سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادرانت، کسی است که از خیر [رساندن] باز ایستد و تو را نیز با خود، باز دارد . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 78
  • مجموع بازدیدها: 162872
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» نماینده مردم زاهدان :شرح وظایف نمایندگان در کشور ما نهادینه نشده

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت : وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری، نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی و نظارت بر سه قوا است که متاسفانه به دلیل مشکلات سیستم اداری مردم فکر می کنند اگر مشکل وام یا ایجاد مدرسه و اشتغال دارند باید به نمایندگان مراجعه کنند .

     


    دکتر حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، در مورد لایحه بودجه افزود : بودجه توسط دولت تقسیم و به صورت لایحه به مجلس ارائه می شود و نمایندگان در مجلس چانه زنی می کنند تا هر کدام منافع حوزه انتخابیه شان را تامین کنند.
    شهریاری در مورد تعامل هشت نماینده استان اظهار داشت: در موضوعات کلان استان نامه امضاء می کنیم و با هم پیگیری می کنیم.
    وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه، مصوبات ویژه برای مناطق محروم حتی در لایحه بودجه داشتیم که با هدف انجام فعالیت و محرومیت زدایی بوده است.
    شهریاری صدور دفترچه برای روستاییان را یکی دیگر از اقدامات مثبت عنوان کرد و تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان توانست رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کند و همه روستاییان از دفترچه بیمه خدمات روستایی برخوردار شوند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:38 عصر )
    »» 150 دستگاه تاکسی درون شهری به ناوگان حمل ونقل شهرستان چابهار اضا

    فرماندار چابهار در جلسه شورای ترافیک گفت : با تلاش های صورت گرفته بحث حمل و نقل درون شهری سر وسامان یافته و با نظارت و برخورد با متخلفین بر استمرار آن تأکید داریم.
    سید علی باطنی از مصوب نمودن واردات 20 خودرو خارجی و افزایش آنها به سیستم حمل ونقل شهرستان چابهار خبر داد و افزود : این خودروها که با تسهیلات در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد به همراه 20 خودرو دیگر از سیستم حمل و نقل درون شهری باید به مسیر چابهار- فرودگاه اختصاص داده شود تا از سرگردانی مسافران و پرداخت هزینه های بالا جلوگیری شود .
    وی همچنین خواستار جلوگیری از ورود تانکرهای حمل سوخت و کامیون های باری به داخل شهر شد تا زیر ساخت های آسفالت خیابان ها از آسیب جدی در امان بماند .
    وی همچنین پیشنهاد ساخت جایگاه های ماشین های برون شهری جهت سهولت وضعیت ترافیک و جابجایی مسافر و همکاری فرمانداری در اجرای این طرح را اعلام نمودند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:35 عصر )
    »» معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور :مردم آسیب دیده از طوفان گون
    ساخت 34 هزار واحد مسکن روستایی وشهری در استان سیستان و بلوچستان .
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه ستاد مسکن استان گفت : تا کنون تعداد 21 هزارو 229 نفر پرونده واحد مسکونی در بنیاد مسکن استان تشکیل شده که 5 هزارو 200 واحد به بانک ها معرفی شده است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،مهندس عالی با اشاره به اینکه تا کنون 145 واحد انعقاد قرار داد شده افزود: ابلاغیه بانک مرکزی با توجه به اینکه در 30 مهر ماه به بانک های عامل اعلام شده است انتظار می رود بانک های عامل تلاش و توجه بیشتری به تخصیص اعتبارات باسازی انجام دهند .
    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز با اشاره به ساخت 24 هزار واحد مسکونی آسییب دیده طوفان گونو گفت: همکاری مردم در بازسازی نقش اصلی را ایفاء می کند و بعد از آن مسئولان محلی و استانی هستند که هماهنگ کننده دستگاه های وابسته و تامین اعتبارات به موقع است.
    عزیزالله مهدیان افزود : در استان سیستان و بلوچستان مهمترین عامل? اعتبارات استان و تا کنون تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان به ازای هر نفر 1 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شده است ک مابقی تسهیلات بصورت سفته زنجیره ای قابل تامین است.
    وی تصریح کرد : مردم آسیب دیده در حادثه طوفان گونو در شرایط نامناسب زندگی می کنند .
    دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان دراین جلسه گفت : 24 هزار واحد مسکونی مربوط به مناطق آسیب دیده گونو و 10 هزار مسکن روستایی برای بازسازی بافت های فرسوده با اعتباری بالغ بر 171 میلیارد تومان بین بانک های عامل تفکیک شده و بانک ها باید با ساز و کار مشخص تامین اعتبار نمایند تا این کار به صورت ضربتی در استان انجام شود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:31 عصر )
    »» در سال روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) :25 زوج جوان در خ
    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خاش ، گفت: در سال روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) 25 زوج جوان تحت حمایت این نهاد مقدس به خانه بخت رفتند.
    عبدالعلی مکاری در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ارزش جهیزیه های پرداخت شده به این تعداد زوج را 110 میلیون ریال عنوان کرد.
    وی برپایی کلاس های آموزش بهداشتی و تنظیم خانواده قبل از ازدواج را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) خاش برشمرد.
    وی اظهار داشت : تا پایان امسال به بیش از 40 نوعروس دیگر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) جهیزیه اعطا می شود.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:29 عصر )
    »» اولین کنگره نهج البلاغه در استان با محوریت اتحاد ملی و انسجام اس

    اولین کنگره نهج البلاغه در استان با محوریت اتحاد ملی و انسجام به همت موسسه روایت عشق و همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، جهاد دانشگاهی ? سازمان بهزیستی ، فرماندهی نیروی انتظامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و علما اندیشمندان و محققان و جوانان در سالن آمفی تئاتر دانشکده ادبیات دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، در این کنگره که با هدف آشنایی بیشتر با نهج البلاغه و شرح وحدت در نهج البلاغه در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی بر پا شده بود علما و اندیشمندان با بیان فضایل این کتاب گرانبها و وحدت در بین مسلمانان پرداختند.
    موسوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه الزهرا ایرانشهر در این کنگره با اشاره به اینکه اسلام دین کامل و جامع و تامین کننده سعادت بشری است از نهج البلاغه به عنوان کلام برتر و سند یاد کرد و گفت: امام علی (ع) از رهبریت و تقویت آن در جامعه اسلامی به عنوان محور اصلی یاد می کند و اطاعت از آن را عامل وحدت می داند.
    وی افزود : در صدر اسلام منافقین عامل تفرقه در جامعه اسلامی بودند و موجب شدند تا کینه توزی و بخل و روی گرداندن حاکم شود.
    وی از قرآن و دین اسلام و رسول اکرم(ص) را عامل وحدت در استان عنوان کرد.
    حجت الاسلام و المسلمین اصغری یکی دیگر از سخنرانان در این کنگره با اشاره به خطبه 21 و نامه 78 نهج البلاغه افزود: در این نوشته شیطان وابسته گان به آن عامل تفرقه و فتنه در حکومت اسلامی هستند.
    وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) خود حرص ترین و مشتاق ترین آدم برای ایجاد وحدت در بین امت اسلامی بود اظهار داشت: کسانی که به دنبال منافع مادی و دنیوی هستند نمی توانند به دنبال ایجاد وحدت باشند . تنها کسانی که رنگ خدایی و الهی داشته باشند می توانند عامل ایجاد وحدت باشند.
    وی رسیدن به عزت و قدرت را از پیامدهای مثبت وحدت و همدلی عنوان کرد و افزود: در ایجاد وحدت محوریت با دین است و وظیفه همه مسلمانان است که با هر مذهب و از قومی که باشند در مقابل دشمنان متحد و از کشورشان دفاع نمایند.
    حجت الاسلام و المسلمین مهدی دشتی مفسر نهج البلاغه نیز در این کنگره گفت: تفرقه خواست استعمار در بین مسلمانان است و مسلمانان با تکیه بر خدا واحد، پیامبر(ص) ?قبله واحد ?عترت و اهل بیت (ع) به وحدت روی آورند و از امت های گذشته عبرت گیرند.
    وی افزود: عزت و امنیت در گروه وحدت است و نباید مسلمانان به افراط و تفریط دامن زنند.
    وی اظهار داشت: نباید سلایق فردی مسلمانان در محتوای دین لحاظ شود.
    حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه زاهدان نیز ضمن گرامی داشت حلول ماه ذیحجه گفت: اگر می خواهیم اسلام و پیامبر قرآن را بشناسیم باید به عالی ترین ریسمان ارتباط که امام علی (ع) و نهج البلاغه است چنگ بزنیم.
    وی افزود: برای دانستن سیاست، اقتصاد و .... باید از امام علی(ع) و نهج البلاغه بهره جویم زیرا نهج البلاغه نهج الانسانیه و نهج الحیات است.




    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:29 عصر )
    »» طلاهای پیدا شده توسط کارگر شهرداری فنوج نیکشهر به صاحبش برگرداند
    شهردار فنوج نیکشهر گفت: یک از کارگران شهرداری به نام مالدار اربابی در حین کار در شب گذشته 14 مثقال طلا به ارزش 12 میلیون ریال را پیدا کرد .
    موسی اربابی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : این مقدار طلا در اقدامی خدا پسندانه با هماهنگی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی فنوج به صاحب اصلی دلمراد پارسامنش که فردی کم درآمد است باز گردانده شد.
    وی اظهار داشت : شهرداری و شورای اسلامی شهر فنوج از اقدام خدا پسندانه این کارگر تقدیر و تشکر کردند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:12 عصر )
    »» زمینه جذب پزشکان متخصص در خاش فراهم شد

    یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری تسریع در راه اندازی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خاش بود و با توجه به وجود آمدن تاخیر 16 ساله در افتتاح بیمارستان این موضوع از خواسته های مهم مردم منطقه به شمار می رفت .
    هم اکنون با افتتاح بیمارستان زمنیه جذب بسیاری از پزشکان متخصص در رشته های مختلف پزشکی فراهم شده است .

     


    رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان گفت : درحال حاضر پزشکان رشته های تخصصی، ارتوپدی رادیولوژی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، چشم، گوشی، حلق و بینی، داخلی، پاتو لوژی و پزشک عمومی در بیمارستان به مردم خدمات ارائه می کنند.
    دکتر عبدالرضا میر اولیائی افزود : با توجه به اینکه بیمارستان 22 بهمن شهرستان خاش با قدمتی بیش از 30 سال به عنوان تنها مرکز درمانی مجهز پاسخگوی نیاز بیماران منطقه نبود تسریع در راه اندازی بیمارستان 126 تخت خوابی ، امام خمینی (ره) که عملیات اجرایی آن از سال 1370 شروع شده بود از آرزوهای دیرینه مردم به شمار می رفت.
    بیمارستان امام خمینی (ره) خاش دارای 60 هزار متر مربع مساحت و 12 هزار متر مربع زیر بنا بوده و تا کنون برای اجرای آن بیش از یکصد میلیارد ریال هزینه شده است و در اواخر آبان ماه امسال توسط دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان رسما افتتاح و راه اندازی شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:10 عصر )
    »» دبیر اول کنسولگری افغانستان از نگاه مثبت ایران نسبت به افغانستان
    رحمت الله کریمی دبیر اول کنسولگری افغانستان در استان سیستان وبلوچستان ازبخش های مختلف دانشگاه زابل بازدید کرد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان در این سفر کریمی ضمن دیدار و گفت و گو با هیئت رئیسه دانشگاه و دانشجویان افغانی مشغول به تحصیل در دانشگاه زابل و همچنین حضوردرنمایشگاه فرهنگ و سنن افغانستان ازنگاه مثبت دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور دوست و همسایه افغانستان قدردانی نمود.

    دبیر اول کنسولگری افغانستان همچنین باتوصیف دانشگاه زابل بعنوان یک دانشگاه کاملاْعلمی و پیشرفته ازحمایت و حسن برخوردمسئولین ودانشجویان این دانشگاه بادانشجویان افغان تشکروقدردانی کرد.

    کریمی درسفر دو روزه خود به این منطقه ضمن برگزاری نشست های جداگانه بامدیران و برخی ازدانشجویان از آزمایشگاه ها- سایت های اینترنتی - پردیس جدید دانشگاه و مجتمع عظیم شش هزارهکتاری بقیه الله العظم چاه نیمه و مراکزپژوهشی وابسته به این دانشگاه بازدیدکرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:8 عصر )
    »» شهردار زاهدان :شهرداری قادر به حفظ اراضی شهر و برخورد با ساخت و
    جلسه شورای حفاظت از اراضی شهرستان زاهدان در محل شورای شهرستان زاهدان با حضور فرماندار رئیس شورای شهر و نماینده دادگستری و ادارات استان برگزار شد.
    رئیس شورای شهر زاهدان در این جلسه گفت : اراضی دولتی باید توسط ارگان های مربوطه حصار کشی و حفاظت شوند تا مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده آنان صورت نگیرد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، عبدالرشید آسوده با اشاره به اینکه در توسعه شهر زاهدان باید طرح تفضیلی مد مدنظر و اساس کار قرار گیرد از ادارت خواست تا از دادن امکانات زیر بنایی و عمومی خوداری کنند.
    شهردار زاهدان نیز گفت: پلیس اجرائیات شهرداری قادر به حفظ اراضی شهر و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز نیست.
    محمد علی جدلی افزود : امکانات اداره اجرائیات محدود است و با توجه به وسعت ساخت و سازهای غیر مجاز باید عزم و اراده جدی صورت گیرد.
    وی اظهار داشت : در حال حاضر علاوه بر اداره اجرائیات شهرستان تلاش کرده ایم تا اجرائیات را در هر منطقه از شهرداری ایجاد کنیم و آنان موظف به تخریب و جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز هستند.
    محمد رضا میری نماینده دادگستری نیز اظهار داشت: دستگاه باید با تعامل سازنده و به دور از هرگونه تعارفات با ایجاد مسئولیت با این موضوع برخورد و بدون تبعیض اعمال قانون نمایند.
    وی اضافه کرد: برخی از مشکلات ما مربوط به محدودیت قانونی است که باید تلاش شود تا برخی از قوانین دراین حوزه اصلاح شود و از نیروهای بسیجی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده شود.
    حسنعلی نوری فرماندار شهر زاهدان نیز گفت: برخی از اراضی زراعی تغییر کاربری به زمین مسکونی می یابند که باید از طریق سازمان بازرسی پیگیری شود.
    وی افزود : پروانه ساخت برخی از اراضی ممکن است تقلبی باشد که باید این پروانه ها شناسایی و تخریب و پاکسازی در محدوده ایجاد شود.
    وی اظهار داشت: از آنجایی که ساز و ساخت های غیر مجاز از حاشیه شهر اتفاق می افتد باید شهرداری از طریق شورای محله اعمال نفوذ و اطلاع رسانی کند و شهرداری نقش محوری را در حفاظت از اراضی دارد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:7 عصر )
    »» سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی سیستان وبلوچستان خبر داد :رشد 5
    سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی استان گفت : یک دوره کلاس آموزشی ویژه واحد های واجدالشرایط تاسیس خانه های بهداشت کارگری در این سازمان برگزار گردید.
    محمد عرب کنگان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : این کلاس های آموزشی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مدت 10 روز برگزار که در این دوره 24 نفر از مسئولین واحدهای واجد الشرایط تاسیس خانه های بهداشت کارگری به میزان 2هزارو 688 ساعت به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم را طی کردند که در پایان برای همه شرکت کنندگان گواهینامه فعالیت صادر گردید.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 خانه بهداشت کارگری در سطح واحدهای کارگری استان فعال می باشد.
    وی خاطر نشان کرد: با تلاش این سازمان و همکاری کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاسیس خانه های بهداشت کارگری در سال جاری رشد 500 درصدی داشته است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:5 عصر )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]