سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 35
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162550
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» آخرین روز از هفته دفاع مقدس در زاهدان گرامی داشته شد

    آخرین روز از هفته دفاع مقدس شب گذشته با برپایی آیین‌هایی در زاهدان گرامی داشته شد.

    در آیین "جنگ حماسه" در باشگاه امام علی(ع) زاهدان برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

    مسوول اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار خود میهن عزیز را حفظ کردند.

    سرهنگ پاسدار "جعفر دولتی مقدم" بیان کرد: اقشار مختلف جامعه وظیفه سنگینی بر دوش دارند چرا که باید راه شهدا حفظ شود.

    وی بیان کرد: نسل سومی‌ها باید بیش از پیش با جنگ و شهامت دلیرمردان ایران زمین آشنا شوند و همیشه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن آماده باشند.

    فرماندار زاهدان نیز در این آیین هوشیاری و آگاهی همه مردم را در مقابل توطئه‌های دشمنان ضروری و مهم دانست.

    "حسنعلی نوری" ادامه داد: ملت ایران با هوشیاری و ایمان به خدای متعال و نیز پیروی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر دشمن پیروز شد.

    به گزارش ایرنا، در این آیین‌ها هنرمندان برجسته کشور از جمله "محمد گلپایگانی" (گلریز) خواننده سرودهای حماسی دفاع مقدس به اجرای برنامه پرداختند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:29 صبح )
    »» رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان :برای جذب بیشتر جوانان به سوی قرآ
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان گفت : برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان یک امر مطلوب و ضروری است که باعث تبلیغ قرآن ، فرهنگ قرآنی و مجموعا علوم قرآنی می باشد .
    دکتر خدایار در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود : در بعد کتاب باید بیشتر به مسائل تفسیر و علوم قرآنی توجه شود.
    وی اضافه کرد: اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما و نهادهای فرهنگی و رابط عمومی های مراکز و انجام مسابقات و دادن هدایاء وتخفیف کتاب های نمایشگاه باعث استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه قرآن کریم می شود.
    خدایار ادامه داد: برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به سوی قرآن کریم و مسائل قرانی باید با روش های جدید و نو این کار را انجام داد و روش های سنتی را باید برای افراد سنتی استفاده کرد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:26 صبح )
    »» نمایشگاه علوم قران کریم در زاهدان آغاز به کار کرد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    هشتمین نمایشگاه قران کریم امروز درمحل مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهرستان زاهدان افتتاح گردید.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان ،این نمایشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان زاهدان، برشان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوری فرماندار زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین قربانپور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی،صفدری رئیس جهاد دانشگاهی واعتصام رئیس آموزش و پرورش استان افتتاح گردید.
    این نمایشگاه از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
    ساعات بازدید از این نمایشگاه صبح 12-9 عصر 22-19 می باشد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:15 صبح )
    »» مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان :محصولات علوم قرآنی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه علوم قرآنی گفت: در نمایشگاه علوم قرآنی کتب ونرم افزارهای قرآنی برای آشنایی بیشتر مردم با علوم قرآنی عرضه می گردد .
    نورالله برشان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه 31 غرفه ویژه ناشران وعرضه کنندگان محصولات قرآنی خارج استانی و 12 غرفه ویژه ناشران داخل استانی برپا شده است .
    وی ادامه داد : این نمایشگاه با بیش از 6 هزار عنوان و با مساحت 800 مترمربع همه روزه صبح ها از ساعت 9-12 و بعدظهر ساعت 22-19 آماده پذیرای باز دیدکنندگان این نمایشگاه می باشد .
    او با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولات با 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد تصریح کرد : کارگاههای عروسک گردانی ، ایده پردازی قرآنی ، کارگاههای نقاشی و کتابت بسم الله و احادیث قرآنی دراین نمایشگاه می باشد .
    وی اظهار داشت : همه روزه درحاشیه این نمایشگاه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان قرآنی تلاوت خواهد شد .




    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:11 صبح )
    »» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل: ‏۳۶ هزار میلیارد ریا
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل گفت :این مدیریت درطی سال ۱۳۸۵ دراین شهرستان بالغ بر ۳۶ هزار میلیاردریال بیش از ۵۹ پروژه تولیدی خدماتی و عمرانی اجرا کرده است.

    مهندس رضانجفی درگفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان افزود : ما حاضریم لیست پروژه های خود را در اختیار دهیاران این شهرستان به منظور نظارت کافی بر اجرای این پروژه ها قرار دهیم.

    وی ادامه داد :دهیاران باید برای پیشرفت روستای خود تمام سعی شان را بکنند و این میسر نمی شود مگر با همفکری و کوشش .

    وی اظهار داشت : یک دهیار باید صداقت کافی در همه زمینه ها داشته باشد تا بتواند آنطور که شایسته است مشکلات مردم را به گوش مسئولین برساند و یا درصدد رفع آنها برآید.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 10:4 صبح )
    »» استاندار از شهرهای ایرانشهر وو خاش بازدید کرد.
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    دکتر حبیب الله دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان بدون هماهنگی و اطلاع قبلی وارد شهرستان خاش شد .
    استاندار دراین سفر علاوه بر بازدید از طرحهای مختلف اجرا شده و یا در حال اجرای شهرستان خاش با علما، مسئولان نخبگان وخانواده های معظم شهداء ، ایثارگران و جانبازان دیدار نمود .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،دکتر دهمرده در بدو ورود به شهر ستان خاش با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.
    استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست شورای اداری شهرستان خاش با تاکید بر خدمت بدون ریا مسئولان خطاب به آنان گفت: با گفتن زنده باد و مرده باد امکان رشد و توسعه استان فراهم نمی گردد.
    حبیب الله دهمرده با بیان اینکه اساس کار مسئولان باید خدمت صادقانه به خلق خداوند باشد افزود : مسئولان باید از فرصتهای به دست آمده به بهترین وجه ممکن استفاده کنند .
    وی اظهار داشت : دولت نهم شرایط مناسب خدمتگزاری به مردم را فراهم کرده است .
    وی از استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک کارگاهی بزرگ یاد کرد که هیمشه ایام فعال بوده و افراد آن دائم مشغول کار و فعالیت هستند.
    استاندار اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، اجرای پروژه های گازرسانی ، راه ترانزیتی، راه آهن ، توسعه بندر شهید بهشتی ، اجرا و در دستور کار بودن 30 سد بزرگ ٬توسعه مراکز علمی و آموزش عالی و خیلی از موارد مشابه دیگر را بیانگر توجه ویژه دولت به منطقه محروم سیستان و بلوچستان بیان کرد .
    دکتر دهمرده تصریح کرد : هیات دولت دراستان 66 مصوبه و 121 توافقنامه داشته که 100 درصد این مصوبات اجرایی شده است.
    وی با اشاره به سفر خبرنگاران به استان گفت : به دلیل وسعت سیستان و بلوچستان در سفر چها روزه خبرنگاران امکان بازدید از تمام پروژه های در دست اقدام فراهم نشد که این امر نشان دهنده میزان و حجم عظیم انجام پروژه های مختلف در این استان است.
    استاندار سیستان وبلوچستان در دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان خاش با گرامی داشت هفته دفاع مقدس سربلندی و عزت ایران اسلامی را نتیجه خون پاک شهیدان و ایثارگری های جانبازان و ایثارگران عنوان کرد .

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) منطقه سیستان وبلوچستان دکتر حبیب الله دهمرده از شهداء، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان به عنوان اسوه های بارز و برجسته استقامت ، شجاعت و پایمردی یاد نمود.
    معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این دیدار با تقدیر از توجه استاندار به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گفت : استاندار به همراه دیگر مسئولان ومدیران کل با حضور در منازل و نشستهای متعدد با بیش از 1500 نفر از خانواده های معظم شهیدان جانبازان وایثارگران دیدار داشته است .

    رئیس اداره بنیاد و امورایثارگران خاش نیز در این دیدار از وضعیت خانواده های معظم شهداء ،جانبازان وایثارگران واقدامات انجام شده این اداره گزارشی ارائه نمود .

    درخاتمه از خانواده های معظم شهداء ، ایثارگران و جانبازان با اهدای هدایای تجلیل شد .
    سرویس اجتماعی
    استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با نخبگان شهرستان خاش ضمن تاکید بر راه اندازی اتاق های فکر در دستگاههای دولتی و استفاده از نقطه نظرات دانشمندان، فرهیختگان و افراد نخبه گفت: مسئولان باید از چاشنی های عقل، علم و عزم برای موفقیت خود بهره ببرند .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،دکتر حبیب الله دهمرده افزود : آدم عاقل کسی است که خود را درعقل دیگران شریک بکند.
    وی اظهار داشت : اعتقاد من بر این است استعدادها در محیط آرام شکوفا می شوند و درمحیط منتشنج از بین می روند .
    دکتر دهمرده تصریح کرد : همه افراد باید درعرصه کار دخالت داشته باشند و احساس کنند که سرنوشتشان به دست خودشان سپرده شده است.
    استاندار گفت : توسعه پایدار با عناصر مهم دانایی محوری و رفاه نسبی در جامعه میسر می گردد.
    وی ادامه داد : مسئولین دانشگاهها و ادارات آموزش و پرورش استان باید از اساتید و معلمان دلسوز و تحصیلکرده و کارشناس در جهت رشد و تعالی فرهنگ و آموزش عالی استفاده کنند .
    استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان خاش نیز گفت: علما و روحاینون بستر ساز امنیت، رشد وتعالی فرهنگ اصیل و ناب اسلامی و بومی، رواج دهند وحدت و همبستگی اسلامی دربین آحاد جامعه و خنثی کننده شبیخون های فرهنگی دشمنان هستند.
    دکتر حبیب الله دهمرده با اشاره به توطئه های دشمنان وفعالیت برخی عناصر دست نشانده استکبار جهانی درمنطقه بیان کرد : علما با شناسایی عناصر دشمن و تبیین ارزشهای اسلامی ریشه های وحدت و وفاق ملی را در منطقه بگسترانند .
    وی باتاکید بر نقش ارزنده علما در آگاه سازی مسایل مادی و معنوی و جایگاه والای آنان دربین افراد جامعه انعکاس عملکرد و فعالیت های دولت درمنطقه را از طریق تریبون های نماز جمعه، جلسات درسی، محافل علمی، وابدی ودیدارهای مردمی خواستار شد.
    استاندار دراین سفر از چندین طرح اجرا شده و یا در حال اجرای شهرستان خاش باز دید کرد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:59 صبح )
    »» فرمانده سپاه انصار سیستان و بلوچستان :اگر امروز با اقتدار از کشو
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    اگر امروز با اقتدار از کشور ایران در دنیا یاد می شود به خاطر ایثارگری های جوانان این مرز و بوم استسرویس اجتماعی
    فرمانده سپاه انصار استان سیستان و بلوچستان گفت : اگر امروز با اقتدار از کشور ما در دنیا یاد می شود به خاطر ایثارگری های جوانان این مرز و بوم و شهادت کسانی است که در راه حق با دشمن تا دندان مسلح جنگیدند و با افتخار شهد شهادت نوشیدند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان سردار باغبانی که درنشست فرهنگی سیاسی مهندسین بسیجی در زابل سخن می گفت افزود : آنچه مهم است این نکته است که دستاوردهای ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس محدود به بعد نظامی نمی شود بلکه در ابعاد مختلف از جمله انسانی فرهنگی و اجتماعی تحولات چشم گیری داشته ایم .

    وی ادامه داد : اگر دیروز وارد کننده خیلی از اقلام بودیم ولی امروز به یاری خداوند صادر کننده هستیم اگر دیروز به شکلهای مختلف محتاج یک فشنگ بودیم امروز اگر نیاز باشد موشکهای دوربرد ما که حاصل زحمات و دانش جوانان و دانشمندان همین کشوراست قلب دشمنان ما را هدف قرار می دهد که باید این عزت و افتخار را ارج نهاد و با تمام توان آن را پاسداری کرد.

    فرمانده سپاه انصار استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت :ا گر پدران مادران برادران و خواهران شما در دوران ۸ سال دفاع مقدس مشکلات را تحمل کردند تاعزتمند بمانند شما بسیجیا ن می توانید مسئولیت این کار را تداوم ببخشید.

    سردار باغبانی تصریح کرد : چرا دنیا این همه سر و صدا می کند که ایران نباید در بحث انرژی هسته ای هیچ گونه پیشرفتی داشته باشد؟چون از اقتدار و عزت ایرانیان می ترسد دنیا چه بخواهد و چه نخواهد ما جزو کشورهای هسته ای هستیم .

    وی خاطرنشان کرد : همه تلاشهای دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی برسرنگونی این انقلاب است که به یاری خداوند همچون گذشته بجز ناکامی و رسوایی برای آنها چیزی به ارمغان نخواهد آمد و اگر امروز ما می توانیم در دنیاحرف بزنیم و با قدرت از مواضع خود دفاع کنیم به خاطر وحدت شما مردم عزیز است.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:53 صبح )
    »» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس :یک دوره مسابقه شطرنج بانوان
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقه شطرنج بانوان در خانه شطرنج زاهدان برگزار شد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،این رقابت با شرکت 10 شطرنج باز در 3 دور و به روش سوئیسی به انجام رسید که درپایان فاطمه نعیمی با کسب 13 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد ، مهناز ذاکر با 2 امتیاز نایب قهرمان شد و زهرا بستانی دیگر شرکت کننده این رقابتها با همین تعداد امتیاز بر سکوی سوم ایستاد .
    مسابقات شطرنج مردان جام رمضان زاهدان گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز آغاز می شود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:50 صبح )
    »» حمایت دانشگاه سیستان و بلوچستان از پروژه های تحصیلات تکمیلی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس دانشگاهها
    با تصویب آیین نامه حمایت از پایان نامه تحصیلات تکمیلی پروژه های کارشناسی ارشد و دکترا مورد حمایت دانشگاه خواهند بود.
    معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود : دانشگاه با فراهم کردن وسایل و محیط مورد نیاز پروژه ها شرایطی فراهم می کند که دانشجویان پروژه های خود را به راحتی اتمام برسانند.
    دکتر میرزائی افزود : یکی از اهداف دانشگاه سیستان و بلوچستان فعال کردن قطب علمی دانشگاهی است.
    وی از راه اندازی شهرک های دانشگاهی و مراکز رشد خبر داد و تصریح کرد: مراکز رشد ITC و نجوم در ترم مهر راه اندازی خواهند شد.
    معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت : در دانشگاه سیستان و بلوچستان کارنامه پژوهشی در قالب آئین نامه هایی منتشر خواهد شد.
    دکتر میرزائی افزود :هفته پژوهشی در دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت مدون و برنامه ریزی شده اجرا خواهد شد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:36 صبح )
    »» دانشگاه زابل به تمامی دانشجویان دوره روزانه و دانشجویان دختر دور
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

     دانشگاه زابل به تمامی دانشجویان دوره روزانه و دانشجویان دختر دوره شبانه خوابگاه واگذار می نمایدسرویس دانشگاهها
    مسئول روابط عمومی دانشگاه زابل گفت : این دانشگاه طبق روال همه ساله به تمامی دانشجویان در دوره روزانه اعم از دختر و پسر و دانشجویان دختر دوره شبانه خوابگاه واگذار می نماید.

    وحید کیخا در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان اظهارداشت : چنانچه تاکنون برخی از دانشجویان تاکنون موفق به دریافت خوابگاه نشده اند می توانند با مراجعه به حوزه معاونت دانشجویی در این خصوص اقدام نمایند.

    وی تصریح کرد : عدم تلاش دانشجویان برای گرفتن خوابگاه و یا مراجعه نکردن آنها به حوزه مذکور به منزله عدم واگذاری خوابگاه از طرف این دانشگاه محسوب نمی گردد.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 9:28 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]