سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 33
  • بازدید دیروز: 65
  • مجموع بازدیدها: 162824
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» اولین نمایشگاه تخصصی صنایع زیربنایی کشاورزی و اگروفود استاندارد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    در مراسمی با حضور معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان وبلوچستان نمایشگاه تخصصی صنایع زیر بنایی کشاورزی اگرو فود استاندار در زاهدان افتتاح شد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان جعفری مدیر عامل شرکت نمایشگاههای استان گفت: این نمایشگاه با هدف به رسمیت شناختن سرمایه های مادی ٬انسانی ، طبیعی در راستای توسعه پایدار و برنامه چهارم توسعه است.
    وی افزود :در حال حاضر با رشد روز افزون جمعیت تولید غذا همواره مشکل تر می رود که این امر موجب شده بیشتر تلاش کند تا نهایت بهره برداری را از زمین ببرند.
    جعفری ادامه داد: تقویت و رشد صنایع زیربنایی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مهم در جهت رهایی از اقتصاد تک محصولی باشد .
    جعفری اظهار داشت : در این نمایشگاه 35 شرکت از 10 استان کشور در فضای 800 متر برگزار شده و شرکت کنندگان آخرین دستاوردها و علوم پیشرفته و تخصصی را به نمایش گذاشته اند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 8:29 صبح )
    »» تیم کبدی سیستان و بلوچستان نائب قهرمان مسابقات پاکستان شد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    مسابقات کبدی پاکستان با حضور شش تیم ایران ، پاکستان الف ، پاکستان ب ، تیم ملی جوانان پاکستان ، تیم قهرمان باشگاههای پاکستان ونماینده شهر لاهور از هفتم تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری درلاهور پاکستان برگزار شد .
    مسعود مقدم بقاء دبیر هیات کبدی وسرپرست تیم اعزامی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان گفت : تیم کبدی تربیت بدنی سیستان و بلوچستان بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران دراین مسابقات حضور داشت که با پیروزی در مراحل مقدماتی ونیمه مقدماتی به مسابقه پایانی راه یافت.
    وی افزود : در بازی پایانی نماینده ایران دربرابر تیم اول پاکستان نائب قهرمان جهان صف آرایی کرد که درپایان یک بازی جذاب و مهیج با نتیجه20 بر 27 نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد .
    شایان ذکر است تیم های هند ، سریلانکا و بنگلادش از حضور در این مسابقات انصراف داده بودند .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 8:17 صبح )
    »» از بسیجیان نمونه اداره کل راه آهن سیستان و بلوچستان تجلیل شد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    طی مراسمی از 45 بسیجی نمونه اداره کل راه آهن استان و پروژه بم - زاهدان تجلیل شد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان در این مراسم که در سالن اداره راه آهن استان برگزار شد حجت الاسلام رضا نوراللهی ارشد، نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اینکه بسیج مدرسه عشق است، عشق و علاقه به خدا، مخالفت با کفار و ستمکاران، جهاد در راه خدا و مقاومت در برابر تهاجم تبلیغاتی را از جمله خصلت های مهم یک بسیجی برشمرد.
    وی افزود : بسیجیان باید به تفکر بسیجی و ایجاد حکومت بزرگ اسلامی بر ایجاد اتحاد محکمتر در بین شیعه و سنی تلاش کرده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 8:9 صبح )
    »» وزنه بردار نامی سیستان وبلوچستان بار دیگر طلای جهانی گرفت
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    محمد اسحاق نارویی وزنه بردار پرافتخار سیستان و بلوچستان مدال طلای مسابقات پیشکسوتان قهرمانی جهان را بر گردن آویخت .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،این وزنه بردار در دوره جدید رقابتهای وزنه برداری پیشکسوتان جهان که به میزبانی مجارستان برگزار شد بعنوان نماینده دسته 62 کیلوگرم تیم ملی پیشکسوتان ایران شرکت کرد و باکسب مدال طلای این بازیها سومین طلا جهانی خود را به دست آورد.
    محمد اسحاق نارویی در سال گذشته مدال طلای مسابقات پیشکسوتان جهان را کسب کرده بود و درسال 84 نیز در مسابقات کارگران جهان به نشان طلا دست یافت .
    گفتنی است این وزنه بردار شایسته ساعت 17 سه شنبه 13شهریورماه وارد فرودگاه بین المللی زاهدان می شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 8:3 صبح )
    »» فرماندار زابل از احداث کمربند سبز در اطراف این شهرستان خبر داد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    فرماندار زابل با اعلام خبر احداث کمربند سبز در اطراف شهر زابل هدف از اجرای این پروه را زیبایی شهر و اطراف کمربندی در حال اجرا دراین شهرستان دانست و افزود: کاشتن درخت و درختکاری گذشته از اینکه جزو فرهنگ اسلامی بوده و در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است به سالم سازی هوا و تنفس شهروندان نیز کمک بسیار زیادی خواهد نمود.
    حسین کیخا درگفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت : این کمربند سبز دراطراف جاده و کمربندی با عرض 12متر به طول 45 کیلومتر احداث خواهد شد.
    وی اعتبار این پروژه را 190 میلبون تومان و با همکاری منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و فرمانداری زابل اعلام کرد و افزود: این پروژه با حضور معتمدان ریش سفیدان ومسئولین شهرستان زابل شروع به کار کرده است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 7:57 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مقامات امنیتی ایالت بلوچس

    استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مقامات امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان بر توسعه روابط  دوجانبه تاکید کرد.

     

     

    استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندهان مرزبانی ایالت بلوچستان ضمن تاکید بر توسعه روابط دوجانبه گفت: نگاه همیشگی ما به مرز فرصت است نه تهدید. به گزارش روابط عمومی استانداری حبیب الله دهمرده با اشاره به اشتراکات فرهنگی ؛ مذهبی ؛ سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان به کمکهای انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در حادثه سیل اخیر پاکستان به این کشور را نشانه تمایل ایران به توسعه روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر پاکستان خواند و گفت: توسعه روابط دوجانیه می تواند به رشد توسعه مناطق همجوار دو کشور بیانجامد. استاندار در ادامه بندر چابهار و گوادر پاکستان را مکمل یکدیگر خواند و گفت : پیش از این تصور می شد این دو بندر رقیب یکدیگر هستند اما تصور ما بر این است که این دو بندر می توانند برای توسعه دو استان همجوار و دو کشور همسایه مکمل یکدیگر باشند.

    دکتر دهمرده همچنین ضمن تشکر از مسئولان سیاسی امنیتی پاکسان در آزادسازی سریع گروگانهای جاده چابهار ایرانشهر و دستگیری اشرار مسلح خواستار استرداد هرچه سریعتر اشرار به مقامات قضایی ایران جهت محاکمه آنان شد. در این دیدار ژنرال فرقان الدین جانشین سپاه مرزی ایالات مرزی بلوچستان پاکستان نیز ضمن مثبت خواندن مذاکرات خود با مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان گفت : با تقویت ارتباطات سیاسی و امنیتی دوستان همجوار و استمرار برگزاری ملاقات های مشترک مرزی بین مسئولان و فرماندهان امنیتی انتظامی استان ؛ اشرار مسلح دیگر نخواهند توانست از خاک کشور پاکستان به منظور شرارت آسیب رسانی به مردم سیستان و بلوچستان استفاده کنند.

    در پایان این دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با تشکر از یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی پاکستان که نقش مستقیمی در آزادسازی گروگانهای ایرانی در بند اشرار داشت گفت : با همکاری و توان نیروهای امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان هرگونه تحرک اشرار پاکستانی را در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران با پاکستان خنثی خواهد شد و مجرمان پاکستانی نخواهند توانست از خاک ایران به منظور آسیب رسانی به مردم پاکستان استفاده کنند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/12 :: ساعت 2:54 عصر )
    »» در سال جاری ۵۰۰ هزار نفر روز کار به بسیج سازند

    رئیس سازمان بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان : ‏
    در سال جاری ۵۰۰ هزار نفر روز کار به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده است

     
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان


    ‏ در سال جاری ‏500 هزار نفر روز کار به بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان ابلاغ شده است‏.
    رئیس سازمان بسیج سازندگی و ستاد کشت و صنعت ایثارگران و نماینده قرارگاه خاتم ‏الانبیاء در منطقه مقاومت استان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی ‏از هفدهم اردیبهشت ماه سال 79 تا پایان سال 85 در سطح استان توانسته است یک میلیون ‏و 200 هزار نفر روز کار انجام دهد.‏
    سرهنگ غلام نبی فیروز جهانتیغ در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ‏سیستان و بلوچستان افزود : از 500 هزار نفر روز کار ، 72 نفر روز کار باید با جهاد ‏کشاورزی همکاری نمایند که در طول 6 ماه نخست سالجاری 25 هزار روز کار تاکنون ‏فعالیت نموده اند.‏
    او اظهار داشت: در تابستان امسال 95 هزار نفر روز کار برای طرح هجرت 3 ابلاغ گردید ‏که توانستیم در 8 عرصه 100 هزار نفر روز کار انجام دهیم.‏
    وی 8 عرصه کاری امسال را عرصه های آموزشی، علمی، خدمات رسانی به مناطق ‏محروم، بهسازی ، مرمت و زیبا سازی مدارس، محیط زیست و فنی و حرفه ای عنوان ‏کرد.‏
    او ادامه داد: عمده کار صورت گرفته در بحث بهسازی، مرمت و زیبا سازی مدارس بود ‏که 70 هزار نفر روزکار را به خود اختصاص داد.
    ‏ وی اضافه کرد: در این خصوص تعداد 60 باب مدرسه مرمت و 12 هزار میز و صندلی ‏تعمیر گردید. ‏
    رئیس سازمان بسیج سازندگی و ستاد کشت و صنعت ایثارگران استان افزود: میزان اعتباراتی که ‏به بسیج سازندگی و طرح هجرت 3 به استان اختصاص یافت مبلغ 229 میلیون تومان است ‏که در حال حاضر در حال هزینه نمودن آن هستیم.‏
    او اضافه کرد: اعتبارات سالهای گذشته بسیج سازندگی بوسیله ادارات طرف قرارداد تامین ‏می گردید اما در سالجاری اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان بصورت مستقیم از دولت ‏اخذ گردیده است.‏
    جهانتیغ تصریح کرد: مقدار دیگری از اعتبارات امسال از سوی سپاه بعنوان شیرینی ‏بسیجیان شرکت کننده در این طرح و اعتبارات لازمه برای تامین مصالح از سوی ‏دستگاههای اجرایی طرف قرار داد تامین شده است.‏
    او ادامه داد: طی توافقنامه منعقده با استانداری در این طرح، یک میلیارد تومان از محل ‏ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، جهت ساخت گلخانه جذب گردیده است که این امر ‏منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد شد.‏
    وی اضافه کرد: کلنگ ساخت کوره آجر پزی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از محل ‏ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز زده شده که پس از یک سال در منطقه سیستان تحویل ‏داده خواهد شد و سهام آن واگذار خواهد گردید.‏

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/12 :: ساعت 11:58 صبح )
    »» رئیس سازمان بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان : ‏در سال جاری ۵

    رئیس سازمان بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان : ‏
    در سال جاری ۵۰۰ هزار نفر روز کار به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده است


    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصادی
    ‏ در سال جاری ‏500 هزار نفر روز کار به بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان ابلاغ شده است‏.
    رئیس سازمان بسیج سازندگی و ستاد کشت و صنعت ایثارگران و نماینده قرارگاه خاتم ‏الانبیاء در منطقه مقاومت استان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی ‏از هفدهم اردیبهشت ماه سال 79 تا پایان سال 85 در سطح استان توانسته است یک میلیون ‏و 200 هزار نفر روز کار انجام دهد.‏
    سرهنگ غلام نبی فیروز جهانتیغ در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ‏سیستان و بلوچستان افزود : از 500 هزار نفر روز کار ، 72 نفر روز کار باید با جهاد ‏کشاورزی همکاری نمایند که در طول 6 ماه نخست سالجاری 25 هزار روز کار تاکنون ‏فعالیت نموده اند.‏
    او اظهار داشت: در تابستان امسال 95 هزار نفر روز کار برای طرح هجرت 3 ابلاغ گردید ‏که توانستیم در 8 عرصه 100 هزار نفر روز کار انجام دهیم.‏
    وی 8 عرصه کاری امسال را عرصه های آموزشی، علمی، خدمات رسانی به مناطق ‏محروم، بهسازی ، مرمت و زیبا سازی مدارس، محیط زیست و فنی و حرفه ای عنوان ‏کرد.‏
    او ادامه داد: عمده کار صورت گرفته در بحث بهسازی، مرمت و زیبا سازی مدارس بود ‏که 70 هزار نفر روزکار را به خود اختصاص داد.
    ‏ وی اضافه کرد: در این خصوص تعداد 60 باب مدرسه مرمت و 12 هزار میز و صندلی ‏تعمیر گردید. ‏
    رئیس سازمان بسیج سازندگی و ستاد کشت و صنعت ایثارگران استان افزود: میزان اعتباراتی که ‏به بسیج سازندگی و طرح هجرت 3 به استان اختصاص یافت مبلغ 229 میلیون تومان است ‏که در حال حاضر در حال هزینه نمودن آن هستیم.‏
    او اضافه کرد: اعتبارات سالهای گذشته بسیج سازندگی بوسیله ادارات طرف قرارداد تامین ‏می گردید اما در سالجاری اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان بصورت مستقیم از دولت ‏اخذ گردیده است.‏
    جهانتیغ تصریح کرد: مقدار دیگری از اعتبارات امسال از سوی سپاه بعنوان شیرینی ‏بسیجیان شرکت کننده در این طرح و اعتبارات لازمه برای تامین مصالح از سوی ‏دستگاههای اجرایی طرف قرار داد تامین شده است.‏
    او ادامه داد: طی توافقنامه منعقده با استانداری در این طرح، یک میلیارد تومان از محل ‏ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، جهت ساخت گلخانه جذب گردیده است که این امر ‏منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد شد.‏
    وی اضافه کرد: کلنگ ساخت کوره آجر پزی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از محل ‏ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز زده شده که پس از یک سال در منطقه سیستان تحویل ‏داده خواهد شد و سهام آن واگذار خواهد گردید.‏



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/12 :: ساعت 11:57 صبح )
    »» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل از اعزام ۱۵&
    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل از اعزام ۱۵۰ مبلغ به این شهرستان و بخشهای تابعه در ماه مبارک رمضان خبر داد

     

     

     


    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل از اعزام ۱۵۰ مبلغ به این شهرستان و بخشهای تابعه در ماه مبارک رمضان خبر دادسرویس فرهنگ وهنر
    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل ازاعزام ۱۵۰ نفرمبلغ حوزه های علمیه قم و مشهد به این ‏شهرستان درماه مبارک رمضان خبرداد.

    ‏ حجت الاسلام والمسلمین دهقان درگفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان ‏اظهارداشت:در سال گذشته نیز ْهمین تعداد مبلغ در ماه مبارک رمضان به روستاها و محلات سطح منطقه ‏سیستان اعزام شدند.


    وی تصریح کرد:روستاهایی که آمادگی اسکان دادن به این مبلغان راداشته و تمایل به پذیرش این مبلغان ‏را در ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله دارند می بایست به سازمان تبلیغات اسلامی زابل مراجعه نمایند.


    حجت الاسلام والمسلمین دهقان از جمله فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی را در شهرستان زابل برگزاری ‏برنامه های قرآنی ٬ محافل انس با قرآن برپایی کلاسهای آموزش قرآن درقالب نهضت قرآن آموزی درطول ‏لیالی ماه مبارک رمضان اعلام کرد.


    وی خاطر نشان کرد : در این ماه پرفضیلت که درهای رحمت و لطف پروردگار بر روی بندگان باز است مراسمات ‏احیاء و شب زنده داری نیز همچون سالهای گذشته پرشور برگزارخواهد شد و امید داریم که همشهریان ‏سیستانی باشرکت پرشور خود در این مراسمات همچون سالهای گذشته از فیوضات معنوی این شبهای ‏گرانقدر بهره لازم را ببرند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/12 :: ساعت 11:48 صبح )
    »» بودجه راه آهن کرمان – زاهدان در سال 86 نسبت به سال گذشته بیست بر
    استاندار سیستان و بلوچستان :
    بودجه راه آهن کرمان – زاهدان در سال 86 نسبت به سال گذشته بیست برابر افزایش یافته است


     

    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان


    استان سیستان و بلوچستان در مدیریت بحران سیل رتبه اول کشوری را کسب کرد .
    استاندار سیستان وبلوچستان در جلسه شورای اداری ضمن بیان مطلب فوق گفت: راه آهن کرمان – زاهدان در واقع اتصال آسیا و اروپاست که در زمینه پیشرفت کار فعالیتهای خوبی انجام شده است و امیدواریم که این اتفاق تاریخی هر چه زودتر در استان انجام شود.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان دکتر دهمرده افزود : بودجه راه آهن در سال 85 نسبت به 84 ده برابر وسال 86 نسبت به سال 85 بیست برابر افزایش یافته است .
    وی ادامه داد : توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار ، مجهز کردن فرودگاه ، بازگشایی معابر شهری ، افزایش سرانه دانش آموزی ، مسکن مهر ، بحران سیل و صدها کار ریز ودرشت دیگر همه مرهون تلاش مدیران ومسئولان دلسوز استان است .
    وی از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان اولین استان برای پیگیری مصوبات دولت انتخاب شد و خبرنگاران پس از بازدید استان اظهار داشتند استان سیستان و بلوچستان مثل کارگاه بزرگی می ماند که هر کجا رفتیم کار بوده است .
    وی اظهار داشت :کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور در بازدید از طرح خط لوله گاز گفته است اهمیت خط لوله صلح کمتر از انرژی هسته ای نیست .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/6/12 :: ساعت 10:42 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]