المللی نوآوری و شکوفایی بزودی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود .

    استاندار سیستان و بلوچستان روز یک شنبه در جمع چند تن از مدیران و اساتید دانشگاه اعلام کرد :

    با عنایت به نامگذاری سال 1387 به نام سال نوآوری و شکوفایی از سوی ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ، استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری مرکز آموزش ترویج فرهنگ قرآنی نخستین کنگره بین المللی نوآوری و شکوفایی را با شرکت تمامی اندیشمندان ، کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی در زاهدان برگزار می نماید .

    دکتر حبیب ا... دهمرده هدف از برگزاری این کنگره جهانی را بهره گیری از تجربیات متخصصان و صاحب نظران داخلی و خارجی در مباحث خلاقیت و توسعه دانست و افزود : سعی خواهد شد از دست آوردهای این کنگره در جهت توسعه همه جانبه کشور و تحقق سند توسعه چشم انداز بیست ساله استفاده شود .

    وی تاکید کرد : انشاءا... یافته های علمی و مقالاتی که در کنگره ارایه خواهد شد به صورت عملی اجرایی شود و الگویی از توسعه دانش محور در کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی به اجرا درآید .

    استاندار همکاری همه اندیشمندان و اساتید دانشگاهی در ارایه مقاله و برگزاری با کیفیت این کنگره خواستار شدند

    به گزارش ستاد اطلاع رسانی استانداری سیستان و بلوچستان جزییات برگزاری این کنگره بین المللی اعم از مکان ، زمان و رئوس برنامه ها از طریق رسانه های جمعی اعلام خواهد شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/1/27 :: ساعت 2:19 عصر )
    »» از سه کریدور مهم ارتباطی جهان 2 کریدور آن در ایران قرار دارد

    از سه کریدور مهم ارتباطی جهان 2 کریدور آن در ایران قرار دارد

    استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت ولادت با سعادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسکری (ع)

    در جمع دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی حضور یافت و با ذکر مطلب فوق افزود در جهان سه کریدور ارتباطی مهم وجود دارد مه 2 کریدور از سه کریدور مذکور با استان سیستان و بلوچستان مرتبط می باشد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/1/27 :: ساعت 2:16 عصر )
    »» ساخت هزار و 400 واحد مسکونی در شهرستان چابهار

    هزار و 400 واحد مسکونی در شهرستان چابهار ساخته می شود .

    بخشدار مرکزی چابهار گفت : این تعداد واحد مسکونی با هدف بازسازی منازل خسارت دیده از سیلاب سال گذشته ، با 70 میلیون ریال وام بانکی و 15 میلیون ریال کمک بلا عوض در زیربنای 43 تا 50 متر ساخته می شود . عبدالغفور هوت همچنین با بیان اینکه طرح هادی روستایی در روستای تیس کوپان از توابع این بخش با مشارکت مردم و دهیاری در دست اجراست ، افزود : 350 واحد مسکونی ویژه روستائیان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تا مهر ماه امسال تحویل متقاضیان خواهد شد . وی یادآور شد : شبکه های آبرسانی روستایی نیز با 5 میلیارد  و 470 میلیون ریال اعتبار در روستاهای توابع این بخش راه اندازی شده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/1/27 :: ساعت 2:6 عصر )
    »» دو برابری فضای سبز ایرانشهر

    سرانه فضای سبز شهرستان ایرانشهر در مقایسه با دیگر نقاط استان حدود دوبرابر است.

    معاون خدمات شهری  شهرداری ایرانشهر امروز به خبرنگار ما گفت سرانه فضای سبز در این شهرستان بیش از پنج  متر مربع است در حالی که این میزان در دیگر نقاط استان کمتر از سه متر مربع است.

    ریگی افزود: سال گذشته در نشست معاونان خدمات شهری شهرداری های استان شهر ایرانشهر به عنوان سبزترین شهر سیستان و بلوچستان معرفی شد.

    شهرستان ایرانشهر در مقایسه با دیگر نقاط استان دارای آب مناسب و کافی است و رطوبت مناسب آن نیز قابلیت انواع گیاهان را به این شهرستان داده است.

    درختانی از قبیل کهور زینتی ، اوکالیپتوس،کنار،بید و انواع گلهای زینتی از جمله گیاهانی است که به فضای سبز این شهرستان جلوه ای خاص بخشیده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/1/27 :: ساعت 2:3 عصر )
    »» رودخانه سرباززیستگاه بزرگترین خزنده ایرانی

    گاندویاتمساح پوزه کوتاه بزرگترین خزنده ایرانی است که درمنطقه حفاظت شده رودخانه سربازدرجنو ب استان  زندگی میکند.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان وبلوچستان گفت تمساح پوزه کوتاه تالابی ازگونه ها ی کمیاب وارزشمند جانوری کشوراست که به اعتقادکارشناسان این خزنده بازمانده خزندگانی است که حدوددویست وشصت وپنج میلیون سال پیش میزیستند.
    پرویزارامنش بااشاره به اینکه درپی سفراستانی رییس جمهورمرکزنگهداری تمساح پوزه کوتاه درشهرستان سربازبا500میلیون ریال اعتبارراه اندازی شده است  افزود درحا ل حاضر نوزادتمساح پوزه کوتاه یاگاندودراین مرکزنگهداری وسپس درتالابهای طبیعی رودخانه سرباز/کاجووباهوکلات رهاسازی میشود
    این گونه جانور ی سالانه یکبارودرهرمرحله 25تا35عددتخم میگذاردونوزاد ان پس ازگذراندان دوره 60روزه ازتخم درمیایدووطول ان پس ازبلو غ کامل حداکثربه سه ونیم مترمیرسدگفتنی است تاکنون 200عددتمساح پوزه کوتاه یاگاندودرتنهازیستگاه ان یعنی استان سیستان وبلوچستان سرشماری شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 87/1/27 :: ساعت 1:59 عصر )
    »» ورود روزانه 63هزارمترمکعب اب تصفیه شده به شبکه ابرسانی زابل وزهک

    درحال حاضر روزانه 63هزارمترمکعب اب تصفیه شده بوسیله تصفیه خانه طرح جامع ابرسانی روستایی سیستان واردشبکه اب اشامیدنی شهری وروستایی شهرستان های زابل وزهک میشود


    مدیرعامل شرکت مهندسی اب وفاضلاب  روستایی استان درجلسه بررسی راههای جلوگیری ازافت فشاریاقطع اب اشامیدنی روستاهای شهرستان زابل بااعلام این مطلب افزودازاین مقداراب اشامیدنی حدود30هزارمترمکعب به صورت غیرمجازبرای فعالیتهای کشاورزی/ دامداری وتولیدی استفاده میشود.
    میر علت اصلی افت فشاریاقطع اب اشامیدنی روستاهای شهرستان های زابل رادرفصل گرمااستفاده غیرقانونی ووجودانشعابات غیرمجازذکرکردوافزودتنهاراه حل این معضل برخوردقانونی بامتخلفان است.دراین جلسه کیخافرماندارزابل با اشاره به وقوع مجددپدیده خشکسالی ازبخشداران ومسئولان اب وفاضلاب شهری وروستایی خواست نسبت به تشکیل جلسات توجیهی بااعضای شوراهای اسلامی وبهره برداری کامل ازشبکه طرح جامع ابرسانی روستایی اقدام کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 87/1/24 :: ساعت 10:40 صبح )
    <      1   2   3   4   5      >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]