سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 16
  • مجموع بازدیدها: 162733
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» فرماندار زابل :مدیری که درخدمت کردن به مردم کوتاهی کند مطمئن باش
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    فرماندار زابل گفت :دهیاران بعنوان نمایندگان شورای اسلامی و بخشدار و به طور کلی نماینده دولت در روستا محسوب می شوند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان حسین کیخا درنشست با دهیاران شهرستان زابل افزود : یک دهیار در روستا باید نسبت به تمام افراد آن روستا از لحاظ مسایل سیاسی اجتماعی و در کل اخبار مربوطه مطلع تر باشد.

    وی ادامه داد : تمام خدمات و فعالیت ها در روستا باید زیر نظر دهیار آن روستا صورت گیرد به گونه ای که اگرخدای ناکرده شرکت تعاونی در روستایی مرتکب تخلفی گردید باید اول دهیار آن روستا پاسخگو باشد و بعد مسئول آن شرکت تعاونی به طورکلی مسئولیت تمامی کارها بر عهده دهیار روستا می باشد.

    فرماندار زابل اظهار داشت : تمام تلاش دولت نهم بر رفع محرومیت زدایی است و عنایت ویژه ای به این منطقه محروم دارد.

    حسین کیخا با اشاره به اجرای بیش از۹۰ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت : دولت جناب آقای دکتراحمدی نژاد از مطلع ترین دولت ها به جهت این است که از بطن جامعه برخواسته و با دردها آشناست و درصدد رفع آنها برآمده است.

    وی ادامه داد : مدیران در این منطقه با نیت خدمت به مردم کار می کنند و دولت هم باهیچ کس تعارفی ندارد هر مدیری که به مردم درست خدمت کند بر سر جای خود می ماند و مدیری که درخدمت کردن به مردم کوتاهی کند مطمئن باشد که رفتنی است.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:31 صبح )
    »» با حضور قاری ممتاز کشور مصر :محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه سی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    رئیس جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در روز پنجشنبه محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز کشور مصر استاد محمود شحات محمد انور روز پنجشنبه ۵ مهرماه در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار می شود .
    عباس صفدری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : این محفل انس با قرآن با همکاری جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان و معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه انتظامی استان درمحل تالار مصدرا دانشکده ادبیات وعلوم انسانی شهرستان زاهدان از ساعت 12 ظهر برگزار خواهد شد .
    وی اضافه کرد: با وجود استعدادهای قرآنی درسطح استان و از طرفی آشنایی هر چه بیشتر عناصر فعال قران ومشتاقان محافل قرآنی با قاریان سرچشمه جهان اسلام درسال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از جمله اهداف برگزاری این مراسم درشهرستان زاهدان است .
    وی اظهار داشت :به سبب حضور جوانان و دانشجویان علاقمند محل برگزاری در فضای درونی دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهد بود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:30 صبح )
    »» همایش رابطین آموزش و پرورش در کمیته امداد امام خمینی (ره) در زاه
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    اولین همایش رابطین آموزش و پرورش در کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز درتربیت معلم رسالت برگزار شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،دراین آیین رئیس مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به نقش و جایگاه و اهمیت رابطین آموزش و پرورش و کمیته امداد در شناسایی دانش آموزان نیازمند در مناطق محروم استان گفت: درحال حاضر بیش از ۳ هزار رابط فرهنگی ، آموزشی و پرورشی با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همکاری دارند که تا کنون توانسته اند 65 هزار دانش آموز نیازمند را شناسایی و تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار دهند .
    علیرضا دهقان ابراز امیدواری کرد که با شناسایی دانش آموزان نیازمند بتوانیم گامی موثر در جهت بنیه علمی و روحی آنان برداریم .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:24 صبح )
    »» رئیس اداره آموزش و پرورش زابل :۸۰ درصد دانش آموزان ش
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    رئیس اداره آموزش و پرورش شهر زابل گفت :بدلیل تمرکز مدارس اعم از دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی در شهر زابل و دوری بعد مسافت برای دانش آموزان بخصوص دانش آموزان دختر و به جهت کم کردن بار ترافیکی این شهر نیاز مبرم به احداث ۱۰ مجتمع آموزشی دراطراف این شهر احساس می شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان عبدالرحیم میرشهرکی که درجمع مسئولین و بخشداران شهرستان زابل سخن می گفت اظهار داشت : انتظار ما از خیرین مدرسه ساز این است که ما را در امر ساخت و ساز مدرسه یاری دهند.

    وی ادامه داد : یکی ازمشکلات ما در این شهر وجود بیش از۶۰ درصد مدارس مخروبه که قدمتی بین ۷۰ تا۸۰ ساله دارد و نیازمبرم به بازسازی یا مقاوم سازی دارد می باشد.

    وی درخصوص قبولی دانش آموزان این شهر در کنکور سراسری افزود : خوشبختانه درسال جاری بیش از۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان در کنکور سراسری دانشگاهها قبول شده اند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد را نشان می دهد به گونه ای که درسال گذشته قبولی دانش آموزان در کنکور ۶۸ درصد بود ولی امسال به ۸۰ درصد رسیده است که نشان دهنده تلاش های بسیار زیاد همکاران در این شهرمی باشد.

    میر شهرکی ادامه داد : در این شهر در سال جاری بیش از ۳۴ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۵هزارو ۲۰۰ نفر در ابتدایی ۸ هزار نفر در مقطع راهنمایی و الباقی درمقطع متوسطه به یادگیری علم خواهند پرداخت.

    وی افزود : درسال جاری تلاش های خوبی در بحث ساماندهی و پروژه مهر و تجهیز و تعمیر مدارس شده است .

    رئیس اداره آموزش وپرورش زابل خاطرنشان کرد : برنامه های تحصیلی برای مدارس تهیه شده و معلمین مدارس تامین گردیده و مشکلی دراین خصوص احساس نمی شود.

    وی تعداد آموزشگاه های این شهر را ۱۶۷ مورد عنوان کرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:20 صبح )
    »» مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان :تمامی مدارس خشتی گلی و غی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    مدیرکل نوسازی مدارس سیستان وبلوچستان گفت : در صورت حمایت مسئولین منطقه سیستان با تدابیر اندیشیده شده تمامی مدارس ۶ کلاسه خشتی گلی و غیر مقاوم و تخریبی این منطقه حداکثر تا مهر سال آینده بازسازی می شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان مهندس نومسلمان که درنشست با فرماندار زابل ٬بخشداران و مدیران اداره های آموزش وپرورش سیستان سخن می گفت اظهارداشت : لازمه این بازسازی این است که اطلاعات کامل و جامع درخصوص این مدارس ارائه گردد.

    وی درخصوص وضعیت اعتبارات نوسازی گفت : از اول انقلاب تاپایان سال ۸۴ اعتبارات هزینه شده در استان سیستان وبلوچستان ۸۹ میلیارد تومان بوده است و این اعتبارات در سال ۱۳۸۵ به ۱۱۲ میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده اهمیت و دید مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی به این استان بوده است.

    وی ادامه داد:اعتباراتی که اداره نوسازی درسال ۸۴ در منطقه سیستان هزینه کرده است ۷/۵ میلیارد تومان و این اعتبارات درسال ۸۵ به ۸/۹ میلیارد تومان افزایش داشته و در سال ۸۶ به ۵/۱۳ میلیارد تومان رسیده است که خود نشان دهنده رشد این اعتبارات در منطقه می باشد.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت : آمادگی داریم تمامی مدارس مخروبه و غیر استاندارد را تا مهرسال آینده بازسازی کنیم البته برای هرشهر منطقه سیستان هم درصورت نیازسنجی مدیران ادارات آموزش وپرورش یک مدرسه ۱۲ کلاسه می توانید به ما پیشنهاد بدهید.

    وی افزود : در استان سیستان وبلوچستان برای اولین بار در قانون بودجه برای تجهیزات جایگزینی ۱ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 9:14 صبح )
    »» رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زابل:برای اولین بار
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس میراث
    رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زابل گفت : برای اولین بار تمامی بناهای معماری درشهرسوخته مرمت وعملیات حفاظتی بر روی آنها انجام می شود.

    علیرضاخسروی درگفت و گو باخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان اظهارداشت : این آثار بعد از عملیات حفاری درشرف فرسایش باد آب و باران قرار می گیرد.

    وی ادامه داد : به خاطراینکه عوامل فرسایش به این آثار ارزشمند و تاریخی صدمه ای وارد نسازد با اجرای کاهگل کشی و جداره تور مرغی و حصیر سطح تمامی بنا پوشیده می شود.

    رئیس پایگاه باستان شناسی شهرسوخته زابل افزود : ما علاوه بر این ها کاخ سوخته که بخشی ازمعماری مکشوفه ازحفاریهای سالهای گذشته شهر سوخته است را با سقف فلزی (اسپیس فریم)مسقف و پوشش دارخواهیم کرد.

    علیرضاخسروی مجموع اعتبارات برای مرمت وعملیات حفاظتی برروی بناهای معماری درشهرسوخته را۵۰ میلیون تومان ازمحل اعتبارات سفرریاست محترم جمهوری اعلام کرد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 8:55 صبح )
    »» یک مسسول فرهنگی : انتقال روحیه بسیجی به نسل جدید ضروری است

    رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بر ضرورت انتقال روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس به نسل جدید تاکید کرد.

    حجت‌الاسلام "صفر قربان‌پور" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روحیه بسیجی، ارزشها و خاطره‌های دوران دفاع مقدس باید در قالب هنر، عکس و همایش‌های ایثار و دفاع به نسل جدید انتقال یابد.

    وی تاکید کرد: باید روحیه گذشت و فداکاری دوران دفاع مقدس را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به جامعه گسترش داد.

    او بازگو کردن رشادتهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس را برای نسل سوم انقلاب ضروری دانست و گفت : باید مایوس شدن و به زانو درآوردن استکبار در دوران دفاع مقدس، سینه به سینه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی زنده و جاوید بماند.

    قربان‌پور بیان کرد: بیگانگان و دشمنان از روحیه بسیجی جوانان هراس دارند و با استفاده از هجمه‌های فرهنگی سعی در جلوگیری از آشنایی جوانان کشور با این روحیه دارند.

    او گفت: ما وظیفه داریم جلو هجمه فرهنگی دشمنان را گرفته و روحیه بسیجی ، مقاومت و ایثار را در بین جوانان ترویج و تقویت کنیم



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/7/4 :: ساعت 2:56 عصر )
    »» رییس دادگستری سیستان و بلوچستان: خاستگاه انقلاب اسلامی فرهنگ دین

    رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: خاستگاه وجودی انقلاب اسلامی فرهنگ دینی و اعتقادی است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدابراهیم نکونام" روز چهارشنبه در جمع کارکنان و فرماندهان سپاه فرودگاه زاهدان اظهار داشت: روزهایی که متصف به خداوند تبارک و تعالی است باید زنده و پایدار نگه داشته شود.

    وی ادامه داد: گرامی داشت دفاع مقدس در پایداری معنوی جامعه بسیار اهمیت دارد.

    او بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس و مقاومت جانانه فرزندان این ملت جز ایام الهی محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: دفاع از مرزهای اعتقادی و سرزمین اسلامی جز تکالیف دینی است که در همه ادیان الهی بویژه در خصوص آن تاکید فراوان شده است.

    به گزارش ایرنا، نکونام اظهار داشت : ملت ایران در دوران دفاع مقدس مامور به انجام تکلیف الهی بود.

    او تاکید کرد: مناسبت‌های نمادین بهانه‌ای برای یادآوری ایامی است که در تاریخ هر ملتی افتخارآفرین بوده است.

    وی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیل شده به ملت ایران از جمله ایامی است که در تاریخ کهن و پرفراز و نشیب کشور قطعه‌ای بسیار درخشان است.

    رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس و شناخت دقیق آن باعث آشکار شدن ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی این رویداد می‌شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/7/4 :: ساعت 2:44 عصر )
    »» نخستین انیمیشن حوزه هنری سیستان و بلوچستان تولید شد

    رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین انیمیشن این حوزه در استان ساخته شد.

    "مهدی کیخا" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :
    خلاقیت هنری برگرفته از فرهنگ غنی حوزه تمدن شرقی ایران زمین است.

    وی بیان کرد: شاخه‌های متعدد هنر امروز جهان در تاریخ پرفراز و نشیب گذشته سیستان و بلوچستان وجود داشته است.

    او ادامه داد: هنر انیمیشن یکی از ابزار هنری امروز جهان است که برای نخستین بار در شهر سوخته سیستان تولید شده است.

    کیخا تاکید کرد: وضعیت امروز هنری سیستان و بلوچستان با گذشته تابناک آن فاصله قابل توجه‌ای دارد.

    وی اضافه کرد: این حوزه با بسترسازی مناسب در حد امکانهای مالی خود زمینه را برای بروز استعدادهای نهفته جوانان سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

    او افزود: تولید نخستین انیمیشن این حوزه با نام "قبل از حمله گودزیلا" نمونه‌ای از توانمندی جوانان این منطقه است.

    کیخا گفت: این انیمیشن به شیوه اجرای تصاویر متحرک دو بعدی توسط "علیرضا اربابی" انیماتوری و کارگردانی شده است.

    او ادامه داد: موضوع این انیمیشن قضایای ‪ ۱۱‬سپتامبر است که در فضای کودکانه طراحی و اجرا شده است.

    وی اضافه کرد: مراحل ساخت این انیمیشن حدود پنج ماه طول کشید و تمام هزینه‌های آن را حوزه هنری سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.

    به گزارش ایرنا، براساس یافته‌های باستانشاختی نخستین انیمیشن جهان در محوطه باستانی شهر سوخته در منطقه سیستان کشف شده است.

    باستانشناسان پیشینه تاریخی ثبت شده شهر سوخته را بیش از پنج هزار سال ذکر کرده‌اند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/7/4 :: ساعت 2:35 عصر )
    »» کارخانه سیمان زابل نقش مهمی در توسعه سیستان دارد

    مدیر عامل کارخانه سیمان زابل گفت: این کارخانه نقش مهمی در توسعه و رفع محرومیت از منطقه سیستان دارد.

    "محمدرضا احسان‌فر" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:
    ایجاد کارخانه سیمان زابل یکی از طرحها و مصوبات استانی مهم سفر رییس جمهوری و هیات دولت برای رفع محرومیت از سیستان و بلوچستان است.

    وی ادامه داد: کارخانه سیمان زابل با ظرفیت یک میلیون تن در سال نقش بسیار بسزایی در تامین سیمان داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

    مدیر عامل کارخانه سیمان زابل گفت: صادرات سیمان به افغانستان یکی از برنامه‌هایی است که با راه‌اندازی کامل این کارخانه انجام می‌شود.

    احسانفر اظهار داشت: برای ساخت این واحد تولیدی تاکنون بیش از ‪۵۰‬ میلیارد ریال هزینه شده است.

    وی ادامه داد: کارخانه سیمان زابل تاکنون در بخش ساختمانهای تولیدی بیش از ‪ ۶۰‬درصد، خرید ماشین‌آلات داخلی ‪ ۷۵‬درصد و ماشین‌آلات خارجی بیش از ‪۴۶‬ درصد پیشرفت داشته است.

    به گزارش ایرنا، قرار است کارخانه سیمان زابل تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/7/4 :: ساعت 2:17 عصر )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]