سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 17
  • مجموع بازدیدها: 162578
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» عملیات ساخت چاه‌نیمه چهارم سیستان 70;درصد پیشرفت کرده است

    مدیرعامل شرکت توسعه آب و خاک سیستان از پیشرفت ‪ ۷۰‬درصدی عملیات حفر و ساخت چاه‌نیمه چهارم در این منطقه خبر داد.

    محمدگل ریگی روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: چاه‌نیمه چهارم سیستان با ظرفیت آبگیری ‪ ۸۲۰‬میلیون مترمکعب نقش بسزایی در تامین آب کشاورزی سیستان خواهد داشت.

    وی بیان کرد: با تلاشهای انجام شده تا پایان امسال بخشی از چاه‌نیمه چهارم سیستان آبگیری می‌شود.

    او نقش گودالهای طبیعی چاه‌نیمه‌ها را در ذخیره و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی ساکنان سیستان مهم دانست.

    به گزارش ایرنا، آب آشامیدنی مردم زابل و زهک و بخشی از زاهدان اکنون از چاه‌نیمه‌های شماره یک تا سه تامین می‌شود.

    این سه آبگیر طبیعی در مجموع ‪ ۶۵۰‬میلیون مترمکعب ظرفیت دارند.

    گودالهای طبیعی آب چاه‌نیمه واقع در شهرستان زهک از طریق رودخانه مرزی هیرمند آبگیری می‌شود.

    چاه‌نیمه‌ها در مدت هشت سال خشکسالی سیستان نقش بسیار مهمی در تامین آب آشامیدنی و بخشی از کشاورزی این منطقه داشته است.

    رودخانه هیرمند از کوههای بابا یغما در مناطق مرکزی افغانستان سرچشمه می‌گیرد و پس از طی حدود هزار کیلومتر وارد سیستان ایران شده و به دریاچه هامون می‌ریزد.

    بروز خشکسالی ناشی از قطع جریان آب هیرمند سبب خشکیدن دریاچه هامون و نابودی بخش زیادی از کشاورزی، صیادی و دامداری مردم سیستان شد.ک/‪۳‬ ‪۶۶۰/۶۵۳/۷۳۰۸‬

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/19 :: ساعت 10:32 صبح )
    »» دادستان کل کشوردر زابل:در مقابله باشرارت ونا امنی با احدی تعارف
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    در مقابله باشرارت ونا امنی با احدی تعارف نداریم سرویس حقوقی
    دادستان کل کشور گفت :بدون تردید استان سیستان وبلوچستان زمینه برای تحول و رشد را دارد که یکی ازشرایط برای تحول و رشد برقرار ی امنیت می باشد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان آیت الله دری نجف آبادی که درگردهمایی مردم معتمدان ومسوولین منطقه سیستان سخن می گفت اظهارداشت : تهدیدها و آسیب ها مربوط به بیرون است در داخل کشور ممکن است که عناصری خود فروخته که ابزار دست بیگانگان شده اند ایجاد ناامنی کنند اما اگر مرزهای ما محکم باشد خود این مردم به عناصر ترور اجازه نا امنی و شرارت نخواهند داد و باید مرزها را دنبال کرد که آن هم به خاطر وجود کشورهای پاکستان و افغانستان و عدم کنترل درست مرز توسط آنهاست.

    وی ادامه داد : ما باید خودمان مرزهایمان را حفظ کنیم و می بایست مردم مجال و میدان به شرارتها و افراد شرور ندهند. منطقه باید برای اشرار نا امن باشد و باید اشرار بدانند که اینجا پناهگاهی برای آنها نیست .

    آیت الله دری نجف آبادی افزود :دستگاه قضائی با تمام قدرت با عوامل ناامنی و شرارت برخورد می کند و در این راه با هیچ کس هم شوخی ندارد و نخواهد داشت.

    دادستان کل کشور ادامه داد : مردم باید بعنوان خاکریز دوم و سوم عمل کرده و به نیروهای بسیجی٬ امنیتی و اطلاعاتی کمک کنند و باید به عناصرخود فروخته استکبار اجازه رخنه کردن را نداد.

    وی تصریح کرد :ما اجازه نمی دهیم این استان مامنی برای شرارت ٬ آدم ربایی ٬قاچاق سلاح و بار اندازی برای مواد مخدر باشد این مملکت٬ مملکت (امام زمان عج)است و شما مردم سیستا ن عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت و ولایت فقیه بوده و هستید و باید از مرزها مراقبت کنید.

    وی ادامه داد : البته عزم دولت ٬مجلس و قوه قضائیه این است که گامهای اساسی برای رشد و توسعه دراین استان انجام شود که می توان ازآن جمله به احداث بزرگراهها ٬ انتقال گاز٬ راه آهن بم به زاهدان ٬ احداث چاه نیمه چهارم و نظایر این ها اشاره کرد.

    دادستان کل کشور افزود : امیدوارم که قوای سه گانه گرد و غبار محرومیت را از چهره این استان پربرکت و زر خیز که دارای مردمانی قانع و فداکار و غیرتمند هستند را زدوده و گامهای موثری دراین راه برداشته شود.

    دری نجف آبادی خاطرنشان کرد : نظرمسوولین نظام تامین امنیت با اسلحه نیست بلکه بر حضور و مشارکت و بیداری و هوشیاری مردم است بکاربردن اسلحه برای زمانی است که به قول معروف کارد به استخوان برسد ما تا ناچار نشویم برخورد خشن و تند نخواهیم کرد.

    وی ادامه داد:ما در مقابله باشرارت ونا امنی با احدی تعارف نداریم و به صراحت می گوییم که در این مملکت هیچ پناهگاه امنی برای اشرار نیست .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 1:51 عصر )
    »» نماینده مردم سیستان :دستگاه قضایی در استان به خوبی و با قاطعیت ب
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    نماینده مردم سیستان درخانه ملت گفت:توسعه زمانی انجام پذیر و محقق خواهد شد که امنیت درجامعه برقرار باشد.



    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان دکترابولقاسم مختاری که درگردهمایی مردم و مسوولین با آیت الله دری نجف آبادی سخن می گفت ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده دستگاه قضایی در استان و در شهرستان زابل درخصوص برقرار ی امنیت اذعان داشت:خوشبختانه دستگاه قضایی دراستان به خوبی و با قاطعیت با عوامل شرارت برخورد کرده که این خود موجبات خوشنودی مردم را فراهم آورده است.

    وی ادامه داد:منطقه سیستان درچرخه خشکسالی ۸ ساله مشکلات فراوانی ازجمله فقر و محرومیت را تحمل کرد به گونه ای که خیلی از مردم در روستاهای این منطقه با وجود شرایط بسیارسخت جوی که می توان ازآن جمله به وجود طوفانهای شن با سرعت بالا ٬گرمی آب و هوا و سایرشرایط اشاره کرد همواره این شرایط سخت راتحمل کردند ولی بدلیل نداشتن منبع درآمد و به خاطرسیرکردن شکم زن و بچه شان مجبور به فروش سوخت و یا قاچاق سوخت می شدند.

    وی اظهار داشت : مردم سیستان هرگز با گروگانگیری و قاچاق مواد مخدر و شرارت موافق نیستند و به جرات می توانم بگویم که این مردم ازمخالفان موارد ذکر شده اند.

    دکترمختاری تصریح کرد :می بایست باشرایطی که دراین شهرستان وجود دارد با کسانی که از روی اجبار و فقط به خاطرسیرکردن شکم زن وبچه شان دست به فروش گالنهای سوخت می زنند راهکاری اتخاذ شود و در برخورد با این افراد مساعدت شود.

    امام جمعه زابل نیز ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی درمنطقه سیستان به منظوربرقراری امنیت و برخورد باشرارتهاگفت : با توجه به شرارتهایی که دراین منطقه توسط عوامل خود فروخته استکبارصورت گرفت و باعث نگرانی مردم شد باید این را صراحتا ْگفت که قوه قضائیه بعد از این جریانات خیلی خوب عمل کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم طباطبایی با اشاره به قاطعیت رئیس کل دادگستری استان دربحث برخوردجدی و شدید با عوامل ناامنی دراستان تصریح کرد:این قاطعیت وبرخوردجدی خانواده بزرگ قضائی باعث ایجادامنیت وسرکوبی اشراروشرارتهاگردیده است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 1:47 عصر )
    »» به مناسبت ماه رمضان و بازگشایی مدارس طرح ویژه بازرسی ونظارت قیمت
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصاد و بازرگانی فرماندار خاش گفت: عملیات اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان ازنیمه دوم شهریورماه آغاز شده است . رحمدل بامری در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود: دراین طرح همه کالاها از جمله لوازم التحریر،پوشاک، کیف و کفش ومواد خوراکی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات، خرما وشیرینی جات درسطح واحدهای خوار وبار فروشی، سوپر مارکت ها، فروشگاهها وتعاونی های مصرف نظارت می شوند. وی اظهار داشت: این طرح به منظور رضایت مردم و حمایت از مصرف کنندگان تا اوایل آبان ماه ادامه می یابد. فرماندار خاش همچنین از افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و بهره برداری از مرکز دائمی عرضه میوه وتره بار در 27 شهریور ماه خبر داد وافزود: با راه اندازی این نمایشگاه ومرکز عرضه میوه و تره بار قمیتها متعادل می شود وهمه اقدامات در جهت رفاه حال اقشار محروم و کم درآمد جامعه صورت می پذیرند. رحمدل بامری در ادامه تصریح کرد: امسال هیچ گونه مشکلی در خصوص توزیع گاز مایع در شهرستان خاش وجود نخواهد داشت و راهکارهای لازم برای رفع معضل کمبود سیلندرهای گاز مایع دراین شهرستان اندیشیده شده است .

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 1:36 عصر )
    »» نمایشگاه خانه ریاضیات در زاهدان برگزار گردید
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس صنفی - آموزشی
    در حاشیه برگزاری نهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران که در زاهدان برگزار می گردد ، نمایشگاهی از وسایل و ابزار کمک آموزشی و برنامه های مناسب جهت آموزش علم ریاضی برگزار گردید .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان گفتنی است دراین نمایشگاه استانهای مختلف شرکت کننده در همایش در غرفه های مجزایی ، ابزار و ادوات کمک آموزشی که تهیه نموده اند به همراه راهنمایی وطریقه استفاده آنها دراختیار بازدید کنندگان وشرکت کنندگان درهمایش قرار می دهند.
    از نکات قابل توجه دراین نمایشگاه ، نصب مقالات و نمودارهایی است که محققان در همایش ارائه داده اند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 1:30 عصر )
    »» غبار روبی چهار هزار و ‪ ۲۰۰‬مسجد د

    رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و هفته نکوداشت مساجد، غبارروبی چهار هزار و ‪ ۲۰۰‬مسجد در این استان آغاز شد.

    حجت‌الاسلام "صفر قربان‌پور" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این کار معنوی با همکاری هیات امنا مساجد و مردم با برپایی آیین خاصی انجام می‌شود.

    وی هدف از غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان را آماده‌سازی مساجد برای پذیرایی مومنان در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

    او ادامه داد: به همین منظور صبح امروز مسجد امام رضا(ع) و مسجدی از اهل سنت به صورت نمادین با حضور مسوولان غبارروبی شد.

    قربان‌پور تاکید کرد: مسوولان باید با برنامه‌ریزی متناسب با علاقه جوانان زمینه حضور پرشور آنان را در آیین‌های معنوی ماه مبارک رمضان فراهم کنند.

    وی اظهار داشت: همچنین امسال با برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی چندین جلد کتاب دینی، قرآن و نرم‌افزارهای مذهبی در بین مساجد استان توزیع می‌شود.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 11:34 صبح )
    »» دادستان کل کشور با هیئت همراه وارد شهرستان زابل شد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس حقوقی
    دادستان کل کشور با هیئت همراه وارد شهرستان زابل شد و مورد استقبال مسئولین این شهرستان قرار گرفت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجیان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان آیت الله دری نجف آبادی را در این سفر روسای کل دادگستری های شرق کشور ، حجت الاسلام و المسلمین نکونام رییس کل دادگستری استان سیستان وبلوجچستان همراهی می کنند.
    قرار است دادستان کل کشور در گردهمایی مردم ، مسئولین و ریش سفیدان منطقه سیستان که در مسجد مرحوم شریفی زابل برگزار می گردد شرکت کند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 11:24 صبح )
    »» امام جمعه زاهدان در کنفرانس ریاضی کشور :در منطق و فقه و سایر علو
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    حجه الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه زاهدان درمراسم گشایش نهمین کنفرانس علم ریاضی کشور درتالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: دانش ریاضی به عنوان سرآمد و دروازه ورود همه دانش ها است و از محبوبیت خاصی برخوردار است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان وی بیان داشت : درگذشته علما درتقسیم علوم ٬دانش ریاضی را و علم اعداد را به عنوان ( کم ناپیوسته) یاد می کردند و هندسه را ( کم پیوسته ) می نامیدند .
    وی ادامه داد : در کلام امام صادق امتیاز هر دانشی درحیطه عمل سنجیده می شوند و هر اندازه که حوزه عمل آن بیشتر باشد امتیاز آن نیز بیشتر است وعلم ریاضی اینگونه است.
    نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری افزود: در منطق و فقه و سایر علوم نیز بدون دانش ریاضی نمی توانیم پیشرفت کنیم کسانی که در ریاضی توانمند هستند و اندیشه های قوی دارند می توانند در دیگر علوم توانمند باشند.
    نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: ابزارهای محاسبه گر همچون ماشین حساب مانع تفکر و اندیشه پویا هستند و ذهن را دچار رکود می کنند که اساتید این علم باید به چنین مساله ایی رسیدگی نمایند که این از آفت های علم ریاضی است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:50 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :برنامه های استان برنامه های کارشناسی
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    استاندار سیستان و بلوچستان در نهمین کنفرانس ریاضی کشور گفت : استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر پهناورترین استان کشور است که 5/11 در صد مساحت کشور را داراست و توانمندی های استان در زمینه های مختلف باعث شده که استعداد عظیمی در این استان داشته باشیم.

     


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان دکتر دهمرده افزود: این استان جوانترین استان از نظر جمعیت است که بالاترین ضریب هوشی را درکشور مردم این منطقه دارا هستند.
    وی ادامه داد : بعد از تهران میزان بیشترین دانشگاه را در میان استانهای کشور داراهستیم مثلا در چابهار به تنهایی 5 دانشگاه در حال فعالیت هستند.
    وی اظهار داشت : 95 درصد تن ماهیان کشور ٬ رتبه اول صید میگو ٬وجود 50 درصد صید و صیادی و شیلات کشور دراستان و رتبه اول در اجرایی کردن مصوبات دولت از توانمندی های مهم استان است .
    دکتر دهمرده بیان داشت : امروز 32 برابر نسبت به قبل از انقلاب رشد در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی واجتماعی داریم ، شعار ما دراستان دانایی محوری است و معتقدیم آدم عاقل کسی است که در عقل دیگران شریک شود .
    وی گفت : برنامه های استان برنامه های کارشناسی شده وعلمی است که خروجی این برنامه ها دانایی را برای مردم درنظر دارد .
    گفتنی است دکتر دهمرده که از اساتید مسلم علم ریاضی در کشور است در پایان افزود: در طبقه بندی که برای علوم قائل هستیم اولین علم ریاضی است ریاضی از همه علوم مستقل است اما اگر ریاضی را از دیگر علوم بگیریم همچون حباب های صابون بی پایه هستند. کسی که ریاضی اش خوب باشد هیچ وقت گدا نمی شود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:47 صبح )
    »» رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ، درکنفرانس ریاضی کشور :به برکت
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    برای توسعه رشته ریاضی درمناطق استان ، اجرای دوره خاص دانش افزایی دبیران ریاضی را درنظر داریم .
    رئیس سازمان آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان و رئیس ستاد برگزاری همایش کنفراس آموزش ریاضی کشور افزود: در سال 57 درصد با سوادی استان 29 درصد بود اما امروزه به 68 درصد رسیده است.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ابراهیم اعتصام بیان داشت : درآن زمان تعداد واحدهای آموزشی 728 واحددر کل استان بود اما امروز 6700 واحد آموزشی درحال فعالیت هستند .درقبل از انقلاب 6 اداره آموزش و پرورش در حال فعالیت بودند اما امروز 32 واحد اداری داریم همچنین آمار دانش آموزان از آن زمان به 6 برابر رسیده است.
    وی د رادامه بیان داشت : آموزش و پرورش افتخار دارد امکان تحصیل برای هم محرومان و روستائیان را فراهم آورد .وجود بیش از 750 مدرس عشایری و 100 مدرسه ضمیمه از تلاش های نظام برای ارتقاء تحصیل همه افراد است.
    رئیس ستاد برگزاری نهمین کنفرانس ریاضی ایران اظهار داشت : در سال جاری 44 هزار داوطلب کنکور در استان داشته ایم که این امر بیانگر کارخوب آموزش و پرورش است که نسبت به سال گذشته 7 هزار نفرافزایش راشاهد هستیم .
    اعتصام افزود : به برکت عدالت محوری دولت نهم و با حمایت های مهندس فرشیدی و استاندار ، بالاترین ردیف استخدامی و جذب دانشجو در تربیت معلم را استان سیستان و بلوچستان داشته است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/6/18 :: ساعت 9:33 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]