سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که بامدادى را دید و به شامگاهش نرسید ، و بسا کس که در آغاز شب بر او رشک بردند و در پایان آن نوحه کنانش گریستند و دریغ خوردند . [نهج البلاغه]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162538
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» رئیس اداره بازرگانی شهرستان زابل :روزانه بین ۸۰ تا&#

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    رئیس اداره بازرگانی شهرستان زابل گفت : در حال حاضر روزانه بین ۸۰ تا۱۰۰ تن سیمان وارد این شهرستان می شود که درحال حاضر جوابگوی نیاز شهروندان نیست ولی برای جبران این مورد در حال جذب سهمیه فوق العاده از کارخانه های سیمان کرمان و هرمزگان می باشیم.

    غلامرضااله دوست درگفت و گو باخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان سهمیه فوق العاده از کارخانه های سیمان کرمان و هرمزگان را۲۵۰۰ تن اعلام کرد و تصریح کرد : اگر روندجذب همچنان ادامه داشته باشد تا چند روز آینده مشکل کمبود سیمان دراین شهرستان مرتفع خواهد شد.

    وی ادامه داد : در این شهرستان تقاضا برای دریافت سیمان ازسوی شهروندان به روز صورت می پذیرد و ما با تمام قوا در بحثهای کنترل و نظارت تلاش مان براین است که حقی ازمردم زابل ضایع نگردد.

    وی اظهار داشت : شهروندان سیستانی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم ازکم فروشی عرضه خارج ازشبکه و موارد دیگر با شماره تلفن ۱۲۴ بازرسی و نظارت اداره بازرگانی زابل اطلاع دهند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:49 صبح )
    »» سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی سیستان وبلوچستان خبر داد :212 ن
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    سرپرست سازمان کار و امور اجتماعی استان گفت : از ابتدای سال جاری و در راستای طرح مشترک جلوگیری از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه تا کنون بیش از 22038 مورد بازرسی از سطح واحدهای کارگری استان صورت گرفته است که طی آن 2هزارو212 نفر تبعه غیرمجاز خارجی شناسائی و طرد شده اند .
    محمد عرب کنگان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود : بر هیمن اساس ضمن معرفی 254 نفر کارفرمای متخلف به مراجع قضائی 502 نفر نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی در محیط های کارگری شده اند.
    وی اظهار داشت : این سازمان در سه گروه شغلی کارهای ساختمانی، کشاورزی کوره های آجرپزی برای اتباع بیگانه ای که دارای مجوز قانونی اقامت باشند به درخواست کارفرمایان پروانه کار موقت صادر می نماید.
    وی خاطر نشان کرد : کارفرمایانی که با اخراج نیروی کار غیرمجاز خارجی نیروی کار ایرانی استخدام نمایند بر اساس ماده 103 قانون برنامه توسعه چهارم ازمعافیت کامل حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد .
    عرب کنگان افزود : بر اساس بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت کارفرمایانی که از خدمات کارگران خارجی غیرمجاز استفاده می کنند و در مرحله اول برای هر روزکار به میزان 30500 تومان جریمه می شوند که در مرحله دوم ضمن دو برابر شدن جریمه مذکور از سوی مراجع قضائی به تحمل حبس از 99 تا 180 روز محکوم خواهند شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:42 صبح )
    »» ۲۰۰ هزار بچه ماهی گرم آبی در استخرهای خاکی دان
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    مدیر شیلات سیستان و بلوچستان گفت : ۲۰۰ هزار بچه ماهی گرم آبی در استخرهای خاکی دانشگاه زابل رهاسازی شدند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان احمد افشاریان افزود: در راستای تفاهم نامه همکاری‌های دو جانبه دانشگاه زابل و سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در زمینه آبزیان، تعداد 200هزار قطعه بچه ماهی آمور 5/1 گرمی در استخرهای خاکی دانشگاه زابل رها سازی شدند.

    وی اظهار داشت : این تعداد ماهی در سال جاری در کارگاه تکثیر تولید شده‌اند که برای به وزن رسانی در استخرهای خاکی دانشگاه زابل رهاسازی تا پس از به وزن رسیدن در اختیار پرورش دهندگان سیستانی قرار گیرند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:40 صبح )
    »» فرماندار زابل :عده ای از روی عناد و کینه سعی در کمرنگ جلوه دادن
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    فرماندار زابل گفت : قبل از انقلاب اسلامی متاسفانه آنقدر به این منطقه بی توجهی شده که هرچه کار شود باز هم کم است.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان حسین کیخا که در نشست با مشاورین جوان فرمانداری زابل سخن می گفت افزود : به حمدالله دولت نهم جناب آقای دکتراحمدی نژاد تمام توان و تلاش خود را برای رفع محرومیت به کار بسته و به این منطقه نیز نگاه ویژه ای دارد.

    وی ادامه داد : اولویت کار ما در این شهرستان به کارهای زیر بنایی داده شده که می توان از آن جمله به احداث بزررگراه زابل به زاهدان اتوبان زابل به دوست محمد زابل به میلک ونظایر آن اشاره کرد.

    فرماندار زابل اظهار داشت : در کنا همه موارد مدیران این شهرستان با تمام توان کمربندی به طول ۴۵ کیلو متر را با شایستگی بازگشایی کردند.

    حسین کیخا تصریح کرد : متاسفانه عده ای از روی عناد و کینه سعی در کمرنگ جلوه دادن خدمات دولت دارند که این عده همان هایی هستند که معتقدند اگر در جایی پست یا مقامی داشته اند بعد از آنها به صورت موروثی خانواده و یا کس و کارشان جای گزین آنها شود که به یاری خداوند و با تدابیر ارزشمند ریاست محترم جمهور این افراد در هیچ جای این نظام جایی ندارند و باید عنوان کنم برای ما تکریم ارباب رجوع بسیار با اهمیت بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

    وی گفت : هر مدیری که به مردم خدمت نکند رفتنی است و جایی برای ماندن در پستش ندارد.

    وی افزود : به حمدالله در این شهرستان مدیران تمام توان خود را برای خدمت کردن به مردم بکار بسته اند.

    وی خاطر نشان کرد : متاسفانه عده ای به نا حق درصدد تخریب برخی از مدیران بر آمده و برچسب های بدی به آنها می زنند اینها کسانی هستند که هیچگونه تعهد اخلاقی ندارند.

    فرماندار اضافه کرد : انتظار ما از هسته مشاوران جوان این است که عملکرد دولت را بدون کم و کاست و بدور از هر گونه زیاده گویی به اطلاع عموم برسانید و باید چشم و چراغ مدیران باشید زیرا امکان دارد برخی از موارد از چشم مدیران پنهان بماند یا به عناوینی به آنها باز گو نشود و چون شما در بطن جامعه حضور دارید بهتر با این موارد روبرو هستید و می توانید این موارد و مشکلات را به گوش مدیران برسانید شما باید نارسایی ها را کاملا ْمنتقل کنید و هر جایی که لازم است از مدیر دفاع و هر جا لازم باشد از وی انتقاد نمایید.

    وی گفت: اگر عملکرد و خدمات دولت در این شهرستان درست به مردم منتقل نشود افرادی هستند که منتظر فرصت بوده و می خواهند اطلاعات غلط و نکات منفی را اصطلاحا ْبه خورد مردم بدهند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:33 صبح )
    »» 680 هزار نفر معلول از خدمات شبانه روزی سازمان بهزیستی سیستان و ب
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    مدیر توان بخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت : 11 مرکز دولتی روزانه و 4 مرکز غیر دولتی شبانه روزی مسئول نگهداری معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی استان سیستان و بلوچستان هستند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان احمد نظری افزود : در این مراکز 680 هزار نفر معلول از خدمات شبانه روزی از جمله پزشکی ، گفتاردرمانی ، فیزیوتراپی بهره مند می شوند.

    وی اظهار داشت : دولت موظف است زمینه های لازم را برای تأمین حقوق معلولان فراهم و حمایت های لازم را از آنها به عمل آورد.
    نظری از جمله اقدامات انجام شده برای حقوق معلولان را آموزش رایگان در مقاطع تحصیلی ٬ معافیت از سربازی یکی از فرزندان معلول ، تحت پوشش قراردادن معلولان از خدمات بیمه درمانی ، پرداخت یارانه مراکز دولتی و غیر دولتی و استفاده از تسهیلات مراکز تفریحی به صورت رایگان عنوان کرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:30 صبح )
    »» ششمین یادواره تجلیل از شهداء و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی سیس
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    ششمین یادواره تجلیل از شهداء و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان در محل سالن آمفی تئاتر جهاد کشاورزی استان با حضور خانواده های شهداء و ایثارگران برگزار شد .


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،حجه الاسلام و المسلمین مجد محمدی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام از رشادتها وتلاش خستگی ناپذیر آنان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و بر ادامه راه و روش آن بزرگواران تاکید کرد .
    سردار غلامی فرمانده قرارگاه بعثت نیروی مقاومت بسیج درجنوب شرق کشور و فرمانده مقاومت بسیج سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز با بیان خاطراتی از دلاور مردی رزمندگان اسلام و سنگرسازان بی سنگر درمبارزه با دشمن یعنی یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت . مهندس ابراهیمی یکی از فرماندهان جهاد کشاورزی در مهندسی و رزمی جنگ ستاد کربلا بود که با اشاره به خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس از تلاش شبانه روزی جهاد گران در ساخت سنگر قدردانی کرد و افزود: جهادگران در سخت ترین شرایط زیر آتش دشمن با ساخت سنگر ایستادگی کردند و خود نیز شربت شهادت نوشیدند که در اینجا جا دارد از تلاش و رشادتهای آنان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کنیم .
    در پایان این مراسم به خانواده های شهداء و ایثارگران جهادکشاورزی استان و ادارات تابعه جوایزی اهداء گردید .
    گفتنی است سازمان جهاد کشاورزی استان در هشت سال دفاع مقدس 47 شهید 19 نفر آزاده و 97 نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:27 صبح )
    »» مدیر عامل و پرسنل آتش نشانی زاهدان با اقای دکتر دهمرده استاندار

    ظهر روز شنبه مدیر عامل و پرسنل آتش نشانی زاهدان با اقای دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان دیدار نمودند. به گزارش روابط عمومی استانداری در این دیدار دکتر دهمرده با تاکید بر نقش حساس و حیاتی شغل شریف آتش نشانی گفت: شما آتش نشانان هم جان خود را به خطر می اندازید هم جان دیگران را نجات می دهید و این یک توفیق الهی است که نصیب شما شده است تا به بندگان خوب خدا خدمت کنید. استاندار همچنین افزود : کار شما زمانی مفید خواهد بود که در رسیدن به مکان حادثه با کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوید تا هم جان انسانها را سریعتر نجات دهید هم از خسارات احتمالی جلوگیری نمایید.

    استاندار سیستان و بلوچستان به منظور رفاه حال شهروندان برای تجهیز ایستگاههای آتش نشانی و افزایش آن قول مساعد داد . در این دیدار آقای علی سهرابی مدیر کل دفتر شهری و روستایی استاندار گفت : در سطح استان 25 ایستگاه در 25 شهر از 32 شهر وجود داشته که هم اکنون 19 ایستگاه دیگر افزوده شده است.

    عربشاهی مدیرعامل آتش نشانی زاهدان هم در این دیدار گفت: زاهدان تا سال 84 دارای 4 ایستگاه بود که با افتتاح 2 ایستگاه دیگر این تعداد به 6 ایستگاه افزایش یافته است. همچنین در سال گذشته 900 حادثه و در شش ماهه اول سال جاری هم 490 حادثه رخ داده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 11:6 صبح )
    »» روز جهانی دریانوردی در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شد
    به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، مراسمی سه‌شنبه شب توسط دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

    رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، در این مراسم در سخنانی درباره اهمیت رشته‌های دریانوردی و صنعت این حرفه در کشور، گفت: رشته‌های دریانوردی، در ابعاد علمی، هنری و حرفه‌ای، دارای جایگاه بسیار با ارزشی در جهان است.

    "محمدحسین کریم"، افزود: صنعت کشتیرانی و علوم دریایی، در سالهای اخیر در کشورمان رشد چشمگیری پیدا کرده و در این راستا دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار سهم قابل توجهی در تربیت نیروی متخصص به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به ارتقای سطح آموزش در این دانشگاه در بخشهای مختلف گفت:
    قرارداد تحویل کشتی "قدس " از سازمان بنادر و کشتیرانی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند و این کشتی تا چند هفته دیگر در اختیار این دانشگاه قرار می‌گیرد.

    رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، با بیان اینکه برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه، دوره‌های تکمیلی فوق لیسانس در رشته‌های دریانوردی و علوم دریایی در این دانشگاه ایجاد شده است، گفت: این امر، شرایط ادامه تحصیل را برای کارشناسان و اعضای هیات عملی که در گذشته به خارج از کشوراعزام می‌شدند، در داخل کشور فراهم کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ارتقای این دانشگاه، بزودی نام این مرکز از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به ایران تغییر خواهد یافت.

    وی در سخنان خود از حمایتهای رییس جمهوری، وزیر علوم و استاندار سیستان و بلوچستان در جهت رشد و توسعه این دانشگاه، قدردانی کرد.

    در این مراسم، توسط یکی از دانشجویان، مقاله‌ای در زمینه اهمیت رشته‌های دریانوردی و صنعت دریانوردی در رشد و توسعه کشور، قرائت شد.

    مدیر گروههای ناوبری و مهندسی کشتی این دانشگاه، در این مراسم در مورد جایگاه دریانوردی، خودکفایی و استقلال این صنعت در کشور، سخنانی ایراد کرد.

    در پایان این مراسم، از سوی هیات رییسه این دانشگاه به تعدادی از دانشجویان برتر، لوح تقدیر اهدا شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:44 صبح )
    »» ستاد توسعه گردشگری در منطقه آزاد چابهار فعال شد

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به منظور توسعه گردشگری و نیز حمایت از صنایع دستی "ستاد توسعه گردشگری منطقه آزاد چابهار" تشکیل شد.

    محمدطاهر باقری‌زاده که اخیرا از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسوول امور مرتبط با صنایع دستی و گردشگری در حوزه منطقه آزاد چابهار شده افزود: این اقدام در همین راستا صورت گرفت.

    وی روز شنبه در به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این ستاد با بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند و نیز همکاری با سایر نهادها و سازمانهای مرتبط، از پتانسیلهای موجود در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده خواهد کرد .

    او با اشاره به جاذبه‌های طبیعی منطقه از جمله سواحل زیبا و کوههای مینیاتوری معروف به "کوههای مریخی" و دهها جاذبه دیگر که بسیار دیدنی است افزود: اراضی منطقه آزاد چابهار در کنار سواحل دریای عمان بهترین شرایط تفریحی و ورزشی را برای استفاده در تمام فصول سال دارد.

    وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اختیارات جدید واگذار شده به منطقه آزاد چابهار و تشکیل این ستاد شاهد رشد و ارتقا سطح گردشگری در منطقه آزاد چابهار باشیم.

    او گفت: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، در بحث گردشگری نیز منطقه آزاد چابهار دارای مجهزترین مدرسه غواصی در کشور است.

    وی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از سواحل چابهار به ویژه در بخش ورزش های دریایی، طرحهای جدیدی در حال اجرا است.

    او گفت: استفاده بهنیه از جاذبه‌های روستای قدیمی و چند هزارساله "تیس" و نیز قلعه پرتغالیها در اراضی منطقه آزاد چابهار از برنامه‌های ویژه این ستاد است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان در زمینه توسعه اقتصادی علاوه بر بخش صنعت و تجارت نگاه ویژه‌ای به امور گردشگری دارد.

    اراضی ‪ ۱۴‬هزار هکتاری منطقه آزاد چابهار در کنار بنادر چابهار و کنارک قرار دارد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:36 صبح )
    »» سه هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سراوان تحصیل می‌کنند

    فرماندار سراوان گفت: سه هزار دانشجو در چهار واحد دانشگاهی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

    عبدالحسین سجادی روز شنبه در آیین گشایش دبیرستان دانشگاه سراوان افزود: با تلاشهای انجام گرفته تاکنون ‪ ۱۷‬رشته دانشگاهی در چهار واحد آموزش عالی سراوان دایر شده است.

    وی بیان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی دبیرستان دانشگاه سراوان نیز ‪۹۰۰‬ میلیون ریال از سوی استانداری سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

    او ادامه داد: راه‌اندازی مراکز آموزش عالی و نیز دبیرستان دانشگاه گامی موثر و مفید برای توسعه فرهنگی این منطقه بشمار می‌رود.

    وی سراوان واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان را یکی از مناطق دارای استعدادهای درخشان در زمینه‌های فرهنگی و علمی ذکر کرد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:31 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]