سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162519
    » درباره من
    سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

    سیستان و بلوچستان سرزمینی گسترده از هامون تا پهنه آبهای نیلگون دریای عمان با قامتی به بلندای کوه تفتان در کویری گرم و آرام به تفتیدگی صداقت و بردباری مردمانش که صبر را بر لوح فرهنگ خویش حک کرده‌اند، آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شده است.

    مردمان خونگرم، میهمان نواز و با صلابت این دیار در آستانه سال نو برای میهمان داری از مسافران نوروزی لحظه شماری می‌کنند.

    استان پهناور سیستان و بلوچستان با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان و وجود آثار متعدد تاریخی، چشمه سارها، ساحل زیبا با مناظر دیدنی وبازارهای منطقه آزاد تجاری چابهار چشم انتظار مسافران نوروزی است.

    دریای آرام با غروب دل انگیز خورشید در چابهار، سواحل دریای عمان با چشم اندازهای زیبا، منابع و آبگیرهای چاه نیمه زابل با پرندگان و سایر حیوانات وحشی، آثار ارزشمند باستانی و تاریخی متعلق به پنج هزار سال پیش و دوره‌های بعد از آن و آتشفشان نیمه فعال تفتان با مناظر زیبای حاشیه آن از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

    سیستان زادگاه رستم دستان با آثار تاریخی بسیار از جمله شهرسوخته، مجموعه کوه خواجه، دهانه غلامان، قلعه رستم، میل قاسم آباد، زیارتگاه بی بی دوست و آتشکده کرکوه با مردمان میهمان نواز، آغوش مهربانی برای مسافران نوروزی گشوده است.

    کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با ? 4050?متر ارتفاع معروف به "بام شرق ایران" در محدوده مرکزی بلوچستان نزدیکی شهر خاش و روستاهای سرسبز حاشیه آن با درختان مختلف میوه که رفته رفته در حال شکوفه زدن هستند از دیگر جلوه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود.

    تفتان سرفراز با صخره‌های سنگلاخی، باغهای سرسبز و چشمه سارهای متعدد همواره مورد توجه کوهنوردان و دوستداران طبیعت بکر بوده است.

    رودخانه سرباز زیستگاه تنها گونه تمساح بومی و پوزه کوتاه ایران، باغهای مرکبات و میوه‌های گرمسیری پرتقال، لیمو شیرین و ترش، گواوا، پاپایا، انبه و موز در حاشیه این رودخانه چشم انتظار میهمانان نوروزی است.

    منطقه سرسبز و با نشاط و قلعه‌های تاریخی و دیدنی بمپور و ایرانشهر، جنگلهای نخل سراوان و باغهای متعدد سرباز، راسک و نیکشهر نیز سفری شیرین و فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

    در جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان نیز بنادر چابهار و کنارک واقع در ساحل نیلگون دریای عمان که به واقع نام "چهار بهار" همیشه سبز و باطراوت زیبنده آن است علاوه بر برخورداری از بازارهای زیبای منطقه آزاد تجاری صنعتی با کالاهای متنوع، مناظر دیدنی و دلنشین، اماکن تاریخی جذاب همچون امامزاده غلام رسول، قلعه تاریخی پرتغالیها و قلعه تیس را در خود جای داده است.

    در این میان دستگاه‌های مختلف اجرایی سیستان و بلوچستان نیز با تشکیل ستاد ویژه استقبال از میهمانان نوروزی تلاش برای فراهم کردن امکانات رفاهی و تجهیزات مورد نیاز آنان را شروع کرده‌اند.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان وبلوچستان گفت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی استان پیش فروش بلیط اتوبوس‌ها از اوایل اسفندماه آغاز شده است.

    "علیرضا مجرد" بیان کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری آماده خدمات دهی به مسافران هستند.

    وی اظهار داشت: در ایام نوروز هیچ گونه کمبود اتوبوس وجود نخواهد داشت.

    وی از عموم مسافران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به دفتر نظارت مستقر در ترمینال مسافری و ستاد مرکزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها گزارش دهند.

    "شهنوازی" مدیرکل راه و ترابری سیستان و بلوچستان نیز گفت: علاوه بر گشت زنی گروههای تعمیراتی و امداد رسانی این اداره، راهدارخانه‌های بین راهی استان هم آماده اسکان موقت مسافران آسیب دیده احتمالی خواهند بود.

    رییس دانشگاه زابل نیز گفت: مجتمع بزرگ تحقیقاتی، پژوهشی و تفریحی چاه نیمه زابل به عنوان بزرگترین و زیباترین مجتمع فرهنگی تفریحی جنوب شرق کشور و در کنار آبهای فیروزه‌ای چاه نیمه‌های سیستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

    قنبری بیان کرد: این مجتمع همه ساله بویژه در ایام نوروز میزبان شماری زیادی از مسافران است.

    وی اظهار داشت: مجتمع بقیه الله الاعظم(عج) چاه نیمه با امکانات تفریحی رفاهی مناسب از قبیل فضای سبز مشجه و دیدنی، باغ وحش تحقیقاتی، موزه تاریخ طبیعی، دریاچه قو، خارخانه‌های سنتی، میادین ورزشی و مزارع و باغات مختلف به صورت رایگان میزبان مهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان است.

    رییس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز از آغاز اجرا طرح نظارتی ویژه نوروز در این استان خبر داد.

    "ایرج حسن‌پور" بیان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ? 87?از ? 12?اسفند در تمامی شهرستانهای سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

    وی جلوگیری از افزایش قیمتها و تنظیم بازار در روزهای پایانی سال را از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی عنوان کرد.

    رییس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز به مدت ? ???روز ادامه دارد.

    حسن پور ادامه داد: با اجرا این طرح، نظارت و بازرسی از فروشگاههای زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، پایانه‌های مسافربری، واحدهای عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، میوه، آجیل، شیرینی و سایر واحدها افزایش می یابد.

    وی افزود: اجرا طرح ویژه نوروزی باعث جلوگیری از سو استفاده برخی افراد سودجو شده و مردم با اطمینان خاطر بیشتری خرید خواهند کرد.

    وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گران فروشی ، درج نکردن قیمت و کم فروشی مراتب را با شماره ? 124?بازرسی سازمان بازرگانی اطلاع دهند.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: محورهای ارتباطی این استان برای رفاه حال مسافران نوروزی ایمن‌سازی شده است.

    "مهدی صفدری" بیان کرد: به منظور بهبود و ارتقا ایمنی جاده‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان در آستانه سال نو نشستی با حضور مسوولان دستگاه‌های دست اندرکار برگزار شد.

    وی تاکید کرد: مسافران، سفیران شادی و نشاط برای سیستان و بلوچستان هستند لذا باید امکانات رفاهی لازم برای آنان فراهم شود.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کاهش تصادفهای جاده‌ای، روان‌سازی ترافیک، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، تامین روشنایی و سرویس بهداشتی در اتاقکهای بین راهی( کانکس) و سوخت مورد نیاز برای مسافران نوروزی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: تمام پیش‌بینی‌های لازم برای رفاه حال مسافران و مردم در تعطیلات نوروزی انجام شده است.

    او ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده امسال تصادفهای جاده‌ای کاهش یافته و آسیب شناسی موثرتر از گذشته انجام شود.

    وی نصب چراغ‌گردانهای آبی در جاده‌ها و تاثیر زیاد آن برای جلوگیری از تصادفهای جاده‌ای و برقراری گشتهای نامحسوس برای کنترل تخلفهای رانندگان را مهم و اساسی دانست.

    معاون امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به تاثیر روانی گزارش تلفات حوادث جاده‌ای و پیامدهای ناخوشایند آن در ایام نوروز هیچ دستگاهی مجاز به ارایه آمار تلفات نیست و اطلاع‌رسانی فقط از طریق مرکز انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: با توجه به آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز توسط کارشناسان و میزان مرگ و میر بالا در آنها، طرح مسدود کردن این مسیرها بطور موقت در ایام نوروز اجرا می‌شود.

    فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز گفت: به منظور کاهش تصادفات در مناطق پرخطر، چشم گربه‌ایهای عرضی، سرعت گیرهای دو سانتیمتری، تابلوهای راهنما و علایم ثابت در جاده‌ها نصب شده است.

    سرهنگ "اردوان قاسمی" بیان کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی تمهیدهای لازم از جمله افزایش ایستگاههای اورژانس جاده‌ای، نصب چراغهای آبی رنگ در اتاقکهای بین راهی، هماهنگی با امداد خودروها، نصب ? 22?دستگاه سرعت سنج و سایبان با سکو در جاده‌ها پیش بینی و اجرا شده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( سه شنبه 86/12/14 :: ساعت 11:15 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]