سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فراگیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 41
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162556
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» ‪ ۴۰۲‬نمونه کالا به ارزش بیش از
    مدیرعامل منطقه آزاد چابهارگفت : کارخانه تولید موتورسیکلت و دوچرخه "ایران دوچرخ "آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در پیکره صنعتی منطقه‌آزاد چابهار اعلام کرد.

    محمد طاهر باقری زده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:
    راه اندازی این کارخانه به منظور رشد و توسعه مراکز صنعتی و نیزافزایش اشتغال در این منطقه اقتصادی از کشور، از اهمیت قابل توجهی برخور دار است.

    وی با اشاره به اینکه تولیدات این کارخانه به کشورهای همسایه از جمله افغانستان ، پاکستان ، عراق و تاجیکستان صادر می‌شود، گفت : به دلیل فاصله نزدیک بندر چابهار با کشورهای پاکستان و افغانستان ،اجرایی شدن این طرح تاثیر مهمی در کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل این کارخانه دارد.

    وی گفت : در بازدیدی که مدیران منطقه آزاد چابهار به همراه وی از این کارخانه در قسمتهای مختلف تولید موتورسیکلت و دوچرخه داشتند، علاقه‌مندی این شرکت برای فعال شدن در چابهار اعلام شد.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: این سازمان نیز با ارایه تسهیلات و خدمات آماده،همکاری‌های لازم با این کارخانه است.

    دکتر باقری زاده با بیان اینکه کارخانه ایران دوچرخ یکی از شرکت‌های گروه صنعتی بهمن است، گفت :امیدواریم به دنبال فعال شدن این شرکت ،شاهد همکاری اقتصادی با سایر شرکتهای گروه صنعتی بهمن در منطقه آزاد چابهار نیز باشیم.

    مدیرخدمات پس از فروش ایران دوچرخ و این طرح در چابهار گفت : پس از بازدیدی که مدیران این شرکت از جمله قایم مقام منطقه آزاد چابهار در چند روز گذشته داشتند توافق شد، یک محموله ‪ ۱۶‬قلم کالای این شرکت در این منطقه دپو شود.

    سید حسین میرلوحی افزود : تخلیه این محموله به ارزش ‪ ۲۳۰‬هزار یورو در سوله‌ای به مساحت ‪ ۷۶۰‬مترمربع در پیکره صنعتی این منطقه، ازاقدامات اولیه سرمایه‌گذاری این شرکت است.

    وی خاطر نشان کرد : ابعاد مختلف تولیداین کارخانه در منطقه آزاد چابهار در حال بررسی است.

    وی با اشاره به اینکه این کارخانه بزرگترین صادرکننده موتورسیکلت به خارج از کشور است، گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون ‪ ۱۱‬هزار دستگاه صادر و در آینده نیز پنج هزار دستگاه دیگر صادر خواهد شد.

    وی ابراز امیدواری کرد: به دنبال توافقات بعمل آمده بامنطقه‌آزاد چابهار این کارخانه بتواند،تولیدات خود رادر آینده بسیار نزدیک در این منطقه آغاز کند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:41 صبح )
    »» شش تانکر آبرسان به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال شد

    معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سسیستان و بلوچستان گفت: شش تانکر آبرسانی سیار اهدایی مقام معظم رهبری به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ناشی از توفان "گونو" ارسال شد.

    "نصرالله چاری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای خرید این تانکرها پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

    وی بیان کرد: چهار تانکر آبرسان از این تعداد به چابهار و دو تانکر نیز به کنارک ارسال شده است.

    به گزارش ایرنا، توفان موسوم به گونو در اواخر اردیبهشت امسال سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان را در برگرفت.

    بر اثر این توفان خسارتهای بسیار فراوانی به زیر ساختهای جنوب سیستان و بلوچستان وارد شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:38 صبح )
    »» دوچرخه‌سوار اسکاتلندی: مهربانی مردم ایران در جهان زبانزد است

    دوچرخه سوار اسکاتلندی گفت: لطف و مهربانی مردم ایران در جهان و در بین جهانیان زبانزد است.

    "مارک بومن" روز یکشنبه هنگام خروج از ایران در زاهدان به ایرنا اظهار داشت: در ایران با فرهنگ و سنت‌های بسیار زیبا و ماندگاری آشنا شدم که نشان از ریشه تاریخی ایران زمین دارد.

    وی افزود: ایران در نگاه اول با توجه به تبلیغات منفی رسانه‌های غربی برایم بسیار جالب بود ولی اکنون آن قدر مجذوب این کشور و ملت آن شده‌ام که چندین بار دیگر به ایران سفر می‌کنم.

    او ادامه داد: کار حرفه‌ای و جهانگردی با دوچرخه را از دو سال پیش با عضویت در باشگاه دوچرخه سواران اسکاتلند و حمایت مالی بانک‌های کشورم آغاز کرده‌ام.

    به گزارش ایرنا، دوچرخه سوار اسکاتلندی با هدف آشنایی با رسوم ملل‌های مختلف از ‪ ۵۰‬روز قبل سفر دوره‌ای ‪ ۲۰۰‬روزه خود را برای گردش دور دنیا آغاز کرده است.

    مارک بومن با طی مسافت هفت هزار و ‪ ۵۰۰‬کیلومتر و گذشتن از اروپا و ترکیه به خاک جمهوری اسلامی ایران وارد شد.

    این دوچرخه سوار پس از طی کردن استان‌های مختلف ایران از غرب تا شرق امروز از طریق مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان به پاکستان سفر می‌کند.

    بومن در ادامه سفر دوره‌ای خود پس از عبور از پاکستان هند و مالزی با کشتی وارد قاره اقیانوسیه می‌شود.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:34 صبح )
    »» فقر فرهنگ بیمه مهمترین چالش تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان ا

    مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: فقر فرهنگ بیمه مهمترین چالش گسترش خدمات اجتماعی در این استان است.

    "محمدرضا رخشانی‌مقدم" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی در خصوص نقش و جایگاه بیمه و تامین اجتماعی از جمله برنامه‌های اولویت دار در دست اقدام این سازمان است.

    وی بیان کرد: گریز کارفرمایان از بیمه کارکنان زیر پوشش و نبود آشنایی و باورهای غلط مردم در خصوص بیمه از مهمترین موانع گسترش بیمه در سیستان و بلوچستان است.

    او رکود اقتصادی، بیکاری گسترده و مشاغل کاذب را از دیگر مشکلهای صنعت بیمه در این استان ذکر کرد.

    وی اظهار داشت: این موانع و مشکل‌ها سبب پایین بودن آمار تعداد مشمولان بیمه‌پرداز و کاهش خدمات ارایه شده بیمه‌ای در این استان شده است.

    او ادامه داد: اکنون یک هزار و ‪ ۳۸۳‬نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری تامین اجتماعی استان بهره می‌برند.

    وی افزود: بالاترین میزان بیکاری با دارا بودن ‪ ۳۱‬درصد از کل جمعیت بیکاران استان مربوط به شهرستان ایرانشهر است که به طور متوسط دو میلیون ریال ماهانه به آنان پرداخت می‌شود.

    مدیر کل تامین اجتماعی استان اعلام کرد: عمده بدهیهای معوق مربوط به شرکت "بافت بلوچ" و کوره‌های آجرپزی است.

    او تاکید کرد: جوان بودن بافت جمعیتی استان و فقدان برنامه‌ریزی‌های درست و کاربردی برای آنان، فقدان سرمایه‌گذاری‌های کلان و صنایع مادر، وجود مشاغل کاذب و غیراقتصادی، تسلط فرهنگ روستا نشینی به شهر نشینی و به تبع آن سهم اندک زنان در فعالیتهای اقتصادی و بالابودن نرخ باروری از جمله مشکلات اقتصادی سیستان و بلوچستان است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:26 صبح )
    »» مولوی عارف واندیشمند مسلمان است که اندیشه های وی متعلق به همه جه
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ و هنر
    دکتر دادخدا خدایار عضو هییت علمی دانشگاه سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان درمورد شخصیت مولوی گفت : مولوی درجهان اسلام متولد شده و از دنیا رفته است و یک شخصیت اندیشمند وعارف مسلمان و متعلق به جهان اسلام است.
    وی افزود : آثار مولوی مشخص می کند که متعلق به کدام قومیت است و از آنجایی که تمامی آثار وی فارسی است و ایران مهد زبان فارسی است و استحقاق دارد که بزرگداشت این شاعر اندیشمند و توانا از ایران باشد .
    وی ادامه داد : مولوی اندیشمند فرا اسلام و مربوط به جهان است که توانسته از بعد دینی وعرفانی تعالیم عرفانی را بطور مفصل وارد شعر کند و دوره عرفان نظری و عملی را به جهانیان عرضه کرد .
    وی در مورد شاخص بارز شخصیت مولوی اظهار داشت: مولوی بعد از سنایی وعطار به طور گسترده تری آموزهای عمیق عرفانی را وارد شعر کرد که عرفان وی عاشقانه تر است و در دوره های ماقبل سابقه نداشته و تبحر خاصی درقالب های شعری مثنوی و غزل داشته است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:15 صبح )
    »» با حضور استاندار سیستان وبلوچستان :از مدال آوران المپیاد ایرانیا
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    طی مراسمی که از سوی اداره کل تربیت بدنی سیستان و بلوچستان در مهمانسرای ورزشی صالحین زاهدان برگزار شد از 18 ورزشکار استان سیستان و بلوچستان که در اولین المپیاد ورزشی ایرانیان موفق به کسب مدال شده بودند با اهدای لوح و جوایز نقدی قدردانی شد.
    همچنین از 6 نفر ازمربیان استان که تیمها و ورزشکاران آنها دراین المپیاد مدال کسب کردند تجلیل شدند .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان در اولین المپیاد ورزشی ایرانیان عباس شیبک در رشته بوکسینگ طلا ، احمد غلامی در رشته کشتی فرنگی نقره و عبدالباسط کرد سالارزهی در بوکس ، عباس صنایعان و ایمان آتش در تکواندو ، عبدالحمید گمشادزهی در موی تای وتیم کبدی بانوان استان برنز کسب کردند .
    صفورا یادی مقدم مربی تیم کبدی بانوان و عباس صنایعان ، محمد علی یوسفی ، حمید رضا رسولی ، محمد رضا سلیمانی وحسین ثوری مربیان تیمهای تکواندو ، کیک بوکسینگ ،موی تای ، کشتی فرنگی و بوکس نیز بعنوان مربیان نمونه جوایز خود را دراین مراسم دریافت کردند .
    حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه زاهدان دراین مراسم ضمن قدردانی از افتخار آفرینان المپیاد ایرانیان در مورد تاثیرات ورزش بر سلامتی جسم سخنرانی کرد.
    استاندار نیز با اشاره به اینکه بودجه های لازم برای تکمیل پروژه های ورزشی استان از ردیف اعتبارات ملی تامین خواهد شد افزود :عقب ماندگی تاریخی استان در تمامی زمینه ها وجود دارد و کارکرد مناسب و گذر زمان می تواند این مشکل رابرطرف سازد .
    دکتر دهمرده گفت: با تکمیل پروژههای اقتصادی بزرگ در سیستان و بلوچستان مشکل ورزش نیز در خصوص فعالیت حرفه ای حل خواهد شد وی همچنین به حمایت ویژه از قهرمانان ورزش استان تاکید کرد .
    مدیرکل تربیت بدنی استان نیز در مراسم تجلیل از مدال آوران ومربیان نمونه المپیاد ایرانیان گفت : المپیاد ایرانیان فرصت مناسبی برای شکوفا شدن استعدادهای ورزشی است واین فرصت ورزش را متحول می سازد .
    شاهوزهی از رویکرد جدید المپیاد دردوره آتی خبر داد و افزود: دوره بعدی المپیاد ایرانیان در سه رده سنی بزرگسالان ، جوانان ونوجوانان برگزار می شود .
    وی از مسئولین هیاتهای ورزش خواست برای دوره آینده المپیاد برنامه ریزی بهتری داشته باشند چرا که انتظارات بیش از اینهاست .
    گفتنی است همه ساله درماه مبارک رمضان طی مراسمی توسط اداره کل تربیت بدنی از روسا ، نایب روسا ودبیران هیاتهای ورزشی استان تجلیل می شود که این مراسم شب گذشته همزمان با مراسم تجلیل از مدال آوران ومربیان نمونه المپیاد ایرانیان برگزار شد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:11 صبح )
    »» در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان :بیش از 1 میلیارد و 771 میلیو
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصاد و بازرگانی
    امروز در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 510 هزار و 794 سهم به ارزش بیش از 1 میلیارد و 771 میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان این تعداد از میان 24 شرکت بوده که 19 درصد ارزش داد و ستد را خرید و 81 درصد آن را فروش سهام شامل شده است.
    بیشترین حجم خرید مربوط به سرمایه گذاری ملت و بیشترین ارزش خرید مربوط به سرمایه گذاری پتروشیمی همچنین بیشترین حجم فروش مربوط به سرمایه گذاری معادن و فلزات و بیشترین ارزش فروش مربوط به صنعتی ومعدنی چادرملو می باشد .
    کارگزاری مفید 47 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:9 صبح )
    »» امروز مسابقات کریکت جام رمضان زاهدان خاتمه می یابد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    دهمین و آخرین بازی مرحله مقدماتی مسابقات کریکت جام رمضان با برتری تیم خیبر به پایان رسید.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،مرحله مقدماتی این بازیها با شرکت 5 تیم به صورت دوره ای ودر زمین کریکت دهکده المپیک برگزار شد که روز گذشته در آخرین بازی این مرحله تیم خیبر با نتیجه 206 بر 161 مقابل تیم کریکت شهید مسلم کیخا به پیروزی دست یافت .
    در پایان بازیهای مرحله مقدماتی تیم ذوالفقار عنوان نخست را کسب کرد وخیبر در رده دوم قرار گرفت به این ترتیب این دو تیم ساعت 30 : 14 امروز یکشنبه هشتم مهرماه دیدار فینال مسابقات را در زمین کریکت دهکده المپیک زاهدان برگزار می کنند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 10:3 صبح )
    »» بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان پذیرفته ش
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس دانشگاهها
    معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت : امسال هشت هزار و 939 نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان پذیرفته شده اند.

    به گزارش خبرگزاری قرآنی (ایکنا) شعبه سیستان وبلوچستان موسی اسماعیل زهی افزود : از این تعداد تاکنون دو هزار و 677 نفر در 106 رشته ثبت نام کرده اند که با اعلام نتایج کاردانی ناپیوسته این تعداد به دو هزار و 800 نفر خواهد رسید.

    وی از ثبت نام دو هزار و 300 نفر دانشجو درسال گذشته در این دانشگاه خبر داد.
    وی اظهار داشت : هم اکنون بیش از 10 هزار و 300 دانشجو در 106 رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:59 صبح )
    »» سه سالن تندرستی در خوابگاه های دانشگاه زابل به بهره برداری رسید
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس دانشگاهها
    سه سالن تندرستی مجهز به وسایل روز ورزشی درخوابگاههای دانشگاه زابل به بهره برداری رسید.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان دکتراحمدقنبری که درمراسم بهره برداری ازاین سالن هادرجمع دانشجویان و مدیران دانشگاه زابل سخن می گفت افزود : تمام تلاش ما در این دانشگاه بر تامین رفاه نسبی برای دانشجویان می باشد و به این امر اعتقاد داریم .

    وی ضمن تاکید بر ادامه این روند و توسعه و تامین امکانات رفاهی -خوابگاهی دانشگاه زابل را دانشگاهی توانمند رو به رشد و علمی توصیف نمود.

    رئیس دانشگاه زابل افزود :به زودی تمامی خوابگاههای این دانشگاه به صورت جداگانه از سالن ورزشی بهره مند خواهند شد.

    گفتنی است سالن تندرستی شهید عالی درخوابگاه فرخی سیستانی سالن تندرستی نشاط درخوابگاه نوری و سالن تندرستی تربیت درخوابگاه الزهراء(س) این دانشگاه افتتاح و به بهره برداری رسید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/7/10 :: ساعت 9:55 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]