سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 17
  • مجموع بازدیدها: 162592
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور :مستمری بگیران کمیته امداد و به
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    دومین گردهمایی کارگزاران و پیشکسوتان ترویج بیمه اجتماعی (بازنشستگی ) عشایر با حضور مهندس موسویان مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشور صبح امروز در زاهدان برگزار شد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان مهندس میر امینی مدیرکل امور عشایر استان در این مراسم گفت : دردولت نهم که عدالت محوری سر لوحه امور قرار دارد بحث بیمه و به خصوص بیمه بازنشستگی در حال تحقق است به طوری که این طرح برای اولین بار در کشور از ۲۱ اردیبهشت ماه با قابلیت 7 شرکت تعاونی در مناطق عشایری آغار شده و با حمایت مسئولین امر به سرعت به کار خود ادامه می دهد .
    وی افزود: دراین طرح جمعا 4 هزار 742 خانوار از عشایر استان تا ۱۲ شهریورماه عضو صندوق بیمه بازنشستگی شده اند که شهرستان زاهدان با هزار و 905 خانوار بیمه شده رتبه اول را به خود اختصاص داده است .
    مهندس میر امینی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 888 خانوار سهم 54 هزار تومانی ، 51 نفر سهم 60 هزار تومانی ، 2 نفر سهم 66 هزار تومانی ، 72 نفر سهم 75 هزار تومانی ، 6 نفر سهم 78 هزارتومانی و 790 نفر سهم 90 هزار تومانی را برای دریافت انتخاب کرده اند .
    وی همچنین به فواید بیمه درجامعه عشایری اشاره کرد و از بین رفتن ترس ونگرانی عشایر ، جلوگیری از مهاجرت بی رویه ، فراهم شدن دریافت مستمری همسر و فرزندان بعد از فوت بیمه شده وبرداشتن گامی مهم به سوی تحقق شعار عدالت محوری را از جمله فواید این بیمه برشمرد .
    مهندس موسویان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور نیز مهمترین دلیل موفقیت صندوق بیمه اجتماعی را روش انتخابی در اجرای کار دانست و گفت : تمام تلاشمان را انجام دادیم تا کارگزارن را از میان خود روستائیان انتخاب کنیم .
    وی اظهارداشت: پس از اجرای طرح بیمه بازنشستگی عشایر درنظر داریم مستمری بگیران کمیته امداد (ره)و بهزیستی را نیز تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار دهیم .
    تقدیر از مروجان ، کارمندان ومدیران عامل نمونه ی شهرستان های استان پایان بخش این گردهمایی بود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:38 صبح )
    »» فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی دانشگاه آزاد زاهدان تنها مجله ی زم
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس صنفی – آموزشی
    سردبیر فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی با بیان این مطلب گفت : فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی اولین مجله ی علمی پژوهشی دانشگاه آزاد در منطقه ی هفت می باشد که اخیرا موفق به کسب درجه ی علمی پژوهشی توسط کمیته ی ارزیابی مجلات پژوهشی شده است .
    ،دکتر جعفر راهنما راد در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان افزود : هدف این فصل نامه علاوه بر انتشار پژوهش های اساتید و محققان شاخه های مختلف زمین شناسی کاربردی گسترش و ارتقای سطح پژوهش و ایجاد ارتباط و همکاری بین آنان می باشد.
    وی با بیان اینکه مقالات دراین مجله به دو زبان انگلیسی و فارسی به چاپ می رسند خاطر نشان ساخت :مجله ی زمین شناسی کاربردی به صورت آنلاین در وب سایت www.appliedgeologir برای عموم علاقه مندان به مباحث زمین شناسی در سراسر دنیا قابل دسترس می باشد .
    وی ادامه داد: فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی مقالاتی برگفته از پژوهش های بنیادی وکاربردی کلیه ی دانش پژوهان زمین شناسی را پذیرا می باشد و بدون هیچ گونه ممانعت خواهان دریافت مقالات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای چاپ است.
    وی تصریح کرد: تا به حال در فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی مقالات خوب از اساتید داخلی چاپ شده است به طوری که این مکان فراهم شده کلیه ی پژوهش گران نتیجه ی تحقیقات خود را برای چاپ ارسال نمایند .
    وی بیان اینکه تحقیقات در سال های اخیر در سطح دانشگاههای کشور رشد چشم گیری داشته است اعلام کرد : فصل نامه ی زمین شناسی کاربردی دارای گرد علمی پژوهشی است و می تواند باعث افزایش سطح علمی دانشجویان استان شود .
    گفتنی است مجله ی علمی پژوهشی که چهارمین چاپ خود را دراین فصل منتشر کرده است مورد حمایت اساتید برجسته ایران نظیر پروفسور فرهودی ودکتر قریشی می باشد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:35 صبح )
    »» شهردار زاهدان :شهرداران محله ای نقش موثری در انعکاس مشکلات و مطا

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    شهردار زاهدان جلسه شهرداران محله ای شهر زاهدان با اشاره به نقش شهرداران محله ای درافزایش مشارکت مردم جهت همکاری بیشتر در انجام پروژه ها گفت : شهرداران محله ای بعنوان پل ارتباطی بین مردم با شورا و شهرداری هستند که می توانند نقش موثری را در انعکاس مشکلات و مطالبات مردم به مسئولین داشته باشند.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان جدلی افزود : شهرداران محله به عنوان نمایندگان مردم و نیز به عنوان سفیران شورا و شهرداری درمحلات باید با جدیت بیشتری نسبت به شناسایی مشکلات مردم اقدام نمایند .
    وی خاطر نشان کرد: شهرداران محله باید با ایجاد تعامل و تفاهم بیشتر با اهالی محله مشکلات اهالی را جمع بندی به مسئولین امر انعکاس دهند تا نیازی به حضور همه مردم به ادارات نباشد.
    شهردار زاهدان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهردار محله کریم آباد و مردم محله که همکاری مطلوبی را در راه اندازی و بازگشایی معبر 20 متری انتهای کریم آباد داشته اند گفت: باتوجه به مشارکتهایی که مردم کریم آباد دربازگشایی معابر و توانمندسازی محله داشته اند می توان از این محله به عنوان یک محله نمونه در سطح شهر زاهدان وحتی درسطح کشور یاد کرد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:10 صبح )
    »» فرماندار خاش :بهترین شرایط برای خدمت به مردم فراهم شده است
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    فرماندار خاش گفت : رویکرد دولت نهم رویکرد خدمت رسانی شایسته و صادقانه است که بدون هیاهو به دنبال فراهم نمودن زمینه های رفاهی مردم و توسعه همه جانبه کشور می باشد .
    رحمدل بامری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان سفرهای استانی هیئت دولت به 30 استان کشور و از نزدیک مشاهده کردن معضلات جوامع شهری و روستایی و آشنایی با مشکلات مردم ، تصویب مصوبه های فراوان ، پیگیری جدی مصوبات و اصرار بر اتمام سریع پروژه های نیمه تمام و جدید را از مهمترین مزیت های دولت نهم عنوان کرد .
    وی اختصاص بالغ بر 130 میلیارد ریال برای اجرای 216 طرح عمرانی و خدماتی شهرستان خاش در ابتدای امسال به این شهرستان و افتتاح 202 پروژه عمرانی و خدماتی ، آموزشی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد ریال درایام گرامی داشت هفته دولت را تنها بخشی از تلاشهای دولت در امر محقق شدن شعارهای دولت نهم برشمرد.
    فرماندار خاش اظهار داشت : بهترین شرایط برای خدمت به مردم فراهم شده است و مسئولان بایداز این فرصت به بهترین وجه استفاده کنند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:4 صبح )
    »» رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان :ارتباط نزدیک و مستقیم با مردم موجب
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان در جلسه شهرداران محله ای زاهدان گفت : هدف از تعیین شهرداران محله برقراری ارتباطی مستقیم بین مردم با شورای شهر و شهرداری بوده است .

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان آسوده افزود: ارتباط نزدیک و مستقیم با مردم درمحلات است که موجب می شود تا مشکلات و نارسائیها شناسایی و در اختیار شورا جهت سیاستگذاری وبرنامه ریزی قرار گیرند .

    وی اساس حرکت شورای شهر زاهدان را مردم محوری عنوان کرد و یادآور شد: شهرداران محله باید آنچه را که مردم می خواهند به شورا جهت برنامه ریزی وسیاستگذاری انعکاس دهند .

    وی ادامه داد : شهرداران محله سعی کنند تا درکنار شناسایی وانعکاس مشکلات مردم به شورا و شهرداری به بحث فرهنگ سازی درمحلات و آگاهی دادن به مردم درارتباط با فعالیتها وعملکرد شورا و شهرداری اهمیت بیشتری بدهند

    مهندس آسوده افزود: فرهنگ سازی و نیز توجیه وآگاهی دادن به مردم در خصوص اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف عمرانی ،خدماتی و.. نقش بسزایی در پیشرفت کار پروژه ها با مشارکت مردم خواهد داشت .

    وی در پایان از شهرداران محله خواست تا اهالی محلات را در پرداخت به موقع عوارض ، نگهداری فضاهای سبز ، نگهداری آسفالت معابر و جلوگیری از رهاسازی آبهای فاضلاب خانگی با حفر چاههای جذبی و..... تشویق و ترغیب بیشتری نمایند .

    لازم به ذکر است در پایان این نشست مقرر گردید هریک از شهرداران محله 5 راهکار و پیشنهاد مشخص در ارتباط بامحله شان را به ترتیب اولویت جهت برنامه ریزی به شهرداران زاهدان ارائه نمایند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:2 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان: روابط ایران و پاکستان الگوی جهان اسل

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط برادرانه دو کشور همسایه ایران و پاکستان الگویی ممتاز در جهان اسلام است.

    حبیب‌الله دهمرده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی قرب و ارزش همسایه چنان جایگاهی دارد که حق او بر انسان مقدم و بیشتر است.

    وی تاکید کرد: ایران به ویژه سیستان و بلوچستان در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود همیشه در گرفتاریها و مصایب همراه و همدل با ملت و دولت پاکستان بوده است.

    او بیان کرد: کارشناسان، مرز را یک فرصت تاریخی به ویژه در بعد اقتصادی می‌دانند اما بر اساس آموزه‌های دینی فرصت اجتماعی آن برای تبادل فرهنگی بسیار افزونتر است.

    وی در مورد کمکهای ارسالی ایران به سیل‌زدگان پاکستان گفت: وقوع توفان گونو و شدت بی‌سابقه بادهای سالانه مونسون خسارتهای زیاد مالی به زیرساختها و اموال مردم شمال و جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرد.

    او افزود: با وجود این شرایط سخت و دشوار، مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران با اطلاع از وقوع توفان و سیل در کشور دوست و همسایه پاکستان اقدام به تهیه و ارسال کمکهای امدادی کردند.

    استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین زمینه سه محموله کمکهای امدادی برای آسیب دیدگان ناشی از سیل از طریق مرز سیستان و بلوچستان به پاکستان ارسال شده است.

    وی ارزش مالی این کمکها را بیش از ‪ ۳۶‬میلیارد ریال ذکر کرد.

    دهمرده گفت: این کمکها نیت و انگیزه پاک ملت مسلمان ایران در کمک رسانی به مسلمانان را نشان می‌دهد و مصداقی از تحقق عملی "الجار ثم الدار" در سال اتحاد و انسجام اسلامی است.

    استاندار سیستان و بلوچستان همکاری مسوولان سیاسی، امنیتی، انتظامی و مرزبانی ایران و پاکستان به ویژه دو استان همجوار را نیز خوب و مطلوب توصیف کرد.

    وی گفت: مسوولان دو استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان برای مقابله هدفمند و ریشه‌ای با عوامل ناامنی، عزم راسخ و جدی دارند و همکاریهای طرفین بسیار نزدیک و خوب شده است.

    او همکاری مسوولان و نیروهای امنیتی و انتظامی دو استان همجوار در برخورد با عوامل حادثه تروریستی ‪ ۳۱‬مرداد ماه جاده چابهار به ایرانشهر را نقطه عطف تاریخی در روابط دو کشور عنوان کرد.

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال وقوع این حادثه و گریز تروریستها به خاک پاکستان، مسیر حرکت آنان به مقامهای ایالت بلوچستان پاکستان اطلاع داده شد.

    او اضافه کرد: مسوولان ایالتی و پلیس پاکستان نیز در کمتر از ‪ ۲۴‬ساعت گروگانها را بدون هیچگونه آسیبی آزاد و اشرار را دستگیر کردند.

    وی ریشه‌های فرهنگی و تاریخی مشترک دو کشور را یک مزیت اساسی‌دانست و بیان کرد: برقراری امنیت پایدار لازمه عملی شدن این مشترکات است.

    او ادامه داد: طرح انتقال گاز از عسلویه به مناطق جنوب شرقی ایران مقدمه‌ای برای اجرای طرح لوله صلح است.

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای این طرح بین‌المللی علاوه بر مناطق شرقی ایران شبه‌قاره هند نیز متحول می‌شود.

    دهمرده اظهار داشت: برق رسانی به مناطق مرزی، کمک به طرح ریشه کنی فلج اطفال و انتقال تجربیات علمی دانشگاههای استان به ایالت بلوچستان پاکستان از اقدامها و خدمات ارایه شده ملت ایران به مردم پاکستان است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 1:16 عصر )
    »» کنفرانس سراسری آموزش ریاضی در زاهدان برگزار می‌شود

    رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نهمین کنفرانس سراسری آموزش ریاضی روزهای ‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۹‬شهریور ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

    ابراهیم اعتصام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: گسترش فرهنگ ریاضی به عنوان یکی از علوم مادر هدف اصلی برگزاری این کنفرانس است.

    وی ایجاد زمینه تبادل تجربه بین اساتید، معلمان و دانشجویان ریاضی و بررسی شیوه‌های نوین تدریس را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس دو روزه ذکر کرد.

    او گفت: هزار و ‪ ۲۰۰‬نفر از اندیشمندان ریاضی جهان و ایران، اساتید دانشگاه، دبیران آموزش ریاضی، دانشجویان رشته ریاضی و مسوولان آموزش و پرورش در این کنفرانس شرکت دارند.

    وی افزود: مبانی نظری آموزش ریاضی، اهداف و محتوای برنامه‌های درس ریاضی، نقش و جایگاه ‪ IT‬و ‪ ICI‬در آموزش ریاضی و جایگاه آموزش ریاضی در نظام آموزشی کشور از جمله موضوعهایی مورد بحث در این کنفرانس است.

    او ادامه داد: روشهای یاددهی و یادگیری علوم ریاضی، رابطه تاریخ وآموزش ریاضی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آموزش حرفه‌ای و تخصصی ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر محورهای مورد بحث در این کنفرانس است.

    رییس آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مجازی ریاضی، برگزاری نمایشگاه، مسابقه‌های ریاضی، وبلاک نویسی و کارگاههای مختلف آموزشی از برنامه‌های جانبی کنفرانس آموزش ریاضی کشور است.

    وی افزود: ‪ ۲۰۰‬نفر از دبیران ریاضی، سرگروهها، انجمن علمی ریاضی و اساتید دانشگاه از سیستان و بلوچستان در این کنفرانس شرکت دارند.

    به گزارش ایرنا، نهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور توسط سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و با همکاری استانداری و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 11:52 صبح )
    »» مذاکرات اولیه در راه‌اندازی یک خط تولید ایران خودرو دیزل در منطق
    مدیرعامل منطقه‌آزاد چابهار گفت:مذاکرات اولیه با شرکت ایران خودرو دیزل در مورد راه اندازی یک خط تولید از محصولات این شرکت در این منطقه انجام شد.

    "محمد طاهر باقری زاده" روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:
    این امر در راستای اهداف دولت در تمرکز زدایی به ویژه بخش صنایع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    وی بااشاره به بازدید روز سه‌شنبه خود و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف منطقه آزاد چابهار از شرکت ایران خودرو دیزل گفت : منطقه آزاد چابهار به لحاظ دسترسی به آبهای آزاد بین‌المللی در یک موقعیت بسیار مهم اقتصادی قرار گرفته است.

    وی خاطر نشان کرد: تحقق این امر می‌تواند نقش مهمی در تولید و صادرات خودروهای سنگین در این منطقه از کشور داشته باشد.

    باقری زاده گفت :این منطقه پتانسیل‌های منحصر به فردی درتولید و صادرات اینگونه محصولات به کشورهای آسیای میانه، پاکستان، افغانستان و حوزه خلیج فارس دارد.

    وی با بیان گفتگوهای انجام شده با مدیران بخشهای مختلف شرکت ایران خودرو دیزل از جمله مدیر تولید "ون" و "مینی بوس"افزود: راه اندازی یک خط تولید محصولات این شرکت در منطقه آزاد چابهار، تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار و بالابردن توان صنعتی منطقه دارد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از توانمندی‌های این شرکت در تولید خودروهای سنگین در تبریز،استان فارس و بابل فراهم شده‌است گفت :
    امیدواریم به زودی شاهد تولید یکی ازمحصولات این شرکت در منطقه آزاد چابهار نیز باشیم.

    مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت : در کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید انواع خودرو از جمله خودروهای سنگین در عرصه جادههای کشورو ترانزیت بین‌المللی وجود دارد.

    دکتر باقری زاده افزود:یکی از اهداف منطقه آزاد چابهار در تولید محصولات این شرکت تامین نیاز کشورهای همسایه، لزوم توجه به تقویت ترانزیت منطقه و همچنین حضور در عرصه‌های گوناگون صنعت حمل و نقل است.

    وی بااشاره به اینکه در حال حاضر شرکت ایران خودرو دیزل با تولید سالانه بیش از ‪ ۲۰‬هزار دستگاه انواع اتوبوس ،کامیون ، ون و مینی بوس فعالیت دارد گفت : امیدواریم به دنبال بازدید و مذاکرات انجام شده با مسوولان این شرکت در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد فعالیت ایران خودرو دیزل در چابهار باشیم.

    به گزارش خبرنگار ایرنا، محصولات این شرکت به کشورهای ارمنستان، قزاقستان ترکمنستان ،آذربایجان، اوکرین،عربستان، عراق ،اردن ، کویت ،امارات متحده عربی،سوریه، لیبی، سودان، بروندی، بورکینافاسو، گامبیا، سنگال، گینه،غنا و ساحل عاج صادر می‌شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 10:15 صبح )
    »» همایش جشن ازدواج مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان برگزار شد

    نخستین همایش جشن ازدواج مددجویان سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

    به گزارش ایرنا در این چارچوب جشن ازدواج ‪ ۲۵‬زوج از مددجویان و نیز فرزندان خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی شهرهای استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

    رییس ستاد ازداوج در سازمان بهزیستی دیشب در این مراسم گفت: سازمان بهزیستی با مشارکت‌های مردمی به ویژه خیرین تمام توان و تلاش خود را برای کمک به امر ازدواج بکار گرفته است.

    حسن مدیحی افزود: احسان بزرگترین و باارزشترین خدمت است که انسان می تواند در زمان حیات خود از آن بهره گیرد.

    وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش رییس اسبق سازمان بهزیستی گفت: این شخصیت با تمام وجودش همواره کمک به نیازمندان جامعه را مورد توجه قرار داد.

    رییس خانه خیرین کشور و ستاد ازدواج سازمان بهزیستی افزود: در این سازمان همه همکاران با توکل به خداوند متعال و الهام از دین بزرگ اسلام در راستای خدمت به نیازمندان جامعه، سالم خدمت، سالم فکر و سالم حمایت می‌کنند.

    مدیحی گفت: ازدواج اهمیت به سزایی در حفظ سلامت جامعه دارد و با دوری کردن از برخی تجملات، امر ازدواج بیش از پیش نیاز است مورد توجه خانواده‌ها و مسوولان قرار گیرد.

    در این مراسم سرپرست اداره بهزیستی شهرستان چابهار طی سخنانی به اهمیت و جایگاه ازدواج از نگاه اسلام پرداخت.

    حمیرا ریگی با اشاره به اینکه هزینه‌های برگزاری این جشن از محل مشارکت مردمی، خیرین، معتمدین و سازمانها از جمله منطقه آزاد چابهار تامین شده گفت: امیدواریم با مشارکت مردمی، خیرین و مسوولان استان، سازمان بهزیستی بتواند قدمهای موثری در راه خدمت به نیازمندان بردارد.

    در این مراسم نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج چابهار نیزدر مورد فلسفه ازدواج در اسلام سخنانی ایراد کرد.

    به گزاش خبرنگار ایرنا همزمان با جشن ازدواج مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان با حضور معاون مشارکتهای مردمی و امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور، هیات همراه، مدیران کل بهزیستی و جمعی از مسوولان سیستان و بلوچستان نخستین لنج صیادی "تعاونی بهزیست صید" در بندر کنارک به آب انداخته شد.

    این لنج صیادی با چهار میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال از محل تسهیلات بنگاههای اقتصادی کوچک زودبازده با مشارکت بهزیستی و بانک ملت ساخته شد که در اختیار اعضای ‪ ۶۰‬خانواده تحت پوشش بهزیستی است.

    همچنین در سفر معاونین و مدیران‌کل سازمان بهزیستی کشور به چابهار ‪۲۰۰‬ واحد مسکن ساخته شده مددجویان بهزیستی در شهرهای سیستان و بلوچستان به صورت نمادین در شهر بندری چابهار به بهره‌برداری رسید.

    از دیگر برنامه‌های سفر معاون سازمان بهزیستی و هیات همراه به چابهار نشست تخصصی با شرکت مدیران کل بهزیستی در اداره‌کل شیلات بود.

    در این نشست سیاستهای کلی سازمان بهزیستی در موضوعات اشتغال، کارآفرینی مشارکت مردمی، توسعه مراکز غیردولتی، راه‌اندازی کلینیک اشتغالزایی و ارتقا کارگاههای تولیدی در سراسر کشور مطرح شد.

    در مراسم نخستین جشن ازدواج مددجویان سیستان وبلوچستان که بابرنامه‌هایی شاد از جمله اجرای نمایش و موسیقی محلی همراه بود به هر زوج ‪ ۷۰‬میلیون ریال از سوی بهزیستی به صورت نقدی، ‪ ۳۰‬میلیون ریال غیرنقدی شامل فرش ‪۱۲‬ متری و سکه بهار آزادی از سوی خیرین و نیز یک میلیون ریال از سوی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اهدا شد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 10:10 صبح )
    »» هیاتی از کشور روسیه از نقاط مرزی سیستان وبلوچستان بازدید کردند
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس حوادث
    به منظور مبارزه جدی و ریشه کن کردن مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ جلسه ای در ستاد فرماندهی انتظامی استان با حضور هیاتی از کشور روسیه برگزار گردید .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان دراین جلسه سردار سرتیپ 2 محمد غفاری فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان و قرارگاه عملیاتی فتح ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای انتظامی استان در رابطه با مبارزه با موادمخدر قاچاقچیان موادمخدر و اشرار مسلح پرداخته و راهکارهای مبارزه با این بلای خانمانسوز را مطرح نموده و عزم و اراده همه جانبه کشورهای همسایه را خواستار شدند .
    گفتنی است در این جلسه سرپرست هیات اعزامی از کشور روسیه ضمن تشکر از اقدامات کشور جمهوری اسلامی ایران دررابطه با مبارزه جدی درمقابله با ورود و توزیع موادمخدر درسطح جهان ضمن بازدید از نقاط مرزی کشور قول همکاری و مساعدت به کشور جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی و ایمنی را دادند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 10:0 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]