سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، عبادت پیشه پاکیزه را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 23
  • مجموع بازدیدها: 162602
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» کلاس های مربیگری و داوری فوتسال و هندبال ویژه بانوان در زاهدان آ
    مسئول روابط عمومی امور ورزش بانوان اداره کل تربیت بدنی استان گفت: این کلاس ها جهت ارتقاء دانش و تجربه مربیان و داوران بانو استان برگزار می شود.
    فهیمه موسوی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود : کلاس مربیگری درجه 3 از بیست و چهارم آذرماه به مدت 5 روز با حضور 28 مربی فوتسال زیر نظر خانم فیروزی مدرس فدراسیون فوتسال در سالن حجاب زاهدان برگزار خواهد شد.
    وی اظهار داشت : کلاس داوری درجه 3 هند بال نیز با حضور 30 شرکت کننده زیرنظر شیرین کریمی مدرس فدراسیون هندبال از بیست و چهارم آذرماه بمدت 6 روز در سالن ورزشی امام علی (ع) زاهدان در حال برگزاری می باشد .


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:38 صبح )
    »» حوزه هنری سیستان وبلوچستان با «ماهی های خاک» در انتظار موفقیتی د
    چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از روز چهارشنبه 21 آذر ماه در تهران آغاز شده و تا 28 آذر ماه همچنان ادامه دارد، براساس برنامه ی اعلام شده از سوی دبیرخانه این جشنواره نمایش«ماهی های خاک» کاری از واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری سیستان وبلوچستان روز سه شنبه ?? آذرماه در بخش اصلی مسابقه ی صحنه ای در تالار مهر حوزه هنری مرکز اجرا می شود.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، جشنواره سراسری تئاتر ماه یکی از مهم ترین رخدادهای تئاتری کشور است که به همت حوزه هنری کشور امسال چهارمین دوره ی آن در حال برگزاری می باشد.
    در این جشنواره 32 نمایش در بخش صحنه ای و 18 نمایش در بخش خیابانی با موضوعات مختلف از سراسر کشور با هم به رقابت می پردازند.
    آثار راه یافته به جشنواره پس از چند مرحله داوری و بازبینی موفق به کسب مجوز حضور در این جشنواره شده اند.
    نمایش «ماهی های خاک» به قلم باقری و کارگردانی علی رضا ارجونی و با بازی هنرمندانه ی علی انصافجو، سید مهدی هاشمی، حسن خمری، فرشته انصاری و سرابندی در حالی راهی جشنواره ماه شده است که چندی پیش 10 روز اجرای عمومی بسیار چشم گیر را در زاهدان پشت سر گذاشته است. در پی کسب موفقیت های متعدد واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان در جشنواره های اخیر دست اندرکاران این نمایش امیدوارانه بتوانند به جایگاهی درخور شأن تئاتر استان در این جشنواره دست یابند.
    قابل ذکر است اختتامیه ی این جشنواره روز چهارشنبه ?? آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:34 صبح )
    »» زندگی مشاهیر بلوچستان به رشته تحریر در آمد

    زندگی و احوالات مشاهیر بلوچستان در عصر حاضر تحت عنوان نشر کتابی به نام «چند شاخه ارغوان در کویر» به نویسندگی نورالله کرد به رشته تحریر درآمد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،این کتاب در شمارگان 3 هزار جلد توسط انتشارات پویان خبرنگار منتشر شده است.

     


    مولف در مقدمه کتاب آورده است چند شاخه ارغوان در کویر تذکره علما ورجال سیاسی اجتماعی بلوچستان در صد سال اخیر و بررسی و تحلیل اندیشه شاعران معاصر بلوچ می باشد .
    نورالله کرد در این کتاب به معرفی شخصیت های دارای آثار قلمی شعرای معاصر دارای آثار کلاسیک به زبان های فارسی و بلوچستان شخصیت های مبارز با استعمار انگلیس و رژیم ستم شاهی و معرفی علماء و معتمدان شاخص استان پرداخته است.
    کتاب مذکور در سه فصل به چاپ رسیده که در فصل اول به دین اسلام و قوم بلوچ ? بلوچ ها و قدرت آنان در زمان ساسانیان? بلوچ ها و نقش آنان در شکست ایرانیان از سپاه اسلام و بلوچ ها و محبت آنان با اهل بیت (ع) اشاره شده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:33 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :برای توسعه استان سخت ترین گام ها را
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه استان، با اجرای پروژه های عظیم، سخت ترین گام ها را برداشته ایم.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر حبیب الله دهمرده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود : با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی، صد درصد مصوبات ریاست جمهوری استان سیستان و بلوچستان انجام شده که در این رابطه، توانمندی مدیریت استان مقام نخست کشوری را از آن خود کرده است.
    وی تصریح کرد: با به سرانجام رسیدن تمام طرح ها و پروژه های موجود در استان، در آینده ای نه چندان دور، سیستان و بلوچستان الگوی سازندگی کشور خواهد شد.
    معاون برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: 56 میلیارد و 510 میلیون ریال اضافه درآمد استان برای اجرای طرح ها و پروژه های فرهنگی عمرانی و خدماتی به دستگاه های اجرایی تخصیص یافته است.
    رئیس سازمان ملی جوانان استان نیز اعلام کرد: از 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت سیستان و بلوچستان 836 هزار و 130 نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند که 408 هزار و 75 نفر آنان در روستاها و مابقی در شهر ها ساکن هستند.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:29 صبح )
    »» دبیر ستاد اطلاع رسانی استانداری سیستان و بلوچستان :بیش از 1? هزا
    دبیر ستاد اطلاع رسانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت : برای توسعه و سازندگی این استان 122 هزار میلیارد ریال اعتبار از آغاز بکار دولت نهم تاکنون مصوب شده است.
    به گزارش روابط عمومی استانداری  سیستان و بلوچستان مهندس محمد شهرکی در جلسه شورای اداری استان : اعتبارات یاد شده 81 برابر بودجه پنجاه سال دوران ستم شاهی است.
    وی به نقش اطلاع رسانی در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و اظهار داشت :سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت، توانمندی و پتانسیل های بالقوه و منحصر بفردی است که تا کنون بخش کوچکی از آن معرفی شده است.
    دبیر ستاد اطلاع رسانی با استناد با تاکید مقام معظم رهبری در دیدار باهیئت دولت مبنی بر تقویت امر اطلاع رسانی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا دراین رابطه همکاری لازم را با رسانه های جمعی داشته باشند.
    شهرکی با اشاره به اینکه خبرنگاران از مظلوم ترین قشرجامعه هستند پیشنهاد کرد تا راهکارهای لازم برای حمایت بیشتر از خبرنگاران ومطبوعات استان اندیشیده شود .


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:27 صبح )
    »» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان :از افتخارات دولت نهم مردم
    نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان خدمت به ارباب رجوع در محیط ادارات را نعمت الهی برشمرد و گفت: از افتخارات دولت نهم مردمی بودن آن است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در جلسه شورای اداری استان خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی افزود: هریک از شما به عنوان نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظایف و رسالت سنگینی در تکریم و خدمت به مردم دارید و امروز در سایه این نظام الهی، افتخار نوکری به بندگان خدا برای ما فراهم شده است.
    استاندار سیستان و بلوچستان نیز وفاق و همدلی را در بین مسئولان و مردم را عامل توسعه و پیشرفت استان دانست و گفت: ما برای گذر از محرومیت تاریخی به دنبال مدلهایی هستیم که براساس آن ثابت خواهیم کرد که ما می توانیم.
    دکتر حبیب الله دهمرده اطلاع رسانی را امر مهمی در شناخت مولفه ها و استعدادهای منحصر به فرد استان دانست و از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی خواست خدمات انجام شده و خلاقیت های علمی استان را از طریق رسانه ها انعکاس دهند.
    رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز فعالیت های پژوهشی در مراکز آموزش عالی استان را برشمرد و گفت: در این رابطه ستادی تشکیل شده که نخبگان علمی و تحقیقاتی را شناسایی و به نحو مقتض از فعالیت های آنها در راستای تولید علم حمایت خواهد کرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:21 صبح )
    »» تیم منطقه آزاد چابهار در مسابقات هندبال دسته یک کشور نماینده بم

    علیرضا کلانتری رئیس هیئت هندبال استان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: مسابقات هندبال لیگ دسته یک کشور با حضور 24 تیم در دو گروه از بیست و دوم آذرماه بمدت هشت روز برگزار می شود.

     


    وی افزود : در مسابقات گروه الف که در بم برگزار می شود 12 تیم در دو گروه شش تیمی به مصاف هم خواهند رفت و تیم های برتر گروه به مسابقات زیر گروه لیگ برتر راه خواهند یافت.
    وی ادامه داد : نماینده استان در گام اول بازی را با نتیجه 25 بر 23 به نیروی زمینی تهران واگذار کرد و در دومین دیدار خود با نتیجه 26 بر 24 از سد حریف میزبان خود گذشت.
    شایان ذکر است در مرحله مقدماتی تیم منطقه آزاد چابهار با نمایندگان بم، تهران، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و سمنان هم گروه است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:18 صبح )
    »» استاندار :از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان حمایت م

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توسعه، سازندگی و ایجاد اشتغال در استان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می شود.
    به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان دکتر حبیب الله دهمرده در جلسه ستاد سرمایه گذاری که با شرکت جمعی از سرمایه داران بخش خصوصی در محل استانداری برگزار شد افزود: مجوزهای لازم برای واگذاری طرح ها و پروژه ها به متقاضیان کار در سیستان و بلوچستان در کمترین زمان ممکن عملی می شود.

     


    وی با برشمردن استعدادها و امکانات بالقوه سیستان و بلوچستان در زمینه های معدن، شیلات، صید و صیادی، حمل و نقل و .... اظهار امیدواری کرد این استان بتواند در حل بسیاری از مشکلات موجود در رابطه با سرمایه گذاری بخش خصوصی طلسم شکن باشد.
    معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت : مدیریت استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخل و خارج در رابطه با طرح های اشتغال زا و بهره دهی استقبال می کند.
    حامد علی مبارکی افزود : سیستان و بلوچستان قابلیت های بکری در بخش صنایع فرآوری، تبدیلی، کشاورزی، تاسیسات دریایی دارد.
    سپس چند تن از سرمایه داران در رابطه با امکانات و توان اجرایی خود در امر سرمایه گذاری در استان مطالبی بیان کردند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:17 صبح )
    »» در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان :بیش از 788 میلیون ریال سهم م

    در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 396 هزار و 669 سهم به ارزش بیش از 788 میلیون ریال مور داد و ستد قرار گرفته که این تعداد از میان 23 شرکت بوده که 14 شرکت با افزایش قیمت، 8 شرکت با کاهش قیمت ،یک شرکت بدون تغییر قیمت روبرو بوده است .

     


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان 51 درصد ارزش داد و ستد را خرید و 49 در صد آن را فروش سهام شامل شده است.
    بیشترین حجم و ارزش خرید مربوط به اتومبیل سایپا وبیشترین حجم و ارزش فروش مربوط به سرمایه گذاری غدیر می باشد.
    کارگزاری بانک کشاورزی 82 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه شاخص کل به رقم 9704 واحد رسیده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:14 صبح )
    »» هفته پنجم لیگ فوتبال باشگاه های استان :برتری انتظام زاهدان و سیم

    ر چار چوب هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ باشگاه های استان (جام تفتان) سه مسابقه برگزار شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، نخستین بازی این هفته بین تیم های آبفا سراوان و انتظام زاهدان از گروه دو و در سراوان برگزار شد که در این بازی تیم انتظام زاهدان با حساب 2 بر صفر برابر حریف به پیروزی رسید.

     


    همچنین از گروه یک مرزنشینان کنارک یک بر صفر مقابل میهمان خود سیمان خاش تن به شکست داد و شاهین زاهدان که در سراوان به مصاف کشاورز سراوان رفته بود با تساوی 2-2 برابر میزبان خود متوقف شد.
    در آخرین بازی این هفته از ساعت 14 امروز در چابهار تیم های شهرداری چابهار و اشعه نور ایرانشهر از گروه دو مقابل هم قرار می گیرند.
    گفتنی است هم اکنون در گروه یک سیمان خاش با 9 و شاهین زاهدان با 7 امتیاز از انجام 5 بازی در رده های اول و دوم قرار دارند. در گروه دو نیز انتظام زاهدان با 12 امتیاز از 5 بازی صدرنشین است و اشعه نور ایرانشهر با 9 امتیاز از 4 بازی مکان دوم را در اختیار دارد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/9/26 :: ساعت 9:12 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]