سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
طوایف سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلا - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 27
  • مجموع بازدیدها: 162642
    » درباره من
    طوایف سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلا - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» طوایف سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلا

    شماری از سران و ریش‌سفیدان قبایل و طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آمادگی مردم این استان را برای حضور گسترده در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

    معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوایف این استان روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگار ایرنا بیان کردند: قشرهای مختلف شیعه و سنی آگاه و فهیم سیستان و بلوچستان با شعور بالای سیاسی افرادی را به عنوان نماینده مجلس برمی‌گزینند که عملگرا، متعهد و متخصص باشند و اقتدار نظام و مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

    آنان روحیه مردم‌گرایی و توجه به مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم را از دیگر ویژگی‌های مهم نمایندگان آینده مجلس برشمردند.

    یکی از معتمدان و ریش سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان گفت: مردم از آغاز انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف حضور پرشوری داشته‌اند و حتی در برخی عرصه‌ها یک گام از مسوولان جلوتر بوده‌اند.

    "محمدنبی شه‌بخش" بیان کرد: از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم با نثار جان و مال خویش همواره وظایف خود را بنحو شایسته‌ای انجام داده‌اند بطوری که مسوولان هر چقدر هم کار و تلاش کنند بازهم به مردم بدهکارند.

    وی اظهار داشت: ارتباط مسوولان با مردم سبب حضور بیشتر آنان در صحنه‌ها می‌شود و به این منظور باید مدیران دستگاه‌های اجرایی قدر این ملت را بیشتر بدانند و در حل مشکلات جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

    شه بخش گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن مرزهای مشترک و طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان ظرفیت‌های نهفته فراوانی دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق این توانمندیها را به عرصه ظهور و بروز رساند.

    وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه نقش مهمی دارند که امید است مجلس هشتم اهتمام بیشتری به شکوفا کردن استعدادها و توانمندیهای سیستان و بلوچستان داشته باشد.

    ریش سفید طایفه شه‌بخش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انتخابات باید به سمتی هدایت شود که مردم با آرامش کامل روانی در آن شرکت کنند و نگرانی از آرای خود نداشته باشند.

    وی نقش بانوان در صحنه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و بر مشارکت هر چه بیشتر آنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی بویژه انتخابات تاکید کرد.

    وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید از دادن شعار و وعده‌های غیرممکن و غیر قابل اجرا پرهیز کنند و نباید حرفهایی بزنند که توان انجام آن را ندارند.

    یکی دیگر از معتمدان و از بزرگان طوایف سیستان و بلوچستان گفت: نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی برعهده مردم بود و وحدت کلمه به معنای واقعی در میان گروه‌های مختلف مردمی نمود داشت.

    "غدیر سلوکی" بیان کرد: برخی نامزدهای انتخاباتی در هنگام نیاز مردم را به یاد می‌آورند و آنان را محترم می‌شمرند اما پس از انتخاب و گزینش به نیازهای مردم توجه چندانی نمی‌کنند.

    وی اظهار داشت: ملت قهرمان ایران به پیروی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی خویش می‌داند و با حضور گسترده و پکپارچه در این صحنه بار دیگر حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام می‌کند.

    معتمد طایفه سراوانی و سلوکی آمادگی کامل این طایفه برای شرکت در انتخابات را اعلام کرد.

    وی ادامه داد: مردم غیور این استان تاکنون با اقتدار کامل از مرزهای میهن اسلامی و دستاوردها و اهداف نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و حضور در صحنه‌های سیاسی را از وظایف اصلی خود می‌دانند.

    سلوکی گفت: دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه تلاش زیادی را شروع کرده‌اند اما ملت ایران با شعور بسیار بالا می‌داند چگونه پاسخ یاوه گویی‌های دشمنان را بدهد.

    معتمد طایفه سراوانی و سلوکی سیستان بیان کرد: معتمدان و ریش سفیدان رابط و پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند.

    وی افزود: سران و ریش سفیدان قبایل و طوایف تمام سعی خود را برای ترغیب و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بکار می‌گیرند و بطور قطع سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها همانند گذشته رتبه نخست حضور در انتخابات را کسب می‌کنند.

    یکی از معتمدان طایفه گرگیج سیستان و بلوچستان نیز گفت: حضور مردم این استان در صحنه‌های مختلف همواره پررنگ و زبانزد همگان بوده است.

    "محمد گرگیچ" بیان کرد: مردم این منطقه افتخارهای بسیاری در طول تاریخ کشور دارند و بر اساس متون تاریخی نخستین قومی بودند که دین مبین اسلام را پذیرفتند.

    وی اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم این استان در انتخابات ادوار گذشته نشان‌دهنده وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی است.

    گرگیچ با قدردانی از توجه و عنایت مسوولان نظام جمهوری اسلامی به این منطقه، گفت: رفع محرومیتهای بر جای مانده از گذشته نیازمند تلاش بیشتری است که امیدواریم افراد انتخاب در این زمینه گامهای اساسی بردارند.

    او ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان این بار نیز حضور گسترده‌ای در صحنه انتخابات خواهند داشت ولی به کاندیداهایی رای می‌دهند که بتوانند خواسته‌های آنان را تحقق بخشند.

    وی افزود: جهانیان یک بار دیگر شاهد حماسه حضور مردم ایران در انتخابات خواهند بود.

    او بیان کرد: مردم انتظار دارند از آرا آنان بخوبی حفاظت و به خواسته- های آنان توجه شود.

    یکی از ریش سفیدان طایفه نارویی نیز گفت: مردم سیستان و بلوچستان با شرکت در انتخابات متعدد گذشته شعور بالای سیاسی خود را به اثبات رسانده و بار دیگر مهر تاییدی بر فهم و آگاهی ملت ایران زده و برگ زرینی بر تاریخ کهن این مرز و بوم می‌افزایند.

    "احمد نارویی" بیان کرد: تمام نامزدهای تایید شده اصلح هستند اما مردم فهیم این استان به افراد اصلح‌تر که دارای شرایط و برنامه‌های بهتری برای پیشرفت و توسعه منطقه باشند، رای می‌دهند.

    وی اظهار داشت: جناحها و احزاب راست و چپ و مذاهب شیعه و سنی در انتخاب مردم نباید تاثیرگذار باشد بلکه شایستگی، تعهد و تخصص در گزینش نماینده معیار و ملاک است.

    یکی از بزرگان و معتمدان طایفه "کهرازهی" سیستان و بلوچستان گفت: ملت سلحشور ایران اسلامی بویژه مردم این استان با وجود کاستیها و مشکلات متعدد همواره حضور پررنگی در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات داشته‌اند.

    به گزارش ایرنا، "اخترمحمد کهرازهی" بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان مرزداران غیور و وفادار به نظام اسلامی و رهبری هستند و این ادعا را تاکنون بارها با مشارکت در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و رویداد انتخابات اثبات کرده‌اند.

    نماینده سابق مردم خاش در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:
    انتخابات مجلس هشتم عرصه دیگری برای نشان دادن وفاداری و حمایت از نظام اسلامی است که بطور قطع سیستانیها و بلوچستانیهای همیشه در صحنه این امتحان را نیز با موفقیت پشت سر می‌گذارند.

    وی ادامه داد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری فرموده‌اند که "مردم پشتوانه قوی نظام هستند"، ملت ایران همواره گوش به فرمان و آماده خدمت به نظام و میهن اسلامی برای سربلندی کشور و اسلام هر کاری می‌کنند.

    کهرازهی تاکید کرد: همان گونه که ایران اسلامی متعلق به همه ایرانیان است باید از نیروهای متعهد و متخصص بومی این استان نیز در سمتهای کلان کشور استفاده شود.

    نماینده سابق مردم خاش در مجلس پنجم گفت: ریش سفیدان و معتمدان طوایف، علما، مسوولان و رسانه‌های ارتباط جمعی باید مردم را در گزینش افراد اصلح‌تر کمک کنند.

    وی مشخصه افراد اصلح‌تر را تخصص، تجربه، تعهد، شجاع و دلسوز نظام و مردم دانست.

    کهرازهی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین و گستره‌ترین استان کشور همچنان با مشکلاتی مانند اشتغال جوانان، مسکن، اعتیاد، فقر و غیره رو به رو است.

    وی افزود: از نمایندگان انتخابی انتظار است به شعارها و وعده‌های زمان تبلیغات عمل کنند و برای رفع مشکلات این منطقه بیش از پیش گامهای جدی بردارند.

    وی گفت: با توجه به چشم انداز ? ???ساله نظام امید است مجلس هشتم در راستای تحقق این چشم انداز اهتمام بیشتر و جدی تری داشته باشد.

    یکی دیگر از ریش سفیدان و معتمدان طوایف سیستان و بلوچستان نیز گفت:
    حضور مردم در صحنه در این مقطع حساس که دنیای استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی متحد شده از اهمیت خاصی برخوردار است.

    "مهدی رخشانی" بیان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران بویژه اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان با مشارکت گسترده و چشمگیر در انتخابات مجلس هشتم دشمنان را مایوس و دوستان را شادمان می‌کنند.

    وی بر گزینش نامزدهای اصلح توسط مردم تاکید کرد و گفت: فرد اصلح کسی است که در راستای اهداف نظام حرکت کند و هدف نخست آن خدمت به خلق خدا باشد.

    رخشانی اظهار داشت: برای حضور مردم در صحنه انتخابات هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا مردم ما بویژه در این منطقه بی‌توجه به بوق و کرناهای دشمن همواره حامی نظام، رهبر و مسوولان هستند.

    وی بیان کرد: مردم این استان همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلابند و با مشارکت در صحنه‌های مختلف این مهم را به اثبات رسانده‌اند.

    یکی دیگر از ریش سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان آماده جانفشانی برای نظام اسلامی هستند.

    "محمدعلی سراوانی" بیان کرد: جوانان و غیور مردان ما همان گونه که با خون خود خاکهای خوزستان، کردستان و بلوچستان را سرخ کرده‌اند، اکنون نیز مردم این منطقه با حضور در صحنه‌های مختلف حمایت خود از نظام اسلامی را اعلام کرده و دشمنان را مایوس می‌کنند.

    وی اظهار داشت: در مقطعی که دشمنان نظام اسلامی در تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه و ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان هستند، ملت ایران بار دیگر با مشارکت گسترده در انتخابات مجلس مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می‌زنند.

    او ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی برای رفع محرومیتهای بجای مانده از رژیم گذشته در سیستان و بلوچستان فعالیتهای زیادی انجام داده و مردم این منطقه قدردان این تلاشها هستند و با شرکت در انتخابات این مهم را ثابت می- کنند.

    سیستان و بلوچستان با ? 2/5?میلیون نفر جمعیت به عنوان پهناورترین استان کشور هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

    از مجموع ? 158?داوطلب نمایندگی مجلس هشتم در این استان تاکنون ? 64?نفر تایید صلاحیت شده‌اند



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( چهارشنبه 86/12/1 :: ساعت 11:17 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]