سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 69
  • بازدید دیروز: 65
  • مجموع بازدیدها: 162860
    » درباره من
    پاییز 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» مدیر پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان :هدف اصلی انجام پروژه‌های
    مدیر پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، گفت: تلاش‌های زیادی برای برگزاری دقیق و منظم هفته‌ی پژوهش و فناوری شده است و هدف عمده‌ی این تلاش‌ها و انجام پروژه‌های پژوهشی، مرتفع کردن نیازهای استان است.
    دکتر پرویز سرگلزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، با اعلام این خبر گفت: کمیته‌های مختلفی در برگزاری هفته‌ی پژوهش و فناوری نقش دارند. کمیته‌ی نمایشگاه‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با مسئولیت اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته‌ی اطلاع‌رسانی و تبلیغات با مسئولیت صدا و سیمای سیستان و بلوچستان و کمیته‌ی برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها با محوریت دانشگاه‌ها و استانداری استان سیستان و بلوچستان.
    وی اظهار داشت : این کمیته‌ها مسئولیت برگزاری دقیق این هفته را برعهده دارند.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:12 صبح )
    »» اجرای 60 پروژه‌ی عمرانی از محل سفر رئیس جمهور در خاش

    از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان سیستان و بلوچستان? تعداد 60 پروژه‌ی عمرانی با اعتباری حدود 110 میلیارد ریال در شهرستان خاش به اجرا رسیده است.

     


    فرماندار خاش با بیان این مطلب به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: ده‌ها میلیارد تومان اعتبار از مصوبات هیئت دولت در بخش‌های کشاورزی، آموزشی، رفاه و تامین اجتماعی، انرژی، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، مسکن محرومان و خدمات به این شهرستان اختصاص یافته است.
    رحمدل بامری افزود: طی سال‌های فعالیت دولت نهم و با تلاش‌ها و پی‌گیری‌های مسئولان اجرایی استان و شهرستان? اقدامات بسیار خوبی برای توسعه و رشد همه‌جانبه‌ی منطقه صورت پذیرفته است.
    وی اظهار داشت : برنامه‌های ویژه‌ی مسئولان، شهرستان خاش را در زمره‌ی مناطق برخوردار کشور قرار داده است.

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 10:2 صبح )
    »» 42 پرنده‌ی به دامن طبیعت بازگشتند

    رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان خاش گفت : محیط‌بانان این اداره موفق شدند در دشت جارو تعداد 42 قطعه پرنده‌ی وحشی را از چنگال متخلفان قوانین شکار و صید خارج کنند.
    محمد ‌انور هاشم‌زهی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: این تعداد پرنده‌ی وحشی? از گونه‌های کم‌یاب و منحصربه‌فرد جانوری منطقه بودند که در خطر انقراض و نابودی قرار داشتند.
    وی اظهار داشت: در این ارتباط سه نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.
    وی حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی را برای استفاده‌ی نسل‌های آینده? از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌ی محافظت محیط زیست خاش عنوان کرد.
    از ابتدای امسال تاکنون? حدود ???پرنده‌ی وحشی کبک و تیهو در شهرستان خاش کشف شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:53 صبح )
    »» مدیرکل امور هماهنگ‌ کننده‌ی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور
    جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان برگزارشد.
    مدیرکل امور هماهنگ‌کننده و مشاور عالی موسسه‌ی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در این مراسم گفت: کیفیت صنایع تولیدی در استان سیستان و بلوچستان با تحول مثبتی روبرو بوده است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، بلغاری? افزود : پیچیدگی‌های فعالیت‌های صنعتی موجب شده تا مدیران به‌گونه‌ای انتخاب شوند که دارای قدرت مدیریتی و تخصصی باشند.
    وی با اشاره به اینکه شورای استاندارد استان باید فعال شود? افزود: ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی یکی از برنامه های مهم اداره استاندارد است که باید با فعال کردن بخش خصوصی مبنی بر ایجاد آزمایشگاه‌های همکار این طرح را اجرا کنند.
    حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی? نماینده‌ی ولی فقیه در استان? از استاندارد به‌عنوان نشانی که موجب اعتبار برای محصولات می‌شود یاد کرد و افزود: استاندارد افراد را به استفاده از عقل و تدبر و اندیشه وادار می‌کند و استفاده از آن موجب اعتماد مصرف‌کنندگان به تولیدات داخلی می‌شود و زمینه‌ی توسعه و پیشرفت صنعت را فراهم می‌کند.
    مهدی گرگیچ یکی از سران قبایل و طوایف استان در این مراسم? به نقش استاندارد اشاره کرد و افزود: استاندارد زمینه‌ی پیشرفت و توسعه صنعت را در استان سیستان و بلوچستان فراهم می‌کند.
    وی با اشاره به شعار امسال? سال جهانی استاندارد? افزود: با توسعه‌ی صنایع کوچک و سرمایه‌های اندک می‌توان در راستای سازندگی گام برداشت.
    در این جلسه دکتر علیرضا شهرکی گزارشی از عمل‌کرد این اداره بیان کرد و مهندس مسعود مالکی مدیرکل جدید اداره‌ی استاندارد به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:50 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :نرخ رشد جمعیت استان دو برابر میانگین

    استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت استان دو برابر میانگین کشوری است گفت : وقایع ثبت ‌احوال باید به‌روز شود.

     


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر حبیب‌الله دهمرده در بازدید از مجموعه‌ی اداره‌ی کل ثبت احوال در زاهدان? ضمن بررسی مشکلات مردم? کارهای انجام شده در این اداره را مهم ارزیابی کرد و افزود : اجرای طرح شهید ارجمندی (ده گردشی) که به‌عنوان طرح ملی از آن یاد می‌شود? یک کار انقلابی است.
    وی صدور بیش از یک میلیون کارت ملی در استان سیستان و بلوچستان را قابل تقدیر دانست و افزود: برای تسریع در انجام امور ثبت احوال، باید علاوه‌بر آموزش کارکنان، تمامی سیستم، مکانیزه و رایانه‌ای شود.
    استاندار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را برای بالابردن آگاهی‌های عمومی در سیستان و بلوچستان برای همکاری بیش‌تر مردم در الزام‌شدن به ثبت وقایع? بسیار مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
    وی تصریح کرد: با توجه به کاربردی شدن کارت ملی در سطح کشور? تمامی مردم استان باید برای دریافت کارت ملی به دوایر ثبت احوال مراجعه کنند.
    مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این اداره و مسائل و مشکلات موجود گفت: روزانه به طور متوسط حدود دو هزار نفر برای انجام امور ثبت احوال به اداره‌ی ثبت احوال زاهدان مراجعه می‌کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:43 صبح )
    »» کلاس‌های کارآفرینی? آموزش طرح‌های کسب‌وکار در مرکز آموزش عالی ای

    از سوی امور فرهنگی مرکز آموزش عالی ایرانشهر? یک دوره کلاس‌های کارآفرینی ? آموزش طرح‌های کسب‌وکار در این مرکز برگزار می‌شود.
    مدیر امور فرهنگی مرکز آموزش عالی ایرانشهر? در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان? سهمیه‌ی این دوره از کلاس‌ها را ??? نفر اعلام کرد که از ?? آذرماه در محل مرکز آمورش عالی ایرانشهر آغاز خواهد شد.
    رزیتا سارانی اظهار داشت : در پایان کلاس‌ها? دانشجویان مدرک کارآفرینی (مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی ) را دریافت خواهند کرد که مدرک ذکر شده معادل مدرک کارشناسی کارآفرینی است و دارندگان این مدرک? علاوه‌بر استفاده از تسهیلات بانکی 20 میلیون تومانی? می‌توانند در سازمان‌هایی که دارای مراکز کارآفرینی هستند? فعالیت نمایند.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:39 صبح )
    »» مسابقات والیبال جام راهدار در خاش برگزار شد
    به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی راهداری و حمل‌و‌نقل? یک دوره مسابقات والیبال بین پرسنل اداره‌ی کل و ادارات راه و ترابری در شهرستان خاش آغاز شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، این مسابقات طی سه روز بین یک تیم از اداره‌ی کل و سه تیم از ادارات راه و ترابری شهرستان‌های زابل، خاش و سراوان ادامه خواهد داشت.
    هدف از این مسابقات گرامی‌داشت و ارج نهادن به مقام راهداران سخت‌کوش و فرشتگان نجات جاده‌ها در محورهای مواصلاتی، به بهانه‌ی هفته‌ی راهداری و حمل‌ونقل و هم‌چنین انتخاب برترین‌های والیبال برای حضور در صحنه‌های دیگر رقابتی در استان? اعلام شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:34 صبح )
    »» مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلو چستان در اقدامی نمادین
     مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلو چستان به همراه پرسنل شرکت در اقدامی نمادین ازشهرک صنعتی زاهدان – میرجاوه تا ساختمان اداری شرکت شهرکهای صنعتی واقع در خیابان امداد رکاب زد.

      "محمد یعقوبی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت : هدف از این اقدام نمادین کاهش آلودگی هوا، ارتقا سطح سلامت و شادابی کارکنان و گسترش فرهنگ استفاده از دو چرخه به عنوان یک وسیله نقلیه جایگرین است.

      وی ادامه داد: ازدیر باز گسترش فرهنگ ورزش و ارتقای سطح شادابی پرسنل در دستور کار شرکت قرار داشته است.

      او اضافه کرد: در این راستا در آبان ماه 1386 یک مسیر دو چرخه سواری به طول سه کیلو متر در شهرک صنعتی زاهدان – میرجاوه ایجاد شد.

      رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلو چستان بیان کرد: پس از آن با رایزنی های لازم یک تیم دو چرخه سواری با بهره گیری از برترین دو چرخه سواران شرق کشور تشکیل شد.

      یعقوبی خاطر نشان کرد: این تیم توانست در تورنمنت چند جانبه ثامن که با حضور تیم های مطرح شرق کشور تشکیل شد به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.

      او تاکید کرد: علاوه بر این ساخت یک زمین ورزشی ویژه فوتبال نیز در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه در دست اجراست.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:32 صبح )
    »» مراکز رشد جهت کار آفرینی در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابه
    معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت : مجوز 5 گروه پژوهشی با توجه به گرایش های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در قالب دو مرکز تحقیقاتی زمین شناسی و آبزیان دریای عمان جهت آغاز فعالیت های پژوهشی اخذ شده است .
    دکتر عباسعلی سند گل نظامی در گفت و گو با خبرنگار دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان با اشاره به مرکز تحقیقات ،مرکز رشد و شاخه های پژوهشی موجود در معاونت پژوهشی افزود: جهت راه اندازی مرکز رشد ICT با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم نامه ای منعقد گردیده که با توجه به اینکه دریای عمان مدخل فیبر نوری کشور می باشد می توانیم این مرکز رشد را با هدف کارآفرینی راه اندازی کنیم.
    وی ادامه داد :با توجه به گرایشات تحصیلی موجود در دانشگاه دریا نوردی و علوم دریایی چابهار به دنبال امضاء تفاهم نامه های بیشتری جهت فعالیت های مختلف پژوهشی هستیم.
    وی اظهار داشت: با تمام مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سعی به برقراری ارتباط داریم تا در گرایش های تحصیلی دانشگاه فعالیت های پژوهشی آنها را انجام دهیم.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/9/24 :: ساعت 9:26 صبح )
    »» رئیس شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی سیستان وبلوچستان :دولت ن
    شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی استان با اهداف ارتقاء فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی هماهنگی و نظارت و ساماندهی تشکیلاتی ساختار ارائه خدمات، گسترش نهادینه کردن مشارکت بخش غیر دولتی در سه حوزه بیمه های اجتماعی و درمان، حمایتی و توانبخشی و امدادی تشکیل شد.
    رئیس شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: ماموریت شورای رفاه و تامین اجتماعی استان برنامه ریزی و ساماندهی ساختار اجرایی به منظور برخورداری عادلانه تمامی مردم استان از خدمات رفاه و تامین اجتماعی می باشد.
    دکتر صفدری افزود : هدف از ایجاد سیاست گذاری یکسان رفع هم پوشانی های جمعیتی و فعالیت ها و گسترش بیمه درمانی برای افراد کم درآمد و ایجاد اشتغال فعال، ایجاد مسکن مناسب برای افراد کم درآمد، آموزش های فنی و حرفه ای و آگاهی های عمومی و اجرای طرح امنیت تغذیه سالم در جهت رفع مشکل عمومی می باشد.
    وی ادامه داد : اعضای شورای هماهنگی رفاه باید دست در دست همدیگر وعده هایی که دولت نهم در سفر به استان به مردم داده وعده عمل بپوشانیم.
    وی اظهار داشت : دولت نهم دولت صرفه جویی می باشد ما باید بیشتر کار کنیم و به نحو احسن از کارهایمان استفاده نماییم تا بتوانیم در جهت خدمتگزاری و بهبود رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی در راستای شعار مهرورزی و خدمت به بندگان خدا گام اساسی تری برداریم.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 6:39 عصر )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]