سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162539
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه سیستان و بلوچستان :در دوران دفاع
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه سیستان و بلوچستان گفت:در دوران دفاع مقدس ابر قدرتهای شرق و غرب با تمام امکانات و تجهیزات علیه ایران اسلامی بسیج بودند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی در همایش معتمدان،ریش سفیدان، سران قبایل و طوایف و بسیجیان بخش نوک آباد شهرستان خاش افزود:مردم شجاع ایران با اتکال به خداوند ٬رهبری هوشمندانه امام راحل و عزمی راسخ توانستند سنگرهای دشمنان کشور را در هم بشکنند .

    وی درادامه بیان کرد:وحدت و همدلی ملت ایران از عوامل مهم پیروزی ایرانیان در آن دوران سخت بود.

    فرمانده قرارگاه بعثت شرق کشور اظهار داشت:شرارت، نا امنی، سرقتهای مسلحانه، حوادث راه بندانی،گروگانگیری،کشتار افراد بی دفاع و درگیری طایف ها ٬ چهره ای بسیار سیاه و تاریک را برای استان ترسیم کرده است .

    سردار غلامی تصریج کرد: آحاد مختلف جامعه از علما، معتمدان، ریش سفیدان و سران قبایل و طوایف در تعامل با مسئولان باید ریشه های فتنه و فساد را ازمنطقه بخشکانند .

    او گفت: در دولت نهم تا کنون همه مرزهای ناتوانی و سستی را در هم شکسته و باقدرت و مقاومت مثال زدنی خود توانسته در مقابل ابر قدرتهای دنیا ایستادگی کند.

    وی ادامه داد: توکل به خداوند، شجاعت،عدالت خواهی و آزادی طلبی ازمهمترین ویژگیهای مسئولان خدمت گذار در دولت نهم هستند .

    فرماندار خاش هم در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس حضور پرشکوه آحاد مردم در آیین ها و محافل سیاسی، اجتماعی، کشور را گامی مهم در خنثی سازی توطئه های دشمنان عنوان کرد .

    رحمدل بامری افزود: دفاع مقدس نقطه عطف برای تاریخ پر افتخار ملت شجاع ایران است زیرا آنان در سخت ترین شرایط توانستند دژهای محکم دشمن را به تصرف خود درآورند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:24 صبح )
    »» رئیس کل دادگستری استان :انقلابی که خاستگاهش فرهنگ دینی است هرگز
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ و هنر
    حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم نکونام همزمان با هفته دفاع مقدس درجمع فرماندهان و پرسنل سپاه فرودگاه استان با بیان این مطلب که باید ایامی که متصف به خداوند تبارک وتعالی است را زنده نگه داشت٬ اظهارنمود : ما در دفاع مقدس مامور به تکلیف خداوند و نیزماموریت داده شده از ناحیه عقل و عرف که می گوید باید از سرزمین عقیده، ایمان و باورهای قلبی مان دفاع کنید، جنگیدیم .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،رئیس کل دادگستری استان ازمسئولین نهادهای انقلاب و کسانی که در بزرگداشت ایام دفاع مقدس نقش دارند خواست ٬باید علل بروز جنگ و تهاجم به ایران و شرایط آن روز را برای مردم بیان کنند.
    وی اضافه کرد: تحول و انقلابی که درخاستگاهش فرهنگ دینی و حوزه های علمیه و روحانیت است آن تحول به سادگی ازبین نخواهد رفت چرا که پشتوانه خدایی و الهی و درمقام ادامه و استمرار پشتوانه تدبیر، عقل و حکم مذهبی دارد و به همین جهت تمام تلاششان این بود که انقلاب به رهبری امام و روحانیت به پیروزی نرسد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:22 صبح )
    »» کارگاه توجیهی تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی – کاربردی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس دانشگاهها
    بنا به اهمیت و ضرورت ارتقاء اثر بخشی آموزشهای عالی در راستای تحقق اشتغال کشور و با عنایت به اهمیت بهره گیری از توان علمی و ظرفیت های کاربردی – تخصصی دانشگاه جامع علمی – کاربردی بعنوان متولی نظام آموزش عالی علمی – کاربردی کشور درتامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد بین دانشگاه جامع علمی – کاربردی و وزارت کار وامور اجتماعی تفاهم نامه ای منعقد گردید .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،درهمین راستا دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی سیستان و بلوچستان جلسه ای را با حضور روسای مراکز تحت نظارت خود و سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی استان و رئیس اداره اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل واحد برگزار نمود.
    سلجوقی رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی ضمن آروزی قبولی طاعات وعبادت جمع حاضر به معرفی مختصری در خصوص دانشگاه جامع علمی – کاربردی پرداخت و افزود : سال گذشته چنین تفاهم نامه ای را دانشگاه با صندوق مهر امام رضا(ع) داشته و همچنین با اشاره به بیشترین جذب سهم آموزش عالی درسطح استان توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی که مبلغی معادل 3 میلیارد ریال بوده نسبت به موفقیت لازم در زمینه جذب اعتبار درنظر گرفته شده درتفاهم نامه جدید بین دانشگاه و وزارت کار و امور اجتماعی و همچنین با توجه به نرخ بیکاری در استان اظهار امیدواری نمودند و برای رسیدن به این هدف همکاری مجدانه مراکز تحت نظارت خود را درخصوص راهنمائی و مشاره فارغ التحصیلان خواستار شد .
    درادامه عرب سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی استان با بررسی تعهدات طرفین قرارداد موجود درتفاهم نامه منعقده ، خاطرنشان نمودند در پذیرش طرحها هیچگونه محدودیتی نیست و آمادگی وزارت مربوطه جهت ارائه هر گونه همکاری لازم را اعلام نمودند .
    ایشان مهمترین بحث موجود درتفاهم نامه مذکور را بحث آموزش متقاضیان کسب و کار اعلام نمودند .
    سرابندی ریاست اداره اشتغال و سرمایه گذاری سازمان کار و امور اجتماعی استان در خصوص روند و نحوه بررسی طرحهای ارائه شده از سوی دستگاه متقاضی توضیحاتی را ایراد نمودند و جهت تسهیل در روند اجرای کار ، معرفی بانک عامل طرف قرارداد را از سوی دانشگاه خواستار شدند .
    رئیس واحد استانی در زمنیه آموزش متقاضیان کسب و کار به ارائه واحد کار آفرینی بعنوان یکی از دروسی که دانشجوی نظام علمی – کاربردی مستلزم گذراندن آن می باشد اشاره و بر تدوین منابع درسی بر اساس پتانسیل های استان نیز تاکید نمود .
    ایشان با اشاره به مدت تفاهم نامه که تا پایان برنامه توسعه چهارم می باشد اطلاع رسانی مفید و بهینه به مخاطبین این تفاهم نامه که اولین و بنیادی ترین گام در بهره گیری ازموقعیت بوجود آمده در تربیت نیروی متخصص و کارآمد مورد نیاز بازار کار را وظیفه اصلی مراکز اعلام نمود و هر چه فعال تر عمل نمودن را در این زمینه نشان دهنده کاربردی بودن آموزشهای علمی – کاربردی برشمردند .
    و در پایان به سوالات ٬ پیشنهادات و نظرات حاضرین درخصوص طیف مخاطبین تفاهم نامه و میزان درصد بهره وام و چگونگی بازپرداخت و...... پاسخ داده شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:19 صبح )
    »» مسابقات والیبال جام رمضان زاهدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاتم
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    مسابقات والیبال جام رمضان زاهدان گرامیداشت هفته دفاع مقدس شب گذشته بامعرفی تیمهای برتر به کار خود پایان داد .
    این دوره مسابقات باشرکت 12 تیم در سالن اداره کل زندانها آغاز شده بود که دیشب در بازی فینال تیم تربیت با حساب دو بر یک آتش نشانی را شکست داد و جام قهرمانی بازیها را از آن خود کرد دربازی رده بندی نیز تیمهای راه وترابری و تعاون به مصاف هم رفتند که راه و ترابری با برتری 2-1 مقابل حریف بر سکوی سوم مسابقات قرار گرفت .
    به این ترتیب در رده بندی کلی رقابتها تیمهای تربیت٬ آتش نشانی و راه و ترابری در رده های اول تا سوم جای گرفتند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:15 صبح )
    »» فرماندار زابل :دولت خدمتگذار تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت ا
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    فرماندار زابل گفت : برای از بین بردن مشکلات درخصوص فضاهای آموزشی با آموزش و پرورش همکاری می شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه سیستان و بلوچستان حسین کیخا درجمع مسئولین و مدیران آموزش و پرورش منطقه سیستان اظهار داشت : یکی از کارهای مهم و تحول آفرین در آموزش و پرورش مدرسه سازی است که بعنوان یکی از ارکان آن محسوب می گردد .

    وی ادامه داد : آموزش و پرورش نقطه آغاز امید و آرزوهاست و هرتحولی باید منشاء فکری و اعتقادی داشته باشد که به حمدالله مدیران ٬مربیان و معلمان ما با تمام توان در زمینه های مختلف اعم از فکری و اعتقادی تلاش های در خور توجهی می کنند.

    فرماندار زابل افزود : دولت خدمتگذار نهم به یاری خدا تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت از استانهای محروم بکار بسته و در این راه با کمک خداوند و توسل به ائمه اطهار موفق خواهد شد.

    وی تصریح کرد : امروز فرصت مناسبی است که همه دست در دست هم بدهیم و درکار مدرسه سازی قدم های بلند برداریم و تلاش کنیم که مدارس باعث آبرومندی کشور عزیزمان شوند.

    فرماندار زابل ضمن تاکید بر توجه جدی به فضاهای آموزشی در این شهرستان از خیرین مدرسه ساز خواست تا در امر مدرسه سازی آموزش و پرورش این شهرستان را یاری دهند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:10 صبح )
    »» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل:‏از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل گفت : در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار و۶۹۳ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی زابل کشتار شده و گوشت حاصله نیز در بازار مصرف توزیع گردیده است.

    مهندس رضا نجفی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه سیستان و بلوچستان اظهارداشت : از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر۱۳ هزار و ۵۴۸ راس دام سنگین در این کشتارگاه کشتار و گوشت حاصله علاوه بر بازار داخلی شهرستان به سایر استانها ارسال شده است.

    وی با اشاره به مساعدت دولت درخصوص واردات دام از بازارچه مرزی میلک اذعان داشت : خوشبختانه بخشیده شدن عوارض گمرکی واردات دام به منطقه سیستان باعث گردیده تا دامداران و پروار بندان سیستانی از این موضوع استقبال خوبی بعمل آورند ضمن اینکه قرنطینه دامی به منظور ساماندهی دام های وارداتی درکنار بازارچه مرزی میلک احداث گردیده که آماده بهره برداری می باشد و ما از دامداران و پروار بندان سیستانی خواستاریم تا در زمینه واردات دام تلاش بیشتری نمایند.

    وی درخصوص ساماندهی مرغ گفت : درنشست های مستمری که با شرکتهای تعاونی تولید کنندگان مرغ داشتیم مقرر شد تولید کنندگان مرغ تولیدی را با قیمت مناسب در اختیار فروشندگان قرار دهند.

    وی تصریح کرد : اگر در بازار کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود داشت با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی مرغ از استان های مجاور وارد خواهد شد.




    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:8 صبح )
    »» برگزاری 2 مسابقه از کریکت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زاهدان
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    اولین دوره رقابتهای کریکت جام رمضان زاهدان گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری 2 مسابقه دیگر ادامه یافت .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،این بازیها روز گذشته در زمین کریکت دهکده المپیک به انجام رسید که تیم شهید مسلم کیخا با حساب 101-100 برابر تیم کریکت شهدای تاسوکی صاحب برتری شد و خیبر با نتیجه 116-147 نتیجه را به شهدای بلوار ثارالله واگذار کرد .
    گفتنی است دراین دوره مسابقات 5 تیم حضور دارند و به صورت دورهای با یکدیگر به رقابت می پردازند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:47 صبح )
    »» مسئول بسیج مهندسین سیستان وبلوچستان :ایران هرگز بدنبال آشوب و جن
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    ایران هرگز بدنبال آشوب و جنگ طلبی نیستسرویس اجتماعی
    مسئول بسیج مهندسین استان سیستان و بلوچستان گفت : درطی ۵ هزار سال تاریخ تمدن بشری تا به امروز وقتی نگاه می کنیم می بینیم چیزی حدود ۲۶۸ سال را بشربدون جنگ طی کرده است.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان اعرابی درنشست فرهنگی سیاسی و اجتماعی مهندسین بسیجی در زابل افزود : در قرن گذشته جهان شاهد۲۲۰ مورد جنگ و ۲۰۰ میلیون نفر کشته بوده است.

    وی ادامه داد : بعد از جنگ جهانی دوم تاسال ۱۹۹۰ جهان فقط سه هفته شاهد جنگ نبوده است.

    وی با اشاره به جنگ تحمیلی ازجانب عراق به ایران و کمک استکبار جهانی به عراق برای ادامه این جنگ افزود : در ۸ سال دفاع مقدس همه می دانند که عراق به تنهایی نمی توانست درمقابل نیروهای مخلص و از جان گذشته ایرانی دوام بیاورد و این کمکهای استکبار و کشورهای دیگر بود که باعث ادامه جنگ علیه ایران شد.

    وی افزود : ایران اسلامی هرگز بدنبال آشوب و جنگ طلبی نیست و در دوران جنگ تحمیلی نیز به خاطر تهاجم نیروهای بعثی با تمام قوا با توکل به خداوند به دفاع پرداخت.

    مهندس اعرابی ضمن تاکید در خصوص کار بر رو پدافندغیرعامل اذعان داشت : این نوع پدافندبه آمادگی و کاهش اثرات یک حمله بدون استفاده از ابزار و سلاح های مخرب گفته می شود.

    وی ادامه داد : متاسفانه ازجمله کشورهایی هستیم که یک مقدار دیر به فکر پدافند غیرعامل افتاده ایم ولی بسیاری ازکشورها از جمله روسیه ٬سوئد و حتی سویس که با وجود اینکه کشوری بی طرف ازقرن ۱۸ میلادی تا کنون به شمار می رود ولی تابن دندان مسلح است و حدود۶۵۰ هزار نفر ارتش این کشور را تشکیل می دهند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:41 صبح )
    »» هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در زاهدان برگزار می شود
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    هشتمین نمایشگاه قرآن کریم هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز خواهد کرد.
    مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این نمایشگاه در 42 غرفه عرضه کننده نرم افزار و کتابهای مذهبی و دینی خواهد بود.
    سالارزهی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود: دراین نمایشگاه ناشران و عرضه کنندگان محصولات مذهبی داخل وخارج استانی به عرضه کالاهای خود خواهند پرداخت.
    او اظهار داشت : این نمایشگاه تا 23 ماه مبارک ادامه خواهد داشت و احتمالا تمدید خواهد گردید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:38 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :اگر دفاع نبود چیزی به نام کشور ایران
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    دکتر حبیب الله دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان گفت: رژیم بعثی عراق با هدف بر انداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگ تحمیلی ساله رابر علیه ایران آغاز کرد.

     
    وی افزود : اگر دفاع ملت ایران نبود امروز چیزی به نام کشور ایران وجود نداشت و ملت بزرگ ایران با ایثار گری و همت بلند و تلاشی موثر و مقدس در حراست از حریم های اعتقادی و معنوی با حماسه جاودان 8 ساله توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد و جهانیان را مات و مبهوت رشادت های بی نظیر خود کند.
    وی ادامه داد : مردم ایران در حال حاضر میراث دار بزرگ اما راحل(ره) و حافظ نظام جمهوری اسلامی و پاسدار حرمت خون شهدا هستند و دشمن ایران خشمگین از شکست ذلت بار خود با حربه های دیگری مانند تهاجم فرهنگی، طرح براندازی،جنگ روانی، ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تلاش می کند تا پایه های انقلاب را متزلزل کنند اما غافل از این واقعیت است که مردم ایران آگاهانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی حضور دارند و با انتقال ارزش ها و مفاهیم انقلاب به نسل های حال و آینده و دستیابی به دانش هسته ای فرهنگ دینی واستعداد ایرانی رابه رخ جهانیان می کشد .
    وی خاطرنشان کرد : مردم ایران می توانند در کنار کسب علم ودانش با همتی بلند و قامتی استوار و الگو دادن سیره نبی مکرم اسلام وائمه اطهار وبه عمل دستورات قرآن و وصیتنامه امام خمینی و فرامین مدبرانه مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار و مهرورز همواره در مسیرکمال خواهی و سربلندی ایران اسلامی تلاش نمایند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:35 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]