سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید تا راه یابید . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 36
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162551
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» یادواره زنان شهیده شهرستان خاش برگزار شد

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    یادواره شهیده ی شهرستان خاش در محل حسینیه صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار گردید .

    امام جمعه شهرستان خاش دراین مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی عزت و افتخار کشور را مرهون خون مطهر شهیدان و ایثارگری های رزمندگان اسلام بیان کرد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان حجه الاسلام و المسلمین محمد حسین میری تلاش برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جوانان و نسل های آتی انقلاب را در شرایط حساس فعلی امری بسیار ضروری دانست.

    وی اظهار داشت : قیام ملت ایران در مقابل جبهه های کفر و استبداد به عنوان اسوه ای برجسته برای تمام ملل عدالت خواه جهان مطرح می باشد.

    حجه الاسلام و المسلمین میری پیروزی نیروهای حزب الله لبنان درجنگ 33 روزه علیه اسرائیل،جبهه گیری مردم عراق درمقابل ظلم و ستم اشتغال گران و خیلی از موارد مشابه دیگر نمونه های بارز تاسی ملل و قومیت های دنیا از قیام وعدالت خواهی ملت ایران هستند.

    وی ادامه داد : رئیس جمهور ایران در سفر به آمریکا و طی سخنرانی های خود شجاعانه از حق ملت ایران دفاع کرد.

    او گفت :دکتر احمدی نژاد با بیان حرف دل مردم روسیاهی و سرافکندی آمریکا و هم پیمانانش را درتاریخ رقم زد.

    امام جمعه خاش تصریح کرد: توهین رئیس دانشکده کلمبیا از ارزشهای رئیس جمهور و ملت ایران کم نکرد بلکه این عمل مذبوحانه ملت ایران را درمیان دیگر ملل آزادی خواه جهان سربلند و پیروز گردانید .




    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:21 صبح )
    »» امام جمعه زابل:جهانیان باید بدانند که ملت و دولت ایران ملت و دول
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    امام جمعه زابل گفت : استکبار جهانی بوسیله رسانه های تحت سلطه و امرخود از چند هفته قبل از سفر رییس جمهور به آمریکا کوشیده بودند که افکار عمومی مردم را بر علیه ملت ایران منحرف نمایند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی که درخطبه های نمازجمعه شهرستان زابل سخن می گفت اظهار داشت : آنها با تمام قوا و قدرت به تبلیغات پوچ رسانه ای بر علیه نماینده عزیز ملت ایران پرداخته و با الفاظ بد سعی در به انحراف کشاندن افکار مردم آمریکا بر علیه ایشان بودند ولی به یاری خداوند تعالی سخنرانی شیوا زیبا و مدبرانه دکتر احمدی نژاد چگونه باعث رسوایی صد چندان استکبار گردید.

    وی ادامه داد : سخنرانی رییس جمهور در دانشگاه کلمبیا و همین طور مجمع عمومی سازمان ملل بیانگر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و موجب بیداری اذهان عمومی گردید.

    وی اظهار داشت : دشمنان این نظام مقدس با تبلیغات دروغین و پوچ خود در رسانه های تحت سلطه شان درخصوص بد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی به ملتها این بارهم با سخنرانی زیبا و شفاف رییس جمهور ایران شکست خوردند و بنا به ادعاهای دولت مردان آمریکایی پیروز میدان دکتر احمدی نژاد بود که توانست علی رقم همه تبلیغات سوء رسانه ای با تدبیر خود به تمام اهداف عالی که در نظر داشت برسد.

    وی جاطر نشان کرد : جهانیان باید بدانند که ملت و دولت ایران ملت و دولتی متحد و صلح طلب است و از دشمنان سرسخت تروریسم درجهان به شمار می آید.

    امام جمعه زابل ضمن تاکید بر شرکت پرشور ملت در راهپیمایی روز جهانی قدس اذعان داشت : این راهپیمایی بار دیگر نشان می دهد که ملت ایران باجنایات اسراییل غاصب مخالف بوده و انزجارشدید خود را از بی عدالتی درخصوص مسلمانان مظلوم فلسطین ابراز می دارد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:10 صبح )
    »» استاندار از شهر سراوان بازدید کرد.

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان دولت نهم در راستای اجرای شعار عدالت محوری شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند.

    "حبیب‌الله دهمرده" روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سراوان اظهار داشت: طبق گفته کارشناسان انتقال خط لوله‌گاز صلح از عسلویه به استان از دستیابی به انرژی هسته‌ای کمتر نیست.

    وی ادامه داد: رشد و تحول در حوزه اقتصادی و اجتماعی اخیر استان سبب می‌شود سیستان و بلوچستان به زودی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

    او بر دانایی و رفاه نسبی در استان تاکید کرد و بیان کرد: در راستای شکوفایی استعدادها و وحدت کلمه جامعه سیستان و بلوچستان کمبودها مرتفع می‌شود.

    دهمرده بیان کرد: در دولت نهم بارقه‌ای از امید برای توسعه منابع انسانی و بکارگیری نیروی کار آغاز شده است.

    وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های متنوع و تلاش بیش از پیش شاهد شکوفایی منطقه سراوان باشیم.

    فرماندار سراوان نیز در این نسشت گفت: دولت نهم با رویکردی متفاوت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم به خصوص سراوان داشته است.

    سید "عبدالحسین سجادی" بیان کرد: این مهم در حالی است که اعتبارهای عمرانی امسال سراوان با رشد ‪ ۱/۶‬درصدی به ‪ ۷۱۰‬میلیارد ریال رسیده است.

    وی ساخت بازارچه‌های مرزی کوهک، سد ماشکید، کپرزدایی از مدارس، احداث دبیرستان دانشگاه، پایگاه انتقال خون و توزیع سهام عدالت بین ‪ ۳۵‬هزار نفر را از مهمترین اقدامهای دولت نهم در این شهرستان برشمرد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 12:30 عصر )
    »» خوابگاه‌های دانشگاه دریانوردی چابهار مجهز به‌اتاق ورزش شدند
    رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت : همزمان با آغازسال تحصیلی کلیه خوابگاههای این دانشگاه مجهز به اتاق تندرستی باهدف در دسترس بودن امکانات ورزشی شدند.

    دکتر محمد حسین کریم روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت : هفت اتاق تندرستی با وسایل و تجهیزات مختلف ورزشی برای استفاه دانشجویان با هزینه ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال احداث شد.

    وی با اشاره به حفظ سلامت جسمی دانشجویان که تاثیر به سزایی در رشد و توسعه علمی آنها دارد، گفت: فضای‌های احداث شده، شرایط ورزش برای دو هزار و ‪ ۹۵۰‬دانشجو را فراهم کرده‌است.

    دکتر کریم با بیان اینکه تمامی دستگاههای ورزشی در اتاق تندرستی خارج از کشور خریداری شده ،افزود: دستگاههای تهیه شده دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

    وی اظهار داشت : وسایل مختلفی در این اتاق هااز جمله میزتنیس روی میز، نوارگردان، فوتبال دستی ،دوچرخه‌ثابت،انواع دمبل،راکت‌های بدمینتون،انواع دستگاههای بدن‌سازی ‪ ۱۸‬و ‪۱۴‬کاره و تشک کشتی وجود دارد.

    دکتر کریم اعلام کرد:فضای اتاق‌های تندرستی درکنار خوابگاههای دانشجویان اعم از خوابگاه‌های داخل دانشگاه و نیز داخل شهر چابهار حداکثر ‪ ۱۰۰‬متر مربع است .

    وی بااشاره به اینکه این دانشگاه در کنار سواحل دریای عمان واقع شده است، گفت :این دانشگاه دارای زمین‌های استاندارد ساحلی است و زمین فوتبال ساحلی آن نیز در حال ساخت است.

    وی بیان کرد: این دانشگاه نگاه ویژه‌ای به ورزش دانشجویان دارد و در ماه‌م بارک رمضان ، مسابقات مختلف رشته‌های ورزشی جام رمضان در حال برگزاری است .

    دکترکریم گفت :این دانشگاه همچنین دارای یک استخر شنای استاندارد برای آقایان است.

    رییس دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار افزود : در راستای توسعه فضای ورزشی دانشجویان یک سالن چند منظوره با ‪ ۵۰‬درصد رشد فیزیکی در حال ساخت است .

    دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دارای پنج خوابگاه در داخل و دو خوابگاه در شهر چابهاراست.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 11:8 صبح )
    »» ‪ ۳۰‬قطعه میگوی زنده با ارزش و کمیاب ببر
    مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: ‪ ۳۰‬قطعه میگوی زنده با ارزش و کمیاب " ببری سیاه " در آبهای چابهارصید شد.

    سید احمد طباطبایی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت : با این صید، فرضیه بومی بودن زیستگاههای این گونه با ارزش اقتصادی به اثبات رسید.

    وی گفت :در چند سال گذشته هیچ نمونه‌ای از صید و وجود میگوی ببری سیاه با نام علمی " مونودون "در این منطقه مشاهد نشده بود.

    وی با اشاره به صید این ‪ ۳۰‬قطعه میگو ،توسط صیادان چابهاری در روزهای اخیر افزود: این میگو ،ظاهری متنوع و بازار پسند با وزن ‪ ۱۵۰‬تا‪ ۳۵۰‬گرم دارد.

    طباطبایی اظهارداشت : توانمندی تولید یک میلیون لارو از هر میگو مولد این نوع ،از ویژگی‌های منحصر به فرد ببری سیاه است.

    وی تاکید کرد : شناسایی زیستگاههای دقیق اینگونه میگو در آبهای چابهار با جدیت تمام در حال انجام است.

    وی بیان کرد: می‌توان از همین ‪ ۳۰‬قطعه میگوی ببری سیاه صید شده ،یک هزار هکتار از اراضی مجتمع گواتر چابهار را زیر کشت برد.

    وی ادامه داد: با پرورش این گونه باارزش می‌توان ، تحول چشمگیری در صنعت پرورش میگوی استان سیستان و بلوچستان و کشور ایجاد کرد.

    طباطبایی با اشاره به گونه‌های موجود میگو در چابهار که از گونه "سفید هندی "با میانگین وزن ‪ ۱۷‬گرم است، گفت : با تکثیر و پرورش گونه ببری سیاه که وزن آن در مقایسه گونه‌های موجود بسیار بالا است ،می توان جهش عظیمی در این صنعت بوجود آورد.

    به گزارش خبرنگار ایرنا در حال حاضر از ‪ ۴۰‬هزار هکتاراراضی مستعد پرورش میگوی شهرستان چابهار، یک هزار هکتار آن زیر کشت رفته است.

    سالانه در چابهار بیش از‪ ۲‬هزار و‪ ۵۰۰‬تن میگو تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 11:6 صبح )
    »» در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان :محفل انس با قرآن ک
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    محفل انس با  قرآن کریم با حضور قاری ممتاز کشور مصر استاد  محمود شحات محمد انور  برگزار شد سرویس فرهنگ و هنر
    محفل انس با قرآن کریم صبح امروز با حضور قاری ممتاز کشور مصر استاد محمود شحات محمد انور با همکاری مرکز فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد استان سیستان و بلوچستان و معاونت اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان برگزار شد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،این مراسم باحضور مسئولین جهاد دانشگاهی و فرماندهان و معاونین نیروی انتظامی استان و جمع کثیری از دانشجویان علاقمند و اساتید قرآنی با ذکر دو سوال قرآنی جهت مسابقه برای شرکت کننده ها و تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مرادقلی قاری ممتاز استان آغاز گردید .
    در این محفل قرآنی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی استان ضمن عرض خوشامد گویی و قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) ٬ به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند .
    در پایان نیز استاد محمد شحات محمد انور آیاتی از قرآن کریم را به طرز باشکوهی برای حاضرین در این محفل تلاوت نمود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 11:0 صبح )
    »» نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران با استاندار سیستان و بلوچس
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    کریستین سالارز نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران با دکتر حبیب الله دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،در این دیدار ابتدا نماینده یونیسف درایران به ارائه گزارشی از بازدید پروژه ها و فعالیتهای اجرایی درشهرهای چابهار، راسک، پیشین و سرباز و محله شیرآباد زاهدان پرداخت.

    کریستین سالارز اجرای فعالیتها و پروژه های مهم از قبیل احداث مهدهای روستایی، واکسیناسیون سیار، ثبت موالید و ثبت ازدواج درمناطق استان راتحسین برانگیز و ارزشمند عنوان کرد و افزود: پروژه های خیلی خوبی در استان با همکاری و هدایت و مدیریت نیروهای جوان و باتجربه در حال اجرا است .

    وی همچنین بسیاری از این پروژه ها را جدید و الگو و مورد استقبال جوامع بین المللی و محلی ذکر کرد .

    نماینده یونیسف در پایان از همکاری نیروهای محلی ابراز رضایت کرد .
    استاندار همچنین به همسایگی و هم مرز بودن استان با دو کشور پاکستان و افغانستان اشاره کرد و افزود: هر چه قدر این دو کشور آبادتر شود اثرات مثبت آن بیشتر به استان بر می گردد.

    وی همچنین به انتقال گاز از ایران به کشورهای پاکستان و هندوستان و راه اندازی خط راه آهن و اتصال اروپا به آسیای میانه اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و استان سیستان و بلوچستان همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان را بعنوان یک فرصت تلقی می کند و علاقمند است با استفاده از تمام مقدورات و ظرفیت ها به این کشورها کمک کند .

    دکتر دهمرده افزود: در حال حاضر یک میلیون افغانی در استان زندگی می کنند و برعکس اروپا که مهاجرین در اردوگاه ها اسکان دارند در ایران اتباع افغانی مانند مردم ایران از تمام امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی استفاده می کنند و زندگی مسالمت آمیز در کنار مردم ایران دارند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:58 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان:نا
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    جلسه شورای اداری شهرستان سراوان با حضور دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد .
    دراین جلسه عبدالحسین سجادی فرماندار سراوان با ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی شهرستان سراوان گفت : دولت توجه ویژه ای به رفع محرومیت از این استان دارد به طوری که اعتبارات این شهرستان درسال جاری به 71 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته با رشد 6/1 درصدی روبرو بوده است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،سجادی احداث بازارچه های مرزی کوهک ، سدماشکید ، کپرزدایی از مدارس ، احداث دبیرستان دانشگاه ٬پایگاه انتقال خون و توزیع سهام عدالت بین 35 هزار نفر را از مهمترین اقدامات دولت نهم دراین شهرستان بر شمرد.
    حجت الاسلام و المسلمین محمدیان امام جمعه شهرستان سراوان نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات دولت نهم و تلاش های استاندار خواستار اجرای دقیق و صحیح ترد اتباع بیگانه و اصل 44 قانون اساسی دراستان شد .
    دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان گفت: مدیران استان به طور شبانه روزی درحال خدمت رسانی به مردم هستند و دولت نهم نیز توجه ویژه ای به این شهرستان و رفع محرومیت دارد.
    وی افزود: براساس گفته های مسئولین کشوری ،انتقال خط لوله گاز صلح به استان از دستیابی به انرژی هسته ای کمتر نیست .
    دکتر دهمرده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام که به 3 نکته عقل ، علم ، و عزم در رفع مشکلات تاکید نموده است گفت : استان نیز بر همین اساس برای شکوفایی استعدادهای پنهان تلاش می کند و با وحدت کلمه اتحاد ٬کمبودها را مرتفع می کند .
    وی در پایان بر دانایی و رفاه نسبی در استان تاکید کرد و گفت : ناهنجاری های اجتماعی بر پایه جهالت و نادانی به وجود می آید .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:53 صبح )
    »» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان:دفاع مقدس مدال درخش
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    حجه الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان گفت:دفاع ملت ایران دژی محکم در برابر دشمنان بوده و اگر دفاع نبود ما امروز نمی توانستیم از مرزهای خاکی مان دفاع کنیم ، اگر دفاع نبود نفوذ دشمن در عمق خاک ایران وجود داشت، اگر دفاع نبود ما نمی توانستیم از 1300 کیلومتر مرز آبی با عراق و شیوخ منطقه و اعراب محافظت کنیم ، اگر دفاع نبود کشتی های حامل سلاح به راحتی به دست صدام می رسید و قدرت نظامی صدام چند برابر می شد.


    وی ادامه داد : این دفاع مقدس مردم ایران بود که در وهله اول نیروی دریایی عراق را در گوشه ای خواباند و تا پایان جنگ گل نشین کرد و دفاع موجب شد، در آسمان بغداد که پوشش امنیتی قوی ای داشت هواپیماهای جنگی بعد از ریختن پیام امام بر روی ساختمان های بغداد حرکات کبوتر بازی در آورند و کارشناسان نظامی آمریکا خودشان اذعان کردند که خلبانان ایرانی با این شگرد تمامی قدرت عراق را به باد تمسخر گرفتند.
    حجه الاسلام سلیمانی افزود: مردم ایران با دفاع جانانه گذاشتند یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن بماند و دشمنی که از سوی قدرت های شرق و غرب حمایت می شد ناکام ماند.
    وی اظهار داشت: این دفاع مقدس بود که برای اولین بار در تاریخ ایران کهن در عرصه جنگ بدون دادن امتیاز به دشمن سربلند و پیرزی جنگ را پیش ببرد و این مدال درخشان پیروزی را برسینه جمهوری اسلامی ایران نشاند.
    سلیمانی در مورد جنگ احتمالی اظهار داشت : ما مسئله جنگ را منتفی نمی دانیم اما با توجه به شرایط بین المللی و زمین گیری استکبار جهانی و هم پیمانان ناتو در افغانستان و ضربه فنی شدن استکبار در عراق در حال حاضر شعار حمله نظامی را صرفا یک جنگ روانی می دانیم زیرا استکبار جهانی به خوبی آگاه است که ایران اسلامی از این تند بادها نمی هراسد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:38 صبح )
    »» سردار محمد غفاری:عدم وجود دفاع را برای ملت ایران نمی توان تصور ک
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی سردار محمد غفاری فرمانده انتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح استان در پاسخ به این سوال که اگر دفاع ملت ایران نبود اظهار داشت : در 8 سال دفاع مقدس قطعا یکی از مهمترین عناصر قدرت ایران حضور مردم با ایمان و متدین در عرصه ٬علی رغم مشکلات مالی ، اقتصادی ، تجهیزات نظامی بود .
    وی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،ادامه داد: با توجه به ایمان و دینداری و دین باوری و رهبری الهی تصویر غیر از حضور مردم در صحنه نمی توان داشت و سرنوشت کشورهای افغانستان و عراق را برای ایران پیش بینی کرد.
    وی گفت : تجربه حکومت های قبل از انقلاب نشانگر این واقعیت است که زمانی به مردم فراخوان داده شده و از آنان در بحران ها استفاده شده نتیجه گرفته اند و زمانی که مردم از عرصه حذف شدند و تنها به ارتش تکیه شده است کشور را به باد داده اند که نمونه بارز آن جنگ جهانی اول و دوم است.
    سردار غفاری افزود: حضور نظامند مردم در صحنه ازطریق نیروهای چریکی عنصر اصلی پیروزی و پشتوانه ی قوی نظام بود.
    وی در مورد تهدیدات استکبار و ادعای آن اظهار داشت: با ارزیابی شرایط داخلی ، منطقه ای و بین المللی ایران ٬ هر گونه تجاوز از سوی آمریکا و نیروهای ناتو درایران٬ تا 15 سال آینده منتفی است .
    وی ادامه داد: خوشبختانه ایران در حال حاضر از رهبری بی نظیر و انسجام بین قوا ، پشتوانه قوی مردمی ، دیندار ، تجریه 8 سال جنگ ، ارتش و سپاه پاسداران قدرتمند ، حضور بیش از 19 میلیون بسیجی و حمایت های داخلی و خارجی و بین المللی برخوردار است و یک کشور قدرتمند به حساب می آید.
    فرمانده انتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح استان خاطر نشا ن کرد: هر گاه ملت ایران موفقیت بین المللی را تجربه کند و یا در اجلاسیه مشارکت داشته باشد دشمنان تلاش می کنند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قراردهند و مسائل ایران را پر رنگ جلوه دهند.
    سردار غفاری در مورد احتمال حمله افزود: به لحاظ پیشرفت های ایران شرایط حمله غیر ممکن می شود و جنگ 8 ساله آمریکا و کشورهای غرب با تلاش و حمایت های بی دریغ از رژیم صدام نتوانستند به موفقیت نایل شوند و در افغانستان وعراق و سرنگونی دولت حماس ناکام ماندند .
    وی ادامه داد: در سال 82 کشور آمریکا در اوج اقتدار گرایی بعد از حادثه 11 سیپتامبر قرار داشت اما نتوانست به کشور ایران حمله کند و هیچ اجماعی درمورد جمله به ایران وجود ندارد و رئیس جمهور ایران به بهترین شکل حاضر می شود و سیاست های آمریکا را به چالش می کشد و حتی در آژانس در سال 82 ما اجماع بر علیه ایران ندیدم.
    سردار غفاری با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایط اقتصادی نابسامانی به سر می برد افزود: حمله به ایران در حال حاضر قابل تصور نیست ٬در 8 سال جنگ ما جنگ را در شرایطی آغاز کردیم که وضعیت ارتش ، سپاه ، سیاست داخلی نابسامان بود و ما در حداقل امکانات قرار داشتیم اما به سه عامل ، رهبری الهی ، وحدت و یکپارچگی و ایمان و تقوای الهی به پیروزی رسیدیم .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/7/7 :: ساعت 10:33 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]