سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
دانشگاه سیستان و بلوچستان دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 12
  • مجموع بازدیدها: 162515
    » درباره من
    دانشگاه سیستان و بلوچستان دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» دانشگاه سیستان و بلوچستان دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه پس از تهران به لحاظ داشتن جمعیت دانشجویی دومین دانشگاه کشور است.

    دکتر "احمد اکبری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:


    ? 20?هزار دانشجو در ? 250?گرایش مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

    وی اظهار داشت: از این تعداد ? 150?نفر در دوره دکترا، دو هزار نفر کارشناسی ارشد، حدود ? 18?هزار نفر کارشناسی و ? 300?نفر کاردانی در ?14? دانشکده دانشگاه سیستان و بلوچستان تحصیل می‌کنند.

    او ادامه داد: چهار دانشکده الهیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی، ریاضی و دانشکده اقتصاد بزودی به این مجموعه اضافه می‌شود.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن رشته معماری به دانشکده هنر این دانشکده بنام "هنر و معماری" تغییر می‌یابد.

    وی اظهار داشت: مجوز قطعی ایجاد واحد بین‌المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار نیز کسب شده که بزودی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مدیریت آی تی، مدیریت سازه، امنیت شبکه و مهندسی گاز، علوم اقتصادی و مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد می‌کند.

    اکبری بیان کرد: برخی از این رشته‌ها با همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار دایر می‌شود.

    وی اضافه کرد: پژوهشکده نانو فناوری در دهه فجر امسال راه‌اندازی شد و پژوهشکده‌های انرژی‌های نو، صنعت و معدن و بیوتکنولوژی هم در مراحل کسب مجوزند و مرکز سیستم‌های فازی نیز به پژوهشکده تبدیل خواهد شد.

    وی اظهار داشت: از بدو تاسیس تا سال ? 1380?در این دانشگاه ? 51?رشته کارشناسی، ? 31?رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا دایر بوده که در فاصله سالهای ? 81?تا ? 86?تعداد رشته‌های کارشناسی به ? 130?رشته، کارشناسی ارشد به یکصد رشته و دوره دکترا به ? 21?رشته افزایش یافته است.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با توجه به ? 26?شاخص وزارت علوم جزو دانشگاه‌های توسعه یافته به شمار می‌رود و هیاتهای ممیزه و امنا مستقل دارد.

    دکتر اکبری اظهار داشت: ? 205?مقاله اساتید و دانشجویان این دانشگاه از سال ? ???تاکنون در مجله‌های ? ISI?به چاپ رسیده، ? 16?نفر به فرصت مطالعاتی اعزام و ? 64?نفر نیز برای تامین اعضا هیات علمی بورسیه این دانشگاه شده‌اند که ? 39?نفر بورسیه داخل و ? 25?نفر خارج هستند.

    رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان وضعیت فرهنگی این دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ? 30?انجمن علمی در این دانشگاه فعالند و ? ???نشریه دانشجویی نیز منتشر می‌شود.

    وی بیان کرد: ساخت و تامین خوابگاه دخترانه که یکی از آنها نیز از محل اعتبارهای سفر مقام معظم رهبری ایجاد شده و همچنین خرید یک هزار و ?200? دستگاه یخچال برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی از اقدامهای انجام شده است.

    وی سرانه فضای سبز این دانشگاه را ? 35?تا ? 40?متر ذکر کرد و افزود: این در حالی است که متوسط کشور پنج متر است.

    او ادامه داد: توجه به ساختارهای فناوری آی‌تی از اولویتهای این دانشگاه است به طوری که ? 20?پایگاه رایانه در دانشکده‌ها و خوابگاهها و دو پایگاه بزرگ در محوطه دانشگاه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

    اکبری گفت: در همین زمینه ? 560?دستگاه رایانه برای استفاده دانشجویان خریداری و نصب شده است.

    وی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه اظهارداشت: برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های بلوچستان پاکستان، آی تی پاکستان، آپسالای سوئد از اقدامهای انجام شده دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

    اکبری گفت: علاوه بر این، تفاهم نامه همکاری با رییس دانشگاه کراچی پاکستان از مهمترین دانشگاه‌های این کشور و دانشگاههای ژاپن، آلمان و کانادا امضا شده است.

    او بیان کرد: مقدمات امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دهلی نیز فراهم شده و دانشگاه سیستان و بلوچستان در صدد گسترش این نوع همکاری‌ها با دانشگاه‌های جهان است.

    وی افزود: این دانشگاه به عضویت اتحادیه دانشگاه‌های جهان در آمده و برای برگزاری نشست آینده این اتحادیه اعلام میزبانی کرده است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 86/12/13 :: ساعت 11:36 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]