سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 74
  • بازدید دیروز: 65
  • مجموع بازدیدها: 162865
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» فرماندار ایرانشهر :بیش از 90درصد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری
    فرماندار ایرانشهر در جلسه معتمدین وریش سفیدان این شهرستان خبر از دومین سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان در چند روز آینده داد و گفت: در دوره اول سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی و هیئت دولت مصوبات خوبی در استان داشته ایم.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، درویش نارویی افزود : در دوره اول سفر علاوه بر اختصاص 2 هزارو 300 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه گاز از عسلویه به ایرانشهر 220 میلیارد نیز برای اجرای 70 پروژه عمرانی به شهرستان ایرانشهر نیز اختصاص یافته است.
    وی با اعلام اینکه بیش از 90درصد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری و هیئت دولت به شهرستان ایرانشهر تکمیل و یا در حال اجرا است اظهار داشت : به برکت دولت نهم خدمات ارزنده ای در شهرستان ایرانشهر صورت گرفته که تاکنون بی نظیر بود و در تاریخ ایرانشهر بی سابقه است.
    وی همچنین به اهمیت هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : انتخابات میدانی برای به نمایش گذاشتن وحدت و شعور سیاسی مردم است.
    وی از انتخابات به عنوان بهترین شکوه و تجلی گاه بسیار مهم آزادی و دموکراسی در کشور نام برد و افزود: برای دشمنان ما استقلال، تعالی و ترقی کشور غیر قابل تحمل و پذیرش است.
    وی از امنیت به عنوان بهترین عامل در جهت توسعه نام برد و افزود: معتمدین و ریش سفیدان به عنوان زبان گویای مردم و کسانی که مورد تایید آحاد جامعه قرار دارند می توانند در امنیت و توسعه و شکوفایی منطقه بسیار موثر باشند.
    فرماندار ایرانشهر گفت: تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر پیش بینی شده و حوزه انتخابیه ایرانشهر با 54 هزار کلیومتر مربع وسعت به عنوان یکی از بزرگترین حوزه های انتخابیه کشور است.
    درویش نارویی با تاکید بر حضور آحاد مردم در انتخابات گفت: حضور هر ایرانی در انتخابات خاری است بر چشم دشمنان .
    امام جمعه ایرانشهر نیز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) از معتمدین به عنوان ارکان آحاد مردم نامبرد و گفت: سفر هیئت دولت در مرحله اول ثمرات زیادی داشت که امیدواریم در این دوره با توجه به تلاش مسئولان منطقه تمام کمبودها و مسائل برطرف شود.
    حجت الاسلام عبداللهی همچنین به اهمیت حضور آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و افزود: مردم باید به دور از جریان های قومی و مذهبی و طایفه ای به دنبال کسی بروند تا عنوان نماینده مردم به دنبال مسائل و مشکلات باشد.
    وی اظهار داشت : نماینده مجلس شورای اسلامی زبان گویای مردم است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:4 عصر )
    »» فرماندار خاش :توجه به مناطق محروم از سیاست های مهم دولت نهم می ب

    فرماندار خاش با برشمردن اقدامات دولت در منطقه گفت: مسئولان برای پیشرفت شهرستان برنامه های ویژه ای را در دستور کار دارند.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، رحمدل بامری در نشست معتمدان شهرستان خاش افزود: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از سیاست های مهم دولت به شمار می رود.
    وی با اشاره به دستیابی کشور به علوم و فنون مختلف و نزدیک شده به اهداف چشم انداز 20 ساله نظام اظهار داشت : جهت گیری دولت به سمت چشم انداز است.
    وی ادامه اداد : علما، معتمدان، ریش سفیدان و سران قبایل و طوایف نقش مهمی در رشد شاخص های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی هر منطقه دارند.
    فرماندار خاش همچنین با تاکید بر حضور پر رنگ و همکاری بیش از پیش معتمدان با دولت مردان اظهار داشت: مسئولان باید با برنامه ریزی های مشخص از ظرفیت ها و توان معتمدان در جهت دستیابی به اهداف عالیه دولت استفاده کنند.
    رحمدل بامری از امنیت نیز به عنوان مقوله مهم رشد و توسعه منطقه یاد کرد و افزود : نقش معتمدان در این راستا بسیار مهم و دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
    در این نشست بر استفاده از توان معتمدان در امورات مختلف شهرستان به خصوص همکاری آنان در تامین امنیت و تحویل افراد شرور و فراری و برخوردار کردن آنان از رافت اسلامی تاکید شد.
    برخی معتمدان شهرستان خاش نیز با تقدیر از خدمات ارزنده دولت به مردم منطقه به ویژه محرومان آمادگی خود را برای پاسداری از کیان و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:2 عصر )
    »» فرماندار نیکشهر :یکی از عادلانه ترین شیوه توزیع درآمد در دولت نه

    فرماندار نیکشهر در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت : اکثر جمعیت کشور را جوانان 20 تا30 سال تشکیل و این امر موجب افزایش روز افزون تقاضای کار در بخش های مختلف از سوی این قشر شده است.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، محمد اکبر چاکرزهی با اشاره به اینکه سه دغدغه مهم دولت اشتغال، مسکن و ازدواج است افزود: با تشکیل تعاونی ها باید در زمینه کارآفرینی و کار جمعی و مشارکتی در بین جوانان گسترش یابد تا موجب ایجاد شغل از طریق تعاونی ها باشیم.
    وی ادامه داد : دولت نهم درباره اشتغال با سرمایه گذاری و ایجاد شغل در کاهش نرخ بیکاری در هر سال نسبت به سال گذشته موفق تر بوده است.
    چاکرزهی اظهار داشت : جهت گیری خوب دولت در کاهش نرخ بیکاری و مهار بیکاری ? ایجاد بنگاه های کوچک زود بازده و حمایت از آن بوده است.
    وی افزود : یکی از عادلانه ترین شیوه توزیع درآمد در دولت نهم ایجاد بنگاه های کوچک اقتصادی زود بازده است.
    فرماندار نیکشهر از عملکرد بعضی از بانک ها که در پرداخت تسهیلات کم کاری نموده اند انتقاد نمود و خواستار جدیت در توجه بیشتر و همکاری با متقاضیان طرح ها شد.
    وی گفت: همکاری بیشتر بانک ها در جهت کاهش نرخ بیکاری در شهرستان تاثیر بسزایی دارد.
    محمد اکبر چاکرزهی افزود : دو هزار و 166 طرح با اعتباری بالغ بر 314 میلیارد ریال در کار گروه موجه شناخته شده است.
    فرماندار نیکشهر افزود : 25 میلیارد ریال تاکنون برای 343 طرح خدماتی – صنعت و معدن و کشاورزی پرداخت شده و برای 254 نفر اشتغال ایجاد شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 5:59 عصر )
    »» امام جمعه زاهدان: درک عمیق از شهدا نیازمند شفاف‌سازی مکتب آنان ا

    نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: درک عمیق از شهدا و کردار آنان نیازمند شفاف‌سازی مکتب این عزیزان از سوی نهادهای دست اندرکار است.

    به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین "عباسعلی سلیمانی" روز دوشنبه در یادواره شهدای دانشجو سیستان و بلوچستان بیان کرد: با درس گرفتن از راه و هدف شهدا می‌توانیم همه مشکلات را از پیش رو برداریم.

    امام جمعه زاهدان تاکید کرد: مدیران و مسوولان بایستی در همه کارها راه و هدف شهدا را سرلوحه قرار دهند.

    وی هدف بالای شهدا را سربلندی اسلام و مسلمین در جهان دانست.

    نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش بیشتر برای برقراری نظم و امنیت در جامعه از اهداف بالای شهدا است.

    وی ادامه داد: مسوولان باید از هر اندیشه و فکری که بتواند بستر مناسبی برای توسعه فرهنگ دینی، اسلامی و ایثار و شهادت در جامعه تامین نماید، استقبال کنند.

    سلیمانی اظهار داشت: دانشجویان برای آزادی و سربلندی ایران اسلامی و در راه مبارزه با استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

    وی افزود: ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده است که نه تهدید و نه تمجید دشمنان هیچ خللی در اراده استوار آنان و دفاع از حقوق مسلم‌شان ایجاد نمی‌کند.

    نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا زمانی که ظلم و ستم و تهاجم به صورت فیزیکی یا فرهنگی باشد جوانان غیور ایران اسلامی آماده مبارزه هستند.

    به گزارش ایرنا، یادواره شهدای دانشجو به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سرسرای ورزشی معلم این دانشگاه برگزار شد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:37 عصر )
    »» بازارچه مرزی گمشاد در زابل راه‌اندازی شد

    بازارچه مرزی روستای "گمشاد" شهرستان زابل روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور شماری از مسوولان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

    حامدعلی مبارکی معاون پشتیبانی استانداری، کهرازهی مدیر بازارچه‌های مرزی استان، فرماندار زابل و جمعی از مسوولان شهرستان در این مراسم شرکت داشتند.

    فرماندار زابل گفت: این بازارچه مرزی با هدف تبادل کالا و افزایش ارتباطهای تجاری میان تجار ایرانی و افغانستانی گشایش یافته است.

    حسین کیخا بیان کرد: این بازارچه زمینه فعالیتهای تجاری میان بازرگانان سیستان و بلوچستان و ولایت فراه افغانستان را فراهم کرده است.

    وی اظهار داشت: با فعال شدن این بازارچه برای ? ????نفر از جوانان بخش میانکنگی زابل اشتغالزایی شده است.

    او ایجاد این بازارچه را در توسعه فعالیتهای اقتصادی و رونق منطقه موثر و مثبت ارزیابی کرد.

    وی گفت: وجود این بازارچه سبب توسعه مبادله‌های اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان می‌شود.

    فرماندار زابل بیان کرد: ایجاد این بازارچه که کار مطالعاتی و ساخت آن از سال ? ???آغاز شده بود از افتخارهای دولت نهم است.

    به گزارش ایرنا، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نیز گفت:
    بازارچه گمشاد با گستره ? ???هکتار و صرف دو میلیارد ریال از محل اعتبارهای توازن منطقه‌ای استان ساخته و راه‌اندازی شده است.

    اخترمحمد کهرازهی به خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: کلیه کالاها به استثنا کالاهای یارانه‌ای و حلالهای نفتی، از طریق این بازارچه صادر خواهد شد.

    وی گفت: اقلامی مانند مواد پلاستیکی، خرما، مواد خوراکی و امثال آنها از جمله کالاهای مجازی هستند که تجار ایرانی می‌توانند از طریق بازارچه مرزی گمشاد به تجار افغان بفروشند.

    برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز تجار و کارکنان بازارچه مرزی گمشاد تاکنون ? ???کیلومتر خطوط آبرسانی و برق رسانی باسکول ? ???تنی، چهار اتاقک(کانکس) و سرویسهای بهداشتی ساخته و اجرا شده است.

    روستای گمشاد از توابع بخش میانکنگی زابل هم‌مرز با استان فراه افغانستان در فاصله ? ???کیلومتری شهر زابل و ? ????کیلومتری زاهدان واقع شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:34 عصر )
    »» صنعتگران سیستان و بلوچستان از شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی دیدن کر

    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: صنعتگران این استان در قالب تور صنعتی از شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی دیدن کردند.

    محمد یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر صنعتگران شماری از مدیران، مشاوران مرکز خدمات فناوری کسب و کار و دانشجویان نخبه مهندسی صنایع نیز در این تور دو روزه شرکت داشتند.

    او اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این تور از واحدهای تولیدی کویر تایر، کاشی نیلوفر و اکسید منیزیم بازدید کردند.

    رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعامل واحدهای صنعتی، بهره‌گیری از تجربیات موفق و آشنایی با نحوه کار و فعالیت صنعتگران از اهداف برگزاری این تور بود.

    او گفت: برقراری ارتباط برای همکاری میان صنایع مستقر در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و آشنایی شرکت‌کنندگان با توانمندیهای علمی و کاربردی یکدیگر از دیگر اهداف برگزاری این تور صنعتی است.

    وی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان تاکنون دو تور صنعتی برگزار کرده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:33 عصر )
    »» فرماندار خاش ;رعایت ساعات پخت و جلوگیری از فروش سهمیه‌ی آرد باید

    فرماندار خاش در نشست خبازان شهرستان خاش گفت : تلاش برای خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت به معنای واقعی? باید در دستور کار متصدیان و کارکنان خبازی‌ها قرار گیرد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، رحمدل بامری با تاکید بر حفظ حرمت مردم در خبازی‌ها افزود : رعایت ساعات پخت و بهداشت نان و جلوگیری از فروش سهمیه‌ی آرد باید مورد توجه جدی مسئولان خبازی‌ها باشد.
    وی بیان کرد: حضور تمام وقت متصدیان خبازی‌ها برای توزیع عادلانه‌ی نان و کمک به انضباط نانوایی ضروری است.
    خبازان شهرستان خاش در این نشست? بر رفع مشکلات کاهش سهمیه‌ی آرد و سوخت مورد نیاز خبازی‌‌ها تاکید کردند.
    هم‌چنین در این نشست بر جلوگیری از فعالیت نانوایی‌های آزاد پز و نصب تابلوهای ساعات و تاریخ پخت نان در سردر خبازی‌ها? تصمیم‌گیری شد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:28 عصر )
    »» معاون دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی:منطقه‌ی چابها
    معاون اداری دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در چابهار گفت: از جمله ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار می‌توان به فرصت‌های مناسب توریستی، زمینه‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه در ایجاد کارخانجات تولیدی، امکانات تشکیل همایش‌های ملی منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.
    دکتر لطیفی در گفت وگو باخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه‌ی چابهار دارای پتانسیل فراوان اقتصادی? اجتماعی و فرهنگی و موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک است که می‌تواند در رشد و توسعه‌ی اقتصادی کشور نقش تعیین‌کننده و به‌سزایی داشته باشد.
    وی افزود: در حال حاضر منطقه‌ی آزاد چابهار امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را دارد و نیز دانشگاه بین‌المللی چابهار آمادگی رشد و توسعه‌ی رشته‌های علمی را داراست که با مذاکره‌ای که با ریاست دانشگاه و نیز مدیرعامل منطقه‌ی آزاد به عمل آمده و اعلام آمادگی نمایندگان دانشگاه علامه که عازم منطقه شده بودند? رشته‌ی مددکاری در مقطع لیسانس و نیز کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای با گرایش مناطق آزاد? راه‌اندازی گردید و در آینده نیز برای سایر رشته‌های مورد نیاز و با توجه به آمادگی گروه‌های تخصصی دانشگاه? این روند ادامه خواهد داشت. هم‌چنین گروه برنامه‌ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی? آمادگی انجام پژوهش‌های مختلف در این زمینه را نیز دارد.
    گفتنی است منطقه‌ی آزاد تجاری – صنعتی چابهار با 140 کیلومتر مریع مساحت در جنوب شرقی ایران در 25 درجه و 20 دقیقه‌ی عرض شمالی و شش درجه و 27 دقیقه‌ی طول شرقی واقع در استان سیستان و بلوچستان است که از طریق شهرستان ایرانشهر و پس از عبور از استان خراسان جنوبی به کشورهای آسیای میانه و افغانستان و از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به دریای عمان و اقیانوس هند و آبراه‌های بین‌المللی، آفریقا و شرق آسیا و اروپا و دریای مدیترانه راه دارد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:27 عصر )
    »» تلفن ثابت در روستاهای شهرستان چابهار و کنارک به‌صورت رایگان واگذ

    رئیس شرکت مخابرات شهرستان چابهار گفت: با تلاش و پی‌گیری شرکت مخابرات استان? تعداد محدودی تلفن روستایی اعتباری در برنامه‌ی واگذاری قرار گرفته است.
    محمدرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان افزود: متقاضیان در محدوده‌ی پوشش تلفن می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی روستاها و یا بخش‌ها ثبت‌نام کرده و پس از قرار گرفتن در نوبت واگذاری? تا حداکثر یک‌ماه سیم‌کارت خود را دریافت کنند.
    وی ادامه داد: در صورت عدم استقبال از فرصت به دست آمده? تسهیلات و تجهیزات پرهزینه و ارزشمند این پروژه? از برنامه‌ی واگذاری حذف و به سایر نقاط واگذار خواهد شد.
    لازم به ذکر است 32 روستا در سه بخش شهرستان چابهار و دو بخش شهرستان کنارک می‌توانند از این طرح استفاده نمایند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:26 عصر )
    »» فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان خبر داد:کاهش 13 درصدی تلفات ت
    فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت : در 8 ماهه سال جاری تعداد مجموع تصادفات در استان 475 نفر بوده که در مدت مشابه سال قبل 543 نفر بوده است که این میزان 68 نفر کاهش نشانگر کاهش 13 درصدی است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان سرهنگ اردوان قاسمی افزود : این میزان کاهش در سطح کشور به 20 درصد می رسد که متاسفانه 7 درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.
    وی ادامه داد : بیشترین میزان تلفات در محور مواصلاتی زاهدان به بم به دلیل ترافیک بالا است که این محور از آنجایی که استان را به استان های مرکزی وصل می کند و کم عرض است باید دو بانده و به صورت بزرگ راه شود.
    وی اضافه کرد : دومین محوری که بیشترین آمار تلفات جاده ای را دارد محور زابل به نهبندان است و در مجموع 50 درصد تلفات و تصادفات جاده ای در شمال استان است.
    سرهنگ قاسمی اظهار داشت : به دنبال اقدامات پیشگیری از تصادفات و کاهش میزان آن حدود 7 هزار و 54 دستگاه که تخلفاتی شامل سرعت و سبقت غیر مجاز ? حرکات مار پیچ و انحراف به چپ داشته اند توقیف شده اند.
    وی افزود : به دلیل بالا بودن آمار تصادفات موتورسیکلت تاکنون شش هزار و 100 دستگار موتور سیکلت به دلیل عدم رعایت قوانین و عدم استفاده از کلاه ایمنی توقیف شده اند.
    وی ادامه داد: در همین مدت حدود 19 درصد تصادفات فوتی و 20 درصد تصادفات جرمی و 24 درصد مجروحین تصادفات و 21 درصد فوت کاهش یافته است.
    وی تصریح کرد: حدود 40 درصد تصادفات از 5 تا 30 کیلومتری در وادی ورودی و خروجی شهر رخ می دهد که علت آن وجود تقاطع مجاز و غیرمجاز و شتاب بی مورد راننده است


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/9/20 :: ساعت 4:23 عصر )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]