سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 17
  • مجموع بازدیدها: 162593
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» 130 پروژه شهرداری خاش به بهره برداری رسیده است
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    شهردار خاش گفت : طی سال گذشته و امسال بیش از 130 پروژه عمرانی و خدماتی این نهاد با اعتباری افزون بر 30میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند .
    اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین این پروژه ها شامل زیرسازی ، جدولگذاری و آسفالت کوچه ها ، معابر و خیابانهای سطح شهر به مساحت حدود 1 میلیون مترمربع و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بلوار تفریحی شورا به طول 360 مترو عرض 16 مترمربع می باشند .
    وی اظهار داشت : از 10 سال گذشته تا کنون بیش از دو میلیون متر پانصد هزار متر مربع کوچه ها ، معابر و خیابانهای سطح شهر خاش ، زیر سازی ، جدولگذاری و آسفالت شده اند که بیش از نیمی از این کارها تنها در دو سال گذشته و امسال صورت پذیرفته اند.
    شهردار خاش در ادامه از تبدیل واحدهای تاکسیرانی ، آتش نشانی ، میادین میوه و تره بار کشتارگاه و گورستانها به سازمانها مستقل درآینده ای نزدیک خبر داد و افزود : جمع آوری ، حمل و دفن زباله های خانگی ، صنعتی ، بهداشتی ، نظافت تمام معابر وخیابانهای سطح شهر به صورت منظم و پی درپی ، ایجاد نگهداری وتوسعه فضاهای سبز شهری و اقداماتی درهمین راستا از جمله جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری و احداث کوچه ها، بلوارها ، خیابانها ، میادین و پارکهای محله ای وتفریحی و خیلی از موارد مشابه دیگر از وظایف مهم شهرداری هستند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:25 صبح )
    »» دادستان کشور :در شرق کشور امنیت بصورت صد درصد حاکم است
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس حقوقی
    حجه الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری استان سیستان وبلوچستان گفت : تشخیص عدالت ازمهم ترین وظایف تشکیلات عدلیه و قضات است .


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان وی افزود: هنر دستگاه قضائی باید تشخیص دقیق احکام باشد چرا که شرط مهم عدالت ، تشخیص و صدور صحیح احکام الهی است .
    او ادامه داد : مردم باید احساس کنند که تشکیلات عدلیه ، مرجع امن و برقرار کننده عدالت است.
    وی اضافه کرد: دستگاه قضایی باید در اقدامات خود سرعت و دقت را رعایت کند چرا که در این صورت دست دشمنان اسلام و نظام کوتاه شده و عناصر فرصت طلب عبرت خواهند گرفت .
    وی با بیان اینکه در شرق کشور امنیت بصورت صد درصد حاکم است اظهار داشت : لازمه توسعه و اجرایی شدن فعالیت های دولت ، استقرار امنیت است و تا زمانی امنیت به معنای واقعی حاکم نشود سرمایه گذاری ،توسعه ، اشتغال و.. برقرار نخواهد شد.
    او ادامه داد : همه باید بدانند که نظام در مسئله امنیت با کسی تعارف ندارد و شمشیر عدالت ، قوم ، زبان و مذهب نمی شناسد و هر جا که لازم باشد با قاطعت فرود می آید .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:19 صبح )
    »» یکصد و ده هزا نفر از روستاییان وعشایر شهرستان خاش تحت پوشش بیمه
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    رئیس اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان خاش گفت : از آغاز اجرای طرح ساماندهی بیمه خدمات درمانی روستائیان و عشایر بیش از یکصد و ده هزار نفر از روستائیان وعشایر این شهرستان به صورت رایگان دفترچه بیمه دریافت نموده اند.
    فرشاد نامجو در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان افزود:در حال حاضر پانزده مرکز بهداشتی درمانی روستایی درسطح شهرستان به صورت شبانه روزی فعال می باشند و خدمات بهداشتی ودرمانی و دارویی را به بیمه شدگان ارائه می نمایند.
    رئیس شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی شهرستان خاش تصریح کرد: هم اکنون کار صدور و چاپ کلیه دفاتر بیمه ای اعم از کارکنان دولت و روستایی به روز می باشد و در کمتر از یک ساعت دفترچه ها صادر می گردند و از این بابت نیز روستائیان وعشایر و بقیه بیمه شدگان هیچ گونه مشکلی برای تحویل دفترچه بیمه خود ندارند.
    نامجو اظهار داشت : همچنین بیش از 25 هزارنفر از افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار نداشته اند کارت بستری شهری به صورت رایگان صادر شده که درهنگام بستری 90 در صد از هزینه درمان آنان توسط بیمه پرداخت می گردد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:13 صبح )
    »» شاهسون‌پور" سرپرست هیئت کشتی سیستان و بلوچستان شد

    به گزارش گروه کشتی خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ با موافقت محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی و طی حکمی از سوی مدیرکل تربیت بدنی سیستان و بلوچستان، عادل شاهسون‌پور به عنوان سرپرست جدید هیئت کشتی این استان مشغول به کار شد.

    گفتنی است شاهسون‌پور صبح فردا طی مراسمی رسما حکم خود را دریافت خواهد کرد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 2:8 عصر )
    »» مسابقات شطرنج به مناسبت هفته تعاون در زاهدان برگزار شد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    صدیقه جلوه رئیس هیات شطرنج استان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان گفت: این مسابقات با حضور بیست شطرنج باز مرد زاهدانی از دوازدهم شهریور ماه سال جاری بمدت پنج روز در خانه شطرنج زاهدان برگزار شد .
    وی گفت : این رقابت ها در پنج دور و به روش سویسی برگزار شد که در پایان مهدی توس ،یاسین عرب زاده ، علی سعادتمند در رده های اول تا سوم قرار گرفتند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 1:59 عصر )
    »» چاه نیمه‌های زابل عامل ماندگاری ساکنان سرزمین سیستان

    چاه نیمه‌های سیستان یا همان گودالهای طبیعی آب یکی از عوامل اصلی ماندگاری جمعیت سیستان بشمار می‌رود که در سالهای اخیر اهمیت آن بر همگان دو چندان شده است.

    چاه نیمه‌ها که سه گودال طبیعی آب را شامل می‌شود در ‪ ۳۵‬کیلومتری زابل در شهرستان زهک قرار گرفته و بیش از ‪ ۶۵۰‬میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب دارد.

    این چاه نیمه‌ها با حجم ذخیره بالای آب آشامیدنی و کشاورزی از مهاجرت بیش از ‪ ۵۰۰‬هزار جمعیت منطقه سیستان که با خشکسالی چندین ساله رو به رو بوده‌اند، جلوگیری کرده است.

    قطع جریان هیرمند به مرز ایران و در نهایت خشکسالی یک دهه اخیر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان دشت سیستان و به تبع آن شهرستانهای همجوار این منطقه شده است.

    وزش بادهای فصلی و موسمی سیستان که قدمتی دیرینه دارد و با تاریخ این سرزمین باستانی همنوا شده همه ساله نوازشگر مردم صبور و رنج کشیده این خطه از میهن اسلامی است.

    به گزارش ایرنا، سیستان که شمالی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود، نگینی برآمده از آبرفت‌های رودخانه هیرمند است که بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان و تالاب بین‌المللی را در خود جای داده است.

    وجود آثار متعدد تاریخی از جمله "شهر سوخته" متعلق به پنج هزار سال قبل از میلاد با اسراری نهفته در دل کویر، "کوه خواجه" عظیم‌ترین بنای خشتی جهان، "دهانه غلامان" تنها شهر هخامنشی و جاذبه‌های طبیعی دیگر بهشتی برای پژوهش باستانشناسان و محققان است.

    هر چند که مردم مناطق مختلف کشور تاکنون اخباری متفاوت از توفانهای سهمناک شن و مشکلات پس از آن در سیستان از رسانه‌های ارتباط جمعی شنیده و دیده‌اند اما این منطقه بویژه برای محققان و جغرافی‌دانان جهان به منزله آزمایشگاهی بزرگ طبیعی است.

    سیستان با گستره ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۹۴۷‬کیلومتر مربع آب و هوایی گرم و خشک دارد.

    ابتدای امسال با ورود مقطعی آب هیرمند به مرز ایران کشاورزی سیستان تا حدودی دوباره زنده شد ولی خشکسالی همچنان بخشهایی از این حوزه جغرافیایی را رنج می‌دهد.

    بادهای موسمی ‪ ۱۲۰‬روزه سیستان پدیده طبیعی و بومی این سرزمین است که همه ساله از اواخر اردیبهشت تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

    وزش این بادها پیش از پدیده خشکسالی با توجه به پرآبی دریاچه هامون نقش به سزایی در تلطیف آب و هوای منطقه داشت.

    قطع جریان آب هیرمند به مرز ایران و به دنبال آن خشکی دریاچه چهار هزار کیلومتر مربعی هامون مردم سیستان را که بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به فعالیتهای مختلف اقتصادی اشتغال داشتند، با مشکل معیشتی و اقتصادی مواجه کرده است.

    چاه نیمه‌های سیستان امروز نقش مضاعفی در ماندگاری مردم این سرزمین تفدیده ایفا می‌کند چرا که به عقیده مردم آب موجب آبادانی و عمران خواهد شد.

    اما امروزه دریاچه وسیع هامون که بخشی از آن در مناطقی از ولایت "نیمروز" افغانستان واقع شده به علت خشکیدن به منشا اصلی حرکت شنهای روان در سیستان تبدیل شده است.

    وجود تالاب هامون و امکان تولید علوفه "نی" در ‪ ۱۵۰‬هزار هکتار از این دریاچه با تولید متوسط حداقل شش تن علوفه خشک در هکتار در زمانهای ترسالی از جمله سرمایه‌های مهم منطقه محسوب می‌شود.

    در این شرایط وزش بادهای فصلی، ذرات گرد و غبار موجود در سطح منطقه و به خصوص بخشی از دریاچه هامون را در هوا معلق می‌کند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 1:51 عصر )
    »» امام‌جمعه زاهدان: فراگیری علوم پنجره‌های خداشناسی را می‌گشاید

    داخلی فرهنگی کنفرانس
    نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: فراگیری علوم مختلف پنجره‌های متفاوت خداشناسی را به روی انسان می‌گشاید.

    حجت‌الاسلام والمسلمین "عباسعلی سلیمانی" روز شنبه در آیین گشایش نهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در زاهدان اظهار داشت: علم ریاضی کلید ورود به تمام علوم مادی و معنوی محسوب می‌شود.

    او ادامه داد: دانش ریاضی جنبه‌های بسیار پیچیده و عمیق دارد که با پیشرفت‌های فراوان بشر، افق‌های مجهول آن نمایان‌تر می‌شود.

    وی بیان کرد: ثمره هر دانشی به حوزه فراگیری آن بستگی دارد و گستردگی کاربرد و استفاده وسیع از آن اعتبار و ارزش بالاتری به علم می‌بخشد.

    سلیمانی تاکید کرد: بدون دانستن دانش ریاضی نمی‌توان وارد فقه اسلامی شد.

    وی ادامه داد: دانش محاسبه‌های شرعی، قبله‌شناسی و نجوم از جمله کاربردهای علم ریاضی در علوم اسلامی است.

    امام جمعه زاهدان گفت: اکنون سیستان و بلوچستان توانایی برگزاری کنفرانس‌های مختلف علمی را به لحاظ اجرایی و علمی دارد.

    استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: توسعه پایدار مبتنی بر دانایی محوری امکانپذیر است.

    "حبیب‌الله دهمرده" اظهار داشت: محور دانایی و علوم مختلف بر حول دانش ریاضی قرار گرفته است و در مبحت توابع ریاضی این رشته هیچ وابستگی به علوم مختلف ندارد و علوم دیگر همگی به این علم وابسته و تابع هستند.

    او که خود دارای مدرک دکترای ریاضی است ،گفت: مشکلات و ضعف‌های نظام اجرایی به کمبود و یا نقصان استفاده از دانش ریاضی بر می‌گردد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 1:46 عصر )
    »» افراد نباید به دنبال پاک کردن واقعیت توانجویی در جامعه باشند

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اکنون توانجویی و معلولیت به عنوان یک واقعیت در جامعه وجود دارد و نباید به دنبال پاک کردن صورت مساله بود.

    دکتر "حبیب‌الله دهمرده" روز شنبه در بازدید از مرکز نگهداری بیماران روانی و توانجویان ذهنی زاهدان تاکید کرد: مسوولان همواره باید نهایت تلاش و کوشش خود را در راه شناسایی افراد توانجو و ارایه خدمات به آنان انجام دهند.

    وی ادامه داد: توانجویان انسانهای بزرگی بوده که خدمت و کمک به آنان توفیق الهی است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا روز به روز مراجعه به بهزیستی کمتر شود.

    او ادامه داد: استانداری آماده هر گونه همکاری در زمینه رفع کمبودهای توانجویان سیستان و بلوچستان با سازمان بهزیستی است.

    دهمرده بیان کرد: اکنون سازمان بهزیستی استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های کاربردی توانسته به جایگاه مناسبی دست یابد.

    وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور برای خدمتگزاری به افراد آسیب پذیر و توانجویان نیازمند تلاش بیشتر مسوولان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی است.

    بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت ‪ ۲/۵‬میلون نفری سیستان و بلوچستان زیر پوشش خدمات نهادهای حمایتی است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 1:37 عصر )
    »» نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی در زاهدان گشایش یافت

    نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی با حضور ‪ ۸۰۰‬میهمان داخلی و خارجی روز شنبه در سرسرای فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.

    دبیر کمیته اجرایی کنفرانس ریاضی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شناخت روش‌های تدریس، توسعه ریاضی در سیستان و بلوچستان، نقش ارتباط فناوری اطلاعات در ریاضی و شناخت چالشهای فراگیر این دانش را از اهداف برگزاری این کنفرانس ذکر کرد.

    "محمد نستوه" گفت: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده پس از فراخوان، ‪ ۸۰۰‬مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال که با بررسی لازم ‪ ۶۵۰‬مقاله پذیرفته شد.

    او بیان کرد: در این کنفرانس ‪ ۱۶۹‬مقاله تاییدی خوانده می‌شود و شرکت کنندگان در مورد آنها به بحث و بررسی می‌پردازند.

    وی علم ریاضی را علم مادر دانست و اظهار داشت: اکنون تنها ‪ ۲۷‬درصد دانش‌آموزان پایه دوم و سوم متوسطه کشور در رشته ریاضی مشغول به تحصیل هستند.

    نستوه گفت: این در حالی است که شاخص تحصیل دانش‌آموزان در رشته ریاضی در دنیا ‪ ۴۰‬درصد است.

    به گزارش ایرنا، نهمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی به مدت سه روز در سرسرای فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

    به گزارش ایرنا، هشتمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی سال گذشته به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 1:27 عصر )
    »» امام جمعه زاهدان: تهاجم فرهنگی وظیفه آموزش و پرورش را سنگین کرده

    امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان وظیفه آموزش و پرورش را در حفاظت از دانش‌آموزان سنگین‌تر کرده است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین "عباسعلی سلیمانی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان باید بدانند اکنون دشمن با جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به نوجوان و جوانان کشور است.

    او تاثیر جنگ نرم با استفاده از صوت، تصویر و امواج را به مراتب بسیار بدتر از هجمه نظامی و کاربرد توپ و تانک دانست.

    امام جمعه زاهدان بیان کرد: نظام آموزشی کشور شامل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها امروز نیازمند تحول در عمل و فعالیت است تا بتواند از وارد آمدن ضربه و خسارت به جوانان و نوجوانان کشور جلوگیری کند.

    سلیمانی گفت: نبود و اجرای روش ارزشیابی اخلاقی و دینی در تایید مدارک دانش آموختگی نقص مهم مدارس و دانشگاه‌های کشور است.

    وی تاکید کرد: دشمنان اکنون تبلیغ ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و مسوولان باید با هوشیاری این توطئه را خنثی نمایند.

    او ادامه داد: با توجه به نقش دانشگاه و مدارس در توسعه همه جانبه و تحقق برنامه‌های نظام اسلامی همه توجه و سرمایه‌گذاری دشمنان اسلام و انقلاب بر این مراکز متمرکز شده است.

    امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان برای بر هم زدن آرامش و جلوگیری از توسعه کشور به دانشگاه‌ها و مدارس چشم امید دوخته‌اند و از هر راهی برای ضربه زدن استفاده می‌کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 11:56 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]