سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که پوشش شرم گزیند کس عیب او نبیند . [نهج البلاغه]
آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 16
  • مجموع بازدیدها: 162749
    » درباره من
    آرشیو اخبار مهرماه 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه سیستان وبلوچستان:توجه به و
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه سیستان وبلوچستان گفت : مظهر قدرت ایران اسلامی شهدا هستند و هر زمان که بحث هفته دفاع مقدس مطرح می شود نه تنها در ایران بلکه در سراسرجهان پیروزی و استقامت این ملت آزاده مطرح می گردد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان سرهنگ پاسدارحبیب الله لکزایی که درمراسم یادواره شهدای کارمند شهرستان زابل سخن می گفت اظهارداشت : شهدا از جان و مال خود برای دفاع از این مرز و بوم مایه گذاشتند تا اسلام و انقلاب عزیز ما باقی بماند.

    وی ادامه داد : آنچه درسال اتحاد و انسجام اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است فرمان قرآن و اسلام برای وحدت و انسجام اسلامی می باشد یعنی وحدت در داخل کشور و انسجام اسلامی در سراسر دنیا و آنچه که باعث شد جمهوری اسلامی ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس پیروز شود وحدت ملی بود.

    وی افزود :دردوران ۸ سال دفاع مقدس نه تنها نیروهای مسلح با وحدت از کشور دفاع کردند بلکه نیروهای مردمی درقالب بسیج ازمرزهای ایران نیز دفاع کردند.

    جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه سیستان وبلوچستان ادامه داد : شهدای کارمند کسانی بودند که اگرچه هیچ گونه اجباری برحضورشان درجبهه نبود ولی دفاع از کشور را همچون سایر شهدا برخود لازم دانسته و با رشادتهای بی نظیر خود شهد شهادت نوشیدند.

    سرهنگ لکزایی خاطرنشان کرد : شهدا به ما نیازی ندارند لکن این ماییم که به آنهانیازمندیم و وقتی که به آنها توجه ‏می کنیم باید مولفه های وحدت ملی را بشناسیم و تلاش برای اجرای آنهاداشته باشیم .

    ‏ ‏وی ادامه داد : توجه به ولایت فقیه و فرامین ایشان باعث شکست دشمنان می گردد و امروز مکلفیم که بصیرت ‏خود را افزایش داده تا جریانهای مختلف اعم ازحق وباطل را بشناسیم که اگر به افزایش بینش و بصیرت توجهی ‏نشود دچار مشکل خواهیم شد.‏



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 10:24 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان:برای رفع محرومیت باید روی دانش و ایجا
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    سرمایه گذاری در نیروی انسانی پرسودترین بخش سرمایه گذاری محسوب می گردد.
    استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم محوری زنگ بازگشایی مدارس وهفته دفاع مقدس گفت: در سیستان و بلوچستان 580 هزار نفر دانش آموز وارد مدارس خواهند شد که این امر نشان دهنده توسعه تعلیم و تربیت دراین استان است .


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،دکتر حبیب الله دهمرده افزود: توسعه ای که مبتنی بر دانایی باشد پایدار خواهد بود لذا برای رفع محرومیت باید روی دانش و ایجاد دانایی سرمایه گذاری کرد.
    او ادامه داد : سیستان و بلوچستان استانی بسیار توانمند و با استعداد است که متاسفانه تا کنون نوع نگاه به آن ، منفی بوده ضمن اینکه برخی نیز با دشمنی های خود کارآیی های نظام را زیر سوال می برند واین امر باعث نا امید ی درمیان مردم استان خواهد شد .
    اوتاکید کرد : استعدادها وتوانمندی ها در محیط های آرام شکوفا خواهد شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 10:20 صبح )
    »» امام جمعه زاهدان :کشوری انقلابی به نسل و ملتی انقلابی نیازمند اس
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت : مراقبت های ویژه برای نگه داری امانت های گرانبهایی چون بیش از 20 میلیون دانش آموز و دانشجو در سطح کشور ، امری بسیار ضروری است .


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان جحه الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی در مراسم محوری ، زنگ بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس افزود: مراکزی چون مدارس درفرهنگ سازی در جامعه حکم اصل و محور و دانشگاه هاو سایر مراکز علمی حکم شاخ و برگ این امر مهم را دارند .
    منتخب مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همزمان بودن آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت : کشاندن و تزریق فرهنگ دفاع مقدس به داخل مدارس یک وظیفه عمومی تلقی می گردد و برای پایداری آن بایدتلاش نمود .
    او ادامه داد: هماهنگی میان دو عنصر مدرسه وخانواده امری اجتناب ناپذیر و تعیین کننده است که متاسفانه دردانشگاه ها این امر رو به غفلت می رود .
    وی اضافه کرد : توجه به ایجاد بصیرت و سیاسی شدن دانشجویان ودانش آموزان امری مهم است اما باید توجه کرد که نباید به جای تزریق بصیرت سیاسی به دانش آموزان به آنان سیاسیت بازی را آموخت .
    حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی تصریح کرد: بصیرت سیاسی نیازمند به شناسایی دشمن ، تحلیل از وضعیت فعلی کشور و جهانی و آشنایی با خدمات نظام و دلتمردان است .
    وی ادامه داد: کشوری انقلابی به نسل و ملتی انقلابی نیازمند است لذا نوجوانان و جوانان کشور در مدارس ودانشگاهها باید از آسیب های اجتماعی مصون بمانند و بوسیله ارتقاء رشد فکری، با جریانات ایجادشده از سوی گروه ها و گروهک های ضد انقلابی آشنایی یابند .
    اوتاکید کرد: برنامه ریزی ها در حطیه تعلیم وتربیت باید مبتنی بر اصول و سیاست های نظام صورت گیرد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 10:10 صبح )
    »» رئیس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان :تاکید و توجه به ارت
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    رئیس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نخستین اقلام این سازمان برای توسعه وارتقاء شاخص های کیفی آموزشی سیستان و بلوچستان ، تقویت وساماندهی نیروی انسانی آن است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،ابراهیم اعتصام در آئین محوری زنگ بازگشایی مدارس استان افزود : جذب 1200 نفر در مراکز تربیت معلم ، دبیری فنی و تعهد دبیری درسال گذشته ، اخذ 100 دریف استخدام در سال جاری و جذب وساماندهی این نیروها ،کاهش جذب سرباز معلم از 700 نفر در سال گذشته به 117 نفر در سال جاری ، جذب 420 مربی پرورشی درآبان ماه از مهمترین فعالیت های این سازمان در راستای ارتقاء شاخص های کیفی در استان می باشد .
    وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 580 هزار نفر دانش آموز وارد مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 10:4 صبح )
    »» در دومین روز از هفته دفاع مقدس :یادواره شهدای کارمند در دانشگاه
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    در دومین روز از هفته دفاع مقدس یادواره ۳۳ شهید کارمند سیستانی در دانشگاه زابل برگزار شد.

    فرمانده حوزه مقاومت شهید باهنر زابل هدف ازبرگزاری این یادواره را ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان ازدست رفته عنوان کرد و اذعان داشت : شهیدان با اهدای جان با ارزش و نثارخون شریف خود در راه پاسداری از این مرز و بوم جان فشانی های فراوانی نمودند.

    سروان پاسدار علی ثمره در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان اظهارداشت :برماست که تا زنده ایم قدردان این جان فشانی ها و رشادت های شهدا باشیم .

    وی ادامه داد :باید از شهدا و راه آنها الگو گرفت و سرلوحه زندگی و کارخود قرار داد و نباید یاد و خاطره این عزیزان از اذهان برود بلکه با برگزاری چنین مراسماتی ازجانفشانی های این بزرگواران قدردانی نمود و یاد آنها را زنده نگاه داشت.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 10:1 صبح )
    »» کمیته امداد سیستان وبلوچستان:هفته دفاع مقدس شروع رشادتهای مردان
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    به مناسبت هفته دفاع مقدس کمیته امداد استان بیانه ای صادر کرد دراین بیانیه آمده است : درس ایثار گذشت جوانان دلیرمرد این سرزمین از 31 شهریور ماه سال 1359 آغاز شد این هفته یادآور آغاز جنگ تجاوز گرایانه رژیم بعث عراق به میهن عزیزمان بود که بعد از ایستادگیهای مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی و پایان دادن به وابستگی ایران در برابر ابرقدرتهای شرق وغرب بخصوص آمریکا این شیطان بزرگ و دست نشانده های او بود که آرام نشستند وجنگی 8 ساله رابر علیه ایران آغاز کردند .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،این بیانیه می افزاید:در این جنگ با رشادتهای این عزیزان نه تنها ایران بلکه اسلام پیروز شد هفته دفاع مقدس شروع رشادتهای مردان ، زنان و فرزندان این سرزمین کهن بود که در راه دین و میهن از جان خود گذشتند یادو خاطره شان در دلها زنده کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز فداکاریهای شهیدان عزیز وگرانقدر انقلاب اسلامی را که در راه عشق به وطن گام برداشتند ارج نهاده و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد .
    در بخش دیگر بیانیه آمده است : امیدواریم جوانان امروز کشورمان به یاد این عزیزان در راه دفاع از ارزشهای اسلامی بیشتر گام بردارند چرا که امروز دشمن از حضور جوانان تلاشگر این مرز و بوم وموفقیتهای آنها در تمام عرصه علمی و فرهنگی احساس ناامنی کرده و سعی در شروع جنگی فرهنگی بر روح جوانان ما داشته اما جوانان ما نیز آگاه تر از گذشته نفشه های آنها را خنثی کرده و هنوز هم ایثار گذشت و فداکاری شهیدان 8 سال دفاع مقدس را به فراموشی نسپرده اند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 9:57 صبح )
    »» رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان :طرح 25 در 25با هدف ترو
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس بهداشت ودرمان

    رئیس سازمان انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت : طرح 25 در 25 که برای اولین بار از سال 85 با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در بین مدارس استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، عملکرد رو به رشدی داشته است.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان دکتر صانعی مقدم افزود : در این طرح هر دانش آموز دبیرستانی واجد شرایط اهداء خون ٬تا سن 25 سالگی خون اهداء‌ می کند.

    وی ادامه داد : در این طرح داوطلبان پسر، چهار بار در سال و داوطلبان دختر، سه بار در سال خون اهداء می‌کنند، اظهار داشت : در این طرح داوطلبان پسر، اول ماه های مهر، دی، تیر و 15 فروردین ماه و داوطلبان دختر اول ماه های مهر، بهمن و خرداد هر سال اقدام به اهدای خون می کنند.

    وی اظهار داشت : به دلیل گستردگی انجام این طرح در زاهدان و برخی شهرهای استان، آمار دقیقی از اهداء کنندگان در دست نیست،‌ خاطر نشان کرد : این طرح بازتاب خوبی داشته به طوری که روز به روز بر تعداد داوطلبان افزوده می شود.

    گفتنی است؛ پس ازانجام اولین اهداء برای تمامی اعضا 25 در 25 کارت ویژه صادر خواهد شد.




    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 9:55 صبح )
    »» مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر خبر داد :اختصاص دو میلیارد ر
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    نارویی فرماندار ایرانشهر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر کمبود دبیر در رشته های علوم پایه و فضاهای آموزشی مناسب را از جمله مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد و خواستار حل مشکلات در کمبودهای آموزشی این شهرستان شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شعبه سیستان وبلوچستان حجت الاسلام عبدالهی امام جمعه ایرانشهر نیز در این جلسه از دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه یاد کرد و گفت: جامعه ای در دنیا موفق تر است که به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان خود توجه بیشتری داشته باشد.
    مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر هم خبر از اختصاص دو میلیارد ریال برای احداث، تعمیر و مرمت 11 مدرسه راهنمایی در سطح شهر و بخش مرکزی داد و گفت: تا پایان سال جاری بیش از 80 کلاس درس به فضاهای آموزشی ایرانشهر اضافه می شود.
    عبدالسلام سجادی همچنین گفت: تا کنون بیش از 90 درصد دانش آموزان ایرانشهری کتب درسی خود را دریافت کرده اند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 9:46 صبح )
    »» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد :راه اندازی سه کلینیک در
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس بهداشت ودرمان

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه اندازی سه کلینیک بینایی سنجی، گفتار سنجی و شنوایی سنجی در شش ماهه اولسال جاری در زاهدان خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان مسعود صالحی با بیان اینکه به دلیل نبود نیروی انسانی کافی، راه اندازی کلینیک شنوایی سنجی شهرستان زاهدان به مدت هشت سال به تعویق افتاده است، گفت: این کلینیک طی چند ماه اول امسال در بیمارستان خاتم النبیاء (ع) و آزمایشگاه رزمجو مقدم زاهدان افتتاح شده است.

    وی از راه اندازی کلینیک گفتار درمانی و بینایی سنجی در شش ماهه امسال خبر داد و ابراز داشت: این کلینیکها در سازمان بهزیستی استان افتتاح شده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 9:36 صبح )
    »» دیروز در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان:بیش از 1 میلیارد و 515
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصاد و بازرگانی
    دیروز در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 321 هزار و 448 سهم به ارزش بیش از 1 میلیارد و 515 میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان، این تعداد از میان 17 شرکت بوده که 89 درصد ارزش داد و ستد را خرید و 11 درصد آن را فروش سهام شامل شده است.
    بیشترین حجم و ارزش فروش و ارزش خرید مربوط به ملی صنایع مس ایران و همچنین بیشترین حجم خرید مربوط به سرمایه گذاری ملت می باشد.
    کارگزاری بهمن پویا 56 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/7/2 :: ساعت 9:31 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]