سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
زمستان 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 8
  • مجموع بازدیدها: 162676
    » درباره من
    زمستان 1386 - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» معاون استاندار: توسعه سیستان و بلوچستان در گرو روابط عمومی قوی ا

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پایدار این استان وابسته به تربیت نیروی خلاق و کارآمد برای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اداری است.

    به گزارش ایرنا، "اسدالله اکبری" روز یکشنبه در دوازدهمین همایش مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این استان اظهار داشت: تبلیغات امری مهم در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزیهای مسوولان است که این مهم به خوبی از سوی مسوولان روابط عمومی استان منعکس نمی‌شود.

    وی افزود: اکنون این ضعف فعالیت دستگاه‌های اجرایی و اداری استان را تحت شعاع خود قرار داده که این موضوع منجر به بی‌اعتمادی مدیران به روابط عمومی‌ها شده است.

    او ادامه داد: تحقق اهداف و برنامه‌های مسوولان در این منطقه از ایران اسلامی نیازمند مشارکت، همکاری نزدیک و مناسب مسوولان روابط عمومی‌ها است.

    اکبری تاکید کرد: مسوولان روابط عمومی‌ها باید با ترسیم چشم‌اندازها و افقهای بلند آینده در زمینه سیاست‌گذاری و انسجام بخشی فعالیتهای دستگاه نهایت تلاش خود را به کار برند.

    وی خواستار تشکیل نشستهای متعدد شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها به صورت مستمر شد و گفت: این موضوع باعث افزایش آگاهی مسوولان روابط عمومی‌ها از جایگاه والای خود می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسوولان روابط عمومی باید از ابتدای سال آینده با شناخت مسایل و مشکلات پیش روی سازمان زمینه برنامه‌ریزی کابردی را برای مسوولان اجرایی فراهم کنند.

    اکبری ابراز امیدواری کرد که در صورت ارایه طرح‌های جامع از سوی مسوولان روابط عمومی در زمینه تامین اعتبار آنها هیچ مشکل و نگرانی وجود ندارد.

    به گزارش ایرنا، دوازدهمین همایش مسوولان روابط عمومی سازمانها، نهادهای و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در سرسرای اجتماع اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در زاهدان برگزار شد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/12/12 :: ساعت 1:37 عصر )
    »» مردم سیستان و بلوچستان با شرکت گسترده در انتخابات توطئه دشمنان ر

    رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان همانند گذشته این بار نیز با شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های تروریست‌ها و استکبار جهانی ایفا می‌کنند.

    به گزارش ایرنا، "حسن محمدزاده فراهانی" روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات شهرستان خاش تاکید کرد: مردم باید نسبت به مسایل مهم کشور همچون انتخابات بسیار حساس باشند و با دقت عمل کنند.

    وی افزود: مردم قدرشناس و همیشه در صحنه این استان با یکدلی و اتحاد کامل بار دیگر با حضور حماسی در انتخابات مجلس مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند کوبید.

    او تاکید کرد: همه شرایط و عوامل لازم برای انتخابات مهیا شده و باید سعی شود انتخاباتی سالم و درخور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.

    محمدزاده فراهانی ادامه داد: یکی از ویژگیهای برگزاری انتخابات باشکوه و موثر این است که نامزدها و احزاب در فضایی سالم و به دور از تخریب با یکدیگر رقابت کنند.

    وی بیان کرد: تبلیغات مناسب و حفظ سلامت انتخابات باعث افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌شود.

    معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر کشور نیازمند سازندگی و رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی است و این امر به میزان مشارکت مردم و رای آنان بستگی دارد.

    محمدزاده فراهانی گفت: لازمه شرکت در انتخابات، شناخت فرد اصلح بوده که در این زمینه دیدگاه‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز کارساز است.

    به گزارش ایرنا، شهرستان خاش با  170هزار نفر در جنوب زاهدان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/12/12 :: ساعت 12:53 عصر )
    »» ششمین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان آهنین در منطقه آزاد چابهار آغا

    ششمین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان آهنین در منطقه آزاد چابهار روز شنبه در هتل لیپار منطقه آزاد چابهار آغاز شد.

    داور این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت :از بین  160نفر شرکت‌کننده در مسابقات کشوری ، تعداد  32نفر به‌این دوره از مسابقات راه یافتند.

    فرامرز خودنگار افزود :این مسابقه در ? 17?آیتم و سه دوره مقدماتی ، نیمه نهایی و فینال در مدت  12روز به میزبانی سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به تنوع آیتم‌ها در این مسابقه گفت : کشیدن لودر ، خودرو و غلطاندن دو حلقه لاستیک  400کیلویی از جمله مواردی است که انجام می‌شود.

    وی اعلام کرد : با توجه به اینکه این رشته در ایران تنها  10سال است که فعالیت خود را آغاز کرده اما در مقایسه با سایر کشورها از نظر جهانی در شرایط خوبی قراردارد.

    خودنگار بیان کرد : این رشته ورزشی با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی ، پیشرفت‌هایی خوبی نه تنها در کشور بلکه در سطح جهانی بدست آورده است.

    وی گفت : در همین راستا در سال  87یک دوره مسابقات جهانی مردان آهنین در تهران برگزار خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم آغاز این مسابقات که با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان از جمله فرماندار چابهار و مدیرعامل منطقه آزاد برگزار شد ،سید علی باطنی فرماندار چابهار گفت : شهر بندری چابهار به لحاظ زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد به ویژه سواحل بکر و دیدنی آن نیاز به معرفی بیشتر برای سایر هموطنان دارد.

    وی افزود : در همین راستامنطقه آزاد و شهرچابهار در سالجاری میزبان برگزاری مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف به ویژه در ماههای بهمن و اسفند بوده است.

    وی خاطر نشان کرد : افزایش رفت وآمد از اقصی نقاط کشور به چابهار به اشکال مختلف ، بخصوص در مباحث ورزشی تاثیر به سزایی در رشد و توسعه این منطقه دارد.

    باطنی گفت :بندر چابهار علاوه بر مزیت‌های اقتصادی همچون صید و صیادی ، و پرورش میگو که رتبه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است ، منطقه‌ای توریستی و گردشگری است.

    مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت : ورزش یکی از مقوله‌هایی است که در همه زمینه هابه ویژه در مسایل فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی ، اثرات بسیار مثبت و سازنده‌ای دارد.

    محمد طاهر باقری زاده افزود : جامعه ایران جامعه‌ای ورزشی و فرهنگی است و به همین دلیل اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که در جهت تقویت مسایل فرهنگی و ورزشی انجام می‌شود، بااستقبال خوب مردم روبرو می‌شویم.

    وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته رویدادهای مهم ورزشی درمنطقه آزاد چابهار برگزارشده است، گفت : تا پایان اسفند ماه سالجاری  15رویداد ورزشی که یکی از آنها مسابقات مردان آهنین است در این منطقه برگزار خواهد شد.

    وی ابراز امیدواری کرد: با انجام طرح‌های عمرانی در بحث ورزش ، منطقه آزاد چابهار بتواند در آینده‌ای نزدیک میزبان مسابقات بین‌المللی باشد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/12/11 :: ساعت 7:35 عصر )
    »» استاندار سیستان و بلوچستان بر نقش رسانه‌ها در انتخابات تاکید کرد

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی به لحاظ جایگاه مردمی نقش مهم و موثری در زمینه جلب و مشارکت گسترده و انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات دارند.

    حبیب‌الله دهمرده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رسانه‌های ارتباط جمعی ایران اعم از روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، صدا و سیما و غیره پل ارتباطی مردم و مسوولان و انعکاس‌دهنده نظرها، پیشنهادها و خواسته‌های آنان هستند.

    وی گفت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با استفاده از رسانه‌های استکباری تلاش گسترده‌ای برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات را شروع کرده‌اند، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید نقش خود را در این عرصه بخوبی ایفا کرده و ترفندهای آنان را خنثی کنند.

    استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خبرگزاریها، نشریات و صدا و سیما در سیستان و بلوچستان در خط مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی و دیگر دسیسه‌های دشمنان قرار دارند و تاکنون به خوبی در این جبهه ظاهر شده‌اند.

    وی افزود: فراهم کردن زمینه حضور مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و دفاع از دستاوردها و آرمانهای انقلاب اسلامی، امام راحل و شهیدان از وظایف مهم رسانه‌های ارتباط جمعی است.

    او اظهار داشت: رسانه‌های این استان همگام با مسوولان برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه منطقه و حفظ و گسترش وحدت در میان مردم تلاش کرده‌اند.

    وی بیان کرد: ملت ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان با حضور گسترده و کم‌نظیر در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای مشارکت فعال در انتخابات مجلس هشتم اعلام کردند.

    او ادامه داد: قشرهای مختلف شیعه و سنی با اتحاد و همبستگی و حضور فعال در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاکنون توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

    وی تاکید کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی همانطور که در زمینه حضور مردم در صحنه‌های مختلف نقش مهمی دارند باید با اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح مردم را در انتخاب نامزدهای اصلح برای نمایندگی مجلس کمک کنند.

    استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهم خود در زمینه آماده کردن مردم برای حضور فعالتر در این صحنه را به خوبی ایفا کنند.

    وی اظهار داشت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز باید با هماهنگی و همکاری رسانه‌های ارتباط جمعی برای مشارکت یکپارچه مردم استان در انتخابات مجلس هشتم تلاش کنند.

    او گفت: هماهنگی میان رسانه‌ها و مسوولان زمینه را برای بالا بردن سطح آگاهی مردم از جریان انتخابات و انتخاب افراد اصلح فراهم می‌کند.

    وی بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم از اهداف مهم و اساسی مسوولان و دست اندرکاران انتخابات است.

    سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/12/8 :: ساعت 10:28 صبح )
    »» حضور گسترده زنان به عنوان عنصری تاثیرگذار در انتخابات دشمنان را

    فرزند شهید مرتضی مطهری گفت: حضور گسترده زنان به عنوان عنصر تاثیرگذار جامعه در صحنه سیاسی انتخابات سبب شکست دوباره توطئه‌های دشمنان و مایوس کردن آنان می‌شود.

    "مجتبی مطهری" روز سه‌شنبه در حاشیه همایش عفاف در زاهدان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: حضور زنان در انتخابات، با توجه به نقش محوری آنان، سایر اعضا خانواده را برای مشارکت فعال در این صحنه تشویق و ترغیب می کند.

    وی اظهار داشت: زنان با حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه انتخابات، ثابت کرده‌اند که با پیروی از مقام معظم رهبری تمام توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی و نظامی دشمنان را خنثی می‌کنند.

    او ادامه داد: زنان همواره دوشادوش مردان در صحنه‌های گوناگون حضور داشته و هیچ عاملی نتوانسته مانع این اقدام شود.

    مطهری بیان کرد: همه مردان در دامان زنان رشد کرده‌اند و در واقع زنان سازندگان جامعه هستند و در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش مهم و کلیدی داشتند.

    وی از عموم مردم خواست تا با آگاهی کامل به انتخاب افراد اصلح تر برای نمایندگی مجلس هشتم اقدام کنند.

    مطهری اظهار داشت: یک نماینده باید متخصص، با تجربه و ساده‌زیست باشد و با قانون‌گذاری مناسب در رفع معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور تلاش کند.

    وی بیان کرد: مردم باید به دور از گرایشهای قومی و جناحی افراد اصلح‌تر را روانه مجلس کنند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/12/8 :: ساعت 10:24 صبح )
    »» 218بازرس کار بازرسی انتخابات مجلس هشتم در سراوان را بر عهده دارن

     

    رییس ستاد بازرسی انتخابات سراوان گفت: 218بازرس و سربازرس کار بازرسی بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را بر عهده دارند.

    "محمد افسری" روز سه‌شنبه در نشست اعضا ستاد بازرسی انتخابات سراوان بیان کرد: اعتمادسازی و جلوگیری از تخلفات از مهم‌ترین وظایف بازرسان در زمان برگزاری انتخابات است.

     

    وی اظهار داشت: بازرسان در انتخابات باید به بهترین نحو به دور از هر گونه رفتارها و برخوردهای سلیقه‌ای رسالت سنگین خود را انجام دهند.

    او تاکید کرد: بازرسان باید امانتدار خوبی برای صیانت از آرا مردم باشند تا همچون گذشته انتخاباتی سالم در سراوان برگزار شود.

    افسری بیان کرد: مجریان و برگزارکنندگان انتخابات موظف هستند زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را با هدف خنثی کردن توطئه‌های دشمنان فراهم کنند.

    وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی که از حضور مردم در صحنه نگران هستند همواره سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف روند برگزاری انتخابات را مخدوش جلوه دهد.

    رییس ستاد بازرسی انتخابات سراوان گفت: ملتی که قاطعانه از سیاست داخلی و خارجی دولت خود حمایت می‌کند، هیچگاه دشمنان نمی‌توانند با صدور قطعنامه و یا تحریم، آن را سرکوب کنند و به زانو در آورند.

    وی افزود: ملت ایران همواره با حضور در صحنه‌های حساس سیاسی پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت کرده‌اند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/12/8 :: ساعت 10:21 صبح )
    »» هشت میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان به فروش

    مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هشت میلیارد ریال کتاب به سبب استقبال کم‌نظیر مردم به ویژه جوانان در دهمین نمایشگاه کتاب استان به فروش رسید.

    نورالله برشان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان چهار میلیارد ریال به صورت بن و با تخفیف  40درصد توسط بانک رفاه فروخته شده است.

    وی اظهار داشت: 600هزار نفر از دانشجویان، جوانان، فرهنگیان و عموم مردم علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی از دهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان دیدن کردند.

    او ادامه داد: در این نمایشگاه  370ناشر در قالب  230غرفه به گستره چهار هزار مترمربع حضور داشتند.

    وی بیان کرد: برپایی 121نمایشگاه کتاب استانی در سراسر کشور و دهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان تنها با اتحاد، هماهنگی و در سایه همدلی مسوولان میسر شده است.

    او افزود: با توجه به مسایل و موضوعهای فرهنگی و اجتماعی این استان، برپایی نمایشگاه کتاب نقش بسیار مهمی در پیشرفت علمی و توسعه فرهنگی منطقه ایفا کرد.

    وی اظهار داشت: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی سیستان و بلوچستان زمینه را برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و تسریع در خدمت رسانی به مردم به بهترین نحو فراهم کرده است.

    به گزارش ایرنا دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سیستان و بلوچستان از  27بهمن به مدت شش روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان بر پا شد.

    این نمایشگاه دیشب به کار خود خاتمه داد



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/12/5 :: ساعت 6:29 عصر )
    »» معاون وزیر تعاون: توسعه خوشه‌های صنعتی در سیستان و بلوچستان الزا

    معاون طرح و برنامه وزارت تعاون گفت: ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی در استان سیستان و بلوچستان الزامی است.

    غریب رضا روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی زاهدان در میرجاوه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایجاد خوشه‌های صنعتی سبب کاهش چشمگیر قیمت تمام شده کالا می‌شود و توان رقابت پذیری واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی را با سایر واحدهای تولیدی کلانشهرها افزایش می‌دهد.

    وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به ظرفیت بالای شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان، استقرارخوشه‌های صنعتی سبب شکوفاتر شدن این شهرکها و در نهایت اقتصاد استان می‌شود.

    او اظهار داشت: تاکنون ? 11?خوشه صنعتی در سطح سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

    معاون وزارت تعاون بیان کرد: این خوشه‌های صنعتی به ترتیب شامل خوشه‌های صنعتی صنایع شیلاتی چابهار، تولید، بسته‌بندی و فراوری خرما در سراوان، ایرانشهر و نیکشهر، سنگ گرانیت زاهدان و فرش دستباف زابل است.

    وی گفت: دام سیستان، سفال کلپورگان سراوان، مصنوعات تزیینی معدنی زاهدان، سوزن‌دوزی و سکه‌دوزی زاهدان، ایرانشهر و سراوان، زیورآلات طلا و نقره زاهدان و حصیر بافی نیکشهر از دیگر خوشه‌های صنعتی این استان است.

    او افزود: الویت بندی خوشه‌ها در استقرار آنها اهمیت زیادی دارد.

    وی اضافه کرد: این الویت بندی بر اساس اثربخشی آنها بر مشخصه‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی منطقه انجام می‌شود.

    معاون طرح و برنامه وزارت تعاون گفت: بنابر این خوشه صنعتی صنایع شیلات چابهار به عنوان نخستین طرح در استان به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی معرفی شده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/12/5 :: ساعت 6:25 عصر )
    »» ? ???دستگاه اتوبوس برون شهری زابل به تلفن همگانی مجهز شد

    رییس اداره مخابرات زابل گفت: به منظور رفاه حال مسافران  10دستگاه اتوبوس برون شهری این شهرستان به تلفن‌های همگانی کارتی مجهز شدند.

    "غلامرضا شهریاری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:
    این طرح با اعتبار  500میلیون ریال برای نخستین بار با همکاری مخابرات و سازمان حمل و نقل و پایانه‌هااجرایی شد.

    وی اظهار داشت: با توجه به رفت و آمد زیاد مسافر این تعداد تلفن در اتوبوسهای مسیرهای زابل به زاهدان، مشهد و گرگان نصب شده است.

    او ادامه داد: این طرح علاوه بر رفاه مسافران و تامین نیاز ارتباطی آنان، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها نیز دارد.

    شهریاری گفت: استفاده از تلفن کارتی در اتوبوسها به جای تلفن همراه 80 درصد هزینه مکالمه‌ها را کاهش می‌دهد.

    به گزارش ایرنا، زابل با 330هزار نفر جمعیت واقع در  205کیلومتری شمال زاهدان از جمله شهرستانهای پررفت و آمد سیستان و بلوچستان به شمار می رود



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( یکشنبه 86/12/5 :: ساعت 6:23 عصر )
    »» بارندگی اخیر هفت هزار هکتار زمین را در نیکشهر بارور کرد

    مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: بارندگیهای اخیر هفت هزار هکتار از زمین های این شهرستان را برای کشت محصولهای مختلف کشاورزی بارور کرد.

    پیربخش دانش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال بارندگیهای کم‌سابقه هفته‌های اخیر و آبگیری بندها، سدها و سفره‌های زیرزمینی این میزان زمین برای کشت انواع محصولهای کشاورزی آماده شده است.

    وی اظهار داشت: بارندگیهای اخیر سبب جاری شدن آب در قناتها شده که با استفاده از این منابع بیش از  100هکتار زمین کشاورزی به کشت دانه‌های روغنی کلزا اختصاص یافته است.

    او ادامه داد: این در حالی است که پارسال تنها  13هکتار از زمینهای کشاورزی نیکشهر زیرکشت دانه‌های روغنی رفته بود.

    وی گفت: از هر هکتار زمین زیرکشت 5/1تن محصول کلزا در نیکشهر برداشت می‌شود.

    مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر افزود: تمامی  800بند خاکی، سنگی و ملاتی ساخته شده توسط جهاد کشاورزی این شهرستان و همه چاه‌ها، چاهکها و قناتهای منطقه بر اثر بارانهای چند هفته گذشته آبگیری شده است.

    نیکشهر از مناطق مهم و مستعد کشت و زرع در استان سیستان و بلوچستان است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( شنبه 86/12/4 :: ساعت 8:26 عصر )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]