سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده در بیراهه است . هر چه تندتر رود، ازمقصد دورتر شود . [امام صادق علیه السلام]
آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 17
  • مجموع بازدیدها: 162590
    » درباره من
    آرشیو اخبار شهریور 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش :صدا وسیما ومطبوعات
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    به دلیل وجود برخی معضلات ومشکلات در دریافت کانالهای صدا و سیما وعوامل تاثیرگذار در ارسال دیر هنگام مطبوعات به شهرستان خاش تهاجمات فرهنگی بیگانگان مردم این شهرستان مرزی را در سیستان و بلوچستان تهدید می کند .
    بیش از 2 ماه است که کانالهای مختلف صدا وسیما به خصوص برنامه های صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان شبکه هامون دچار مشکلات فراوانی بوده وبا کیفیت بسیار نامطلوبی دریافت می شوند و اکثر جمعیت 180 هزار نفری این شهر ستان از دیدن برنامه های مورد علاقه خود محروم می باشند .
    شبکه قرآنی صدا وسیما نیز که از ضروریات مهم می باشد دراین شهرستان دریافت نمی شود و می طلبد مسئولان نسبت به راه اندازی این شبکه اقدام نمایند .
    همچنین استقرار اداره صدا وسیما در شهرستان خاش از دیگر خواسته های مردم می باشد .
    با عنایت به هم مرز بون شهرستان خاش باکشور پاکستان و دریافت برخی کانالهای این کشور در منطقه ورود ماهواره ، فیلم ها وسی دی های مختلف و بعضا غیر اخلاقی که از برنامه های تهدید کننده برای فرهنگ اصیل و بومی به شمار می روند و رشد چشمگیر تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام و ایران می طلبد مسئولان به این مقوله بسیار مهم توجه جدی داشته باشند .
    مطبوعات نیز از این قاعده مستثنی نیستند زیرا عواملی مانند تاخیر در پروازهای تهران به زاهدان طی دور روز در هفته وارسال دیر هنگام نشریات به شهرستان خاش و گاها مواجه شدن با تعطیلات دست در دست هم داده و سبب شده اند مردم روزنامه ها را با تاخیر 2 تا 7 روز در هفته دریافت کنند .
    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفع این معضلات اظهار داشت: صدا وسیما ومطبوعات در خنثی سازی توطئه ها و تهاجمات فرهنگی بیگانگان نقش به سزایی دارند .
    واحد عبداللهی افزود: عبور به سادگی از مشکلات و معضلات فرهنگی تبعات جبران ناپذیری را برای هنر اصیل اسلامی و بومی منطقه در پی خواهد داشت .
    وی اضافه کرد: عدم تولید و ساخت برنامه های متناسب با روحیات وخواسته های مردم نیز ار مهمترین عواملی هستند که به فرهنگ و هنر منطقه ضرورت رسانده اند .
    وی تصریح کرد: به مناطق حساسی مانند سیستان و بلوچستان که به دلیل دار بودن شرایط مرزی ، قومیتها ، مذاهب و زبانهای متفاوت همواره کانون تهاجمات دشمنان به شمار می روند باید از نگاه ویژه ای توجه نمود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 9:31 صبح )
    »» مدیرکل پست استان سیستان وبلوچستان خبر داد :چاپ تمبر یاد بود از س
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس فرهنگ وهنر
    مدیرکل پست استان سیستان وبلوچستان در بازدید استاندار از این اداره گفت : اداره پست استان در عملکرد رشد در آمدی خردادماه امسال در 40 منطقه که شامل 30 استان و 10 منطقه تهران است رتبه اول را کسب نموده است .

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان شه بخش افزود : کسب رتبه اول پست پیشتاز در تیرماه امسال در بین ۳۰استان کشور ٬کسب رتبه سوم در عملکرد درآمدی در4 ماهه امسال و 21 درصد در افزایش سرانه ترافیک مرسولات نیز از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

    وی اظهار داشت : افزایش خطوط پستی به 32 خط ، برقراری سیستم کارت هوشمند در 20 منطقه ، توزیع 130هزار کارت هوشمند دراستان توسط 312 واحد پستی بخش دیگری از فعالیت این نهاد است .
    مدیرکل پست استان سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد :با مشارکت اداره پست، سازمان میراث فرهنگی استان مقرر شده از سفالهای شهر سوخته تمبر یاد بود منتشر و در گردهمایی آبان ماه کویر گردی رونمایی شود .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 9:28 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :ادارات باید با برنامه ریزی هدفمند در
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی


    استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید غیر منتظره از اداره کل پست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ازسابقه فرهنگی بالایی برخوردار است و اداره پست استان نیز یکی از قدیمترین پست کشور را داراست گفت : شناسایی میراث فرهنگی و این مزیت استان یکی از وظایف اداره پست است که تا کنون به آن توجه نشده است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان دکتر دهمرده عملکرد اداره پست را مثبت ارزیابی کرد و افزود : این عملکرد نشانگر توانمندی های استان در ابعاد مختلف است و باید تلاش شود تا از این ظرفیت ها استفاده و ما به نقطه مطلوب نزدیک شویم .
    وی در این دیدار برای سرمایه گذاری نیروی انسانی و آموزش و تجهیز اداره به مدرن ترین امکانات فنی ، چند شیفته کردن ساعات کار اداره پست تاکید کرد و اظهار داشت : با فراهم کردن این امکانات می توان سرویس دهی موثر و مفیدی به مردم داشته باشیم.
    وی ادامه داد: ادارات باید با برنامه ریزی هدفمند و طراحی الگو جامع برنامه در راستای توسعه چهارم و سند چشم انداز با استفاده از امکانات به سمت توسعه گام بردارند.
    دهمرده از راه اندازی ICT در 114 روستا استان به عنوان عملکرد مثبت یاد کرد و افزود: این اقدمات جوابگوی نیازهای روستایی دراستان نیست و باید توسعه یابد .
    استاندار به حل مشکلات بیشتر مردم تاکید کرد و افزود :حل مشکلات مردم موجب اعتماد و امیدواری آنان به اداره پست می شود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 9:15 صبح )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان :دانشگاه زابل آمادگی پذیرش سالانه 
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    ستاندار سیستان و بلوچستان با استقبال ازطرحهای کمیته امداد درجهت ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار گفت : استان سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت و گستردگی آن که برابر با 11 استان کشور می باشد نیازمند سرمایه گذاری اساسی از سوی کمتیه امداد امام خمینی (ره )می باشد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان دکتر دهمرده افزود: کمیته امداد می تواند با ایجاد کارگاه قالی بافی ، دوخت لباس و دیگر صنایع کوچک مواد اولیه در اختیار خانواده ها قرار دهد و درپایان محصول تولید شده را خریداری و درسطح کشور به مصرف برساند.
    وی با اشاره به تامین مسکن اقشار کم درآمد گفت : ما این آمادگی را داریم که با پرداخت تسهیلات و تامین زمین با سرمایه گذاری کمیته امداد برای این قشر از جامعه مسکن در اختیار آنان قرار دهیم.
    استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص تامین نیروهای متخصص کشور همسایه افغانستان گفت : دانشگاه زابل این آمادگی را دارد که در جهت تامین بخشی از این نیرو سالانه تا سقف ۲ هزار دانشجو را پذیرا باشیم .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 9:10 صبح )
    »» گردهمایی مشترک اعضاء شورای اسلامی ومسئولین آموزش وپرورش نوک آباد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اجتماعی
    درآستانه فصل بازگشایی مدارس گردهمایی مشترک اعضای شورای اسلامی و مدیران و مسئولان آموزش و پرورش بخش نوک آباد شهرستان خاش برگزار شد .
    بخشدار نوک آباد دراین گردهمایی ارتباط بین مردم و سایر نهادهای دولتی را از وظایف مهم شوراهای اسلامی برشمرد .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان ،علی کرد همچنین براسکان ، تهیه سرویس های ایاب و ذهاب و امنیت معلمان و حفظ و حراست از فضاهای آموزشی تاکید نمود .
    خلیل خداپرست رئیس اداره آموزش و پرورش نوک آباد هم دراین گردهمایی طی سخنانی بر اهمیت فراگیری علم و دانش اشاره کرد و تلاش هر چه بیشتر اولیاء و اعضای شوراهای اسلامی را در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و انجام طرحهای مشارکتی به ویژه اجرای طرحهای روستا مرکزی در داخل بخش را خواستار شد .
    دراین نشست همچنین در خصوص شناسایی مناطق فاقد مدرسه ، چگونگی تحویل کتابهای درسی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان واجد الشرایط دوره های راهمنایی ، متوسطه و پیش دانشگاهی در مراکز شبانه روزی مرکز بخش نوک آباد و منطقه چاه احمد تصمیم گیری شد .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 9:0 صبح )
    »» فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه استان سیستان و بلوچستان:سپاه پاسد
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس سیاسی
    سیاست سپاه پاسداران استان سیستان و بلوچستان در راستای سیاست های کلی نظام، ‏سازماندهی نیروهای بسیج مردمی است.‏
    فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: اولویت فعلی سپاه ‏پاسداران انقلاب اسلامی استان، تلاش بر به صحنه آوردن بسیج برای خدمت به مردم و ‏اجرای برنامه های ابلاغی و شناخت استان است.‏
    سردار نعمان غلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و ‏بلوچستان با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار از مهمترین برنامه های سپاه پاسداران است، ‏افزود: دنبال کردن برنامه های رزمایشی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی، علمی و هنری از دیگر ‏برنامه های این نهاد انقلابی است.‏
    وی اظهار داشت: سپاه پاسداران، نهادی برخاسته از متن مردم است که تاکنون در انجام ‏وظابف خود کوتاهی نکرده و در تمامی صحنه ها به میدان آمده است.‏



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 8:33 صبح )
    »» این هفته در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان:بیش از 2 میلیارد و 3
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس اقتصاد و بازرگانی
    این هفته در بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان تعداد 1 میلیون و 38 هزار و 907 سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 326 میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است .
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان این تعداد از میان 60 شرکت بوده که 57 درصد ارزش داد و ستد این هفته را خرید سهام شامل شده است .
    همچنین چهار شرکت برتر از لحاظ ارزش داد و ستد عبارتند از گالوانیزه فجر سپاهان ، کالیسمین ، پارس خودرو ، مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران .

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/6/17 :: ساعت 8:28 صبح )
    »» دو کارگاه فنی حرفه‌ای توسط کمیته امداد در زرنج افغانستان دایر شد
    سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دو کارگاه فنی حرفه‌ای توسط این نهاد در شهر زرنج مرکز استان نیمروز افغانستان تاسیس و روز چهارشنبه راه اندازی شد.

    دکتر "حسین انواری" که پس از شرکت در آیین راه اندازی این کارگاه‌ها در زرنج، به زاهدان سفر کرده است به خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از این کارگاه‌ها برای پسران و یکی نیز به منظور آموزش دختران تاسیس و تجهیز شده است.

    وی اظهار داشت: در هر یک از این کارگاه‌ها ‪ ۶۰‬نفر به‌مدت شش ماه آموزشهای لازم فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

    او ادامه داد: در کارگاه فنی حرفه‌ای پسرانه دوره‌های آموزشی برق ساختمان، لوله کشی و مکانیکی و کارگاه دخترانه نیز خیاطی و آموزش رایانه برگزار می‌شود.

    انواری گفت: برای ساخت و تجهیز مقدماتی این کارگاه‌ها ‪ ۱۵‬میلیون دلار از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده است.

    وی بیان کرد: برای تکمیل تجهیزات این کارگاهها ‪ ۱۰‬میلیون دلار دیگر هزینه خواهد شد.

    سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مربیان این کارگاهها از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تامین و آموزشهای لازم را به هنرجویان افغان ارایه خواهند کرد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 10:6 صبح )
    »» پروژه ‪ ۵۲‬واحدی بنیاد مسکن در چابهار اف
    پروژه ‪ ۵۲‬واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،روز چهارشنبه با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر بندری چابهار افتتاح شد.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چابهار به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح ‪ ۵۲‬واحد مسکونی به صورت آپارتمانی در سه تیپ یک خوابه بامتراژ ‪۶۵‬ مترمربع ، دو خوابه ‪ ۸۵‬مترمربع و سه خوابه‪۱۱۰‬متر مربع در چهار طبقه ساخته شد.

    "امان‌اله میرکارزهی " افزود: این طرح طی مدت یکسال از محل اعتبارات‌این بنیاد و با مشارکت بانک ملی با دریافت تسهیلات برای هر واحد به مبلغ ‪۸۰۰‬ میلیون ریال ساخته شد.

    به گزارش خبرنگار ایرنا رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، هیات همراه و جمعی از مسوولان سیستان و بلوچستان در سفر دو روزه خود به چابهار امشب در نخستین جلسه هماهنگی ستادهای معین مستقر دراستان سیستان وبلوچستان در محل سالن شیلات شرکت می‌کنند.

    بازدید از طرح ‪ ۷۵‬واحدی "رمین" ،مناطق روستایی‌آسیب دیده عورکی و پلان ناشی از توفان " گونو" و بارانهای سیل آسای چند ماه گذشته و نیز شرکت در مراسم بهره‌برادری از هشت هزار واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی سیستان و بلوچستان به صورت نمادین در شهرستان چابهار از دیگر برنامه‌های سفر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هیات همراه است .



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 10:2 صبح )
    »» یک مدال برنز دیگر به جمع مدال های سیستان و بلوچستان درالمپیاد ور
    خبرگزاری دانشجویان ایران - سیستان و بلوچستان

    سرویس ورزشی
    عباس شیبک دبیر هیات ورزش های رزمی استان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،گفت :مسابقات موی تای اولین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان از یازدهم تا سیزدهم ماه شهریورماه به میزبانی کرمان برگزار شد.
    وی افزود : از سیستان و بلوچستان 8 رزمی کار در این مسابقات حضور داشتند که فقط عبدالحمید گمشادزهی در وزن 67 کیلوگرم توانست با کسب مدال برنز در جایگاه سومی بایستند .
    شایان ذکر است هم اکنون کاروان سیستان و بلوچستان در رده بیست و هشتم المپیاد قرار دارد.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( پنج شنبه 86/6/15 :: ساعت 9:48 صبح )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]