سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان: وحدت عنصر حیاتبخش جهان اسلام است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 7
  • مجموع بازدیدها: 162466
    » درباره من
    شیعه و سنی سیستان و بلوچستان: وحدت عنصر حیاتبخش جهان اسلام است - نخستین وبلاگ اخبار استان سیستان و بلوچستان
    سیستان و بلوچستان

    » پیوندهای روزانه
    پرتال استان سیستان و بلوچستان [101]
    خبر گزاری ایرنا [47]
    خبرگزاری فارس [38]
    خبر گزاری مهر [50]
    خبر گزاری ایسنا [56]
    ساخت و سازهای استان [95]
    اخبار استان [187]
    [آرشیو(7)]


    » آرشیو مطالب
    آرشیو اخبار شهریور 1386
    آرشیو اخبار مهرماه 1386
    بهار 1387
    زمستان 1386
    پاییز 1386

    » لوگوی وبلاگ


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» شیعه و سنی سیستان و بلوچستان: وحدت عنصر حیاتبخش جهان اسلام است

    مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان گفتند: وحدت عنصر حیاتبخش جهان اسلام است.

    شماری از پیروان مذاهب شیعه و سنی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کردند: برای تحکیم جوامع اسلامی تمامی مسلمانان به ویژه حاکمان حکومتها باید وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

    آنان اتحاد را بهترین شیوه برای غلبه بر مشکلات جهان اسلام دانستند.

    یکی از شهروندان زاهدانی گفت: وحدت و انسجام اسلامی، تمامی توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده و سبب ناامیدی ابرقدرتها در دستیابی به اهداف شوم و پلیدشان در کشورهای اسلامی می‌شود.

    "عبدالرحمان براهویی" بیان کرد: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به دین مبین اسلام و تضعیف وحدت مسلمانان متحد شده‌اند بر تمام کشورهای اسلامی واجب است که اتحاد و انسجام دینی خود را افزایش دهند.

    "احمد ریگی" از ساکنان شهر مرزی میرجاوه نیز گفت: بر تمامی مسلمانان لازم است انسجام خود را روز به روز مستحکمتر کنند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم حقوق تضییع شده جهان اسلام را از استکبار جهانی بگیریم.

    وی افزود: درخت تناور ایران اسلامی که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده با وحدت و انسجام همه گروهها، اقوام و مذاهب استحکام می‌یابد.

    "امیر سراوانی" از شهروندان سیستانی نیز گفت: در سایه وحدت و همدلی امکان توسعه و آبادانی ایران اسلامی و خنثی شدن دسیسه‌های دشمنان فراهم می‌شود.

    وی بیان کرد: به طور قطع همبستگی مردم در شرایطی که کشور آماج حملات تبلیغاتی و روانی استکبار جهانی برای ممانعت از دستیابی ملت ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و توسعه و پیشرفت قرار گرفته، می‌تواند ضامن حفظ دستاوردهای انقلاب و ناامید کردن استکبار شود.

    شماری از شهروندان اهل سنت ایرانشهری نیز وحدت را رمز موفقیت و پیروزی در مقابل توطئه‌های دشمنان دانستند.

    آنان اظهار داشتند: برادری و هم زیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان همواره زبانزد بوده و الگوی مناسبی برای تمامی مسلمانان جهان است.

    "ابراهیم دهقانی" یک شهروند ایرانشهری گفت: ملت ایران چه فارس و بلوچ و چه ترک، لر و کرد همه و همه با یکدیگر برادرند و هیچ کس نمی‌تواند این برادری را بر هم زند.

    وی بیان کرد: مزدوران و دست نشاندگان استکبار جهانی که در صدد ایجاد تفرقه مذهبی و قومی در ایران اسلامی هستند در میان مردم جایگاهی ندارند.

    "غلام رسول نارویی" نیز گفت: دشمنان همیشه با توطئه و دسیسه در تلاش برای ایجاد اختلاف و فاصله میان برادران شیعه و سنی هستند.

    وی بیان کرد: هوشیاری و آگاهی ملت ایران و بخصوص مذاهب مختلف سبب خنثی شدن توطئه‌ها شده و دشمنان را مایوس کرده است.

    وی ادامه داد: حوادث متعدد در عراق و حتی مناطق مرزی ایران اسلامی نشان می‌دهد که دشمنان همواره در تلاش برای برهم زدن دوستی و مودت مذاهب مختلف هستند.

    "عبدالله ریگی" از شهروندان اهل سنت خاش نیز گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استانهایی که فرق مختلف اسلامی در آن سکونت دارند همیشه مورد هجمه دشمنان انقلاب و اسلام قرار داشته است.

    وی بیان کرد: در این میان مردم شیعه و سنی استان بدون توجه به دسیسه‌های استکبار، همیشه و در همه حال با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده‌اند.

    وی ادامه داد: هفته وحدت نیز بهترین فرصت برای گسترش مودت و دوستی مردم شیعه و سنی استان است.

    رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیداری امت اسلامی سبب نگرانی دشمنان شده است.

    حجت‌الاسلام "صفر قربانپور" بیان کرد: بیداری و وحدت امت اسلامی، دشمنان دین و بویژه نظام جمهوری اسلامی را ناامید و وحشت زده کرده است.

    وی اظهار داشت: اقوام و گروههای مختلف مردم اهل سنت از گذشته‌های دور تاکنون ارتباط و زندگی مسالمت آمیز و خوبی با اهل تشیع در ایران بویژه سیستان و بلوچستان دارند.

    وی ادامه داد: تنها راه نفوذ دشمن به صفوف به هم فشرده مسلمانان، دامن زدن به اختلافات مذهبی است که باید از آن بشدت پرهیز کرد.

    وی افزود: انسجام و وحدت ملی مردم ایران دشمنان انقلاب و اسلام را به زانو در آورده است.

    قربان پور گفت: هفته وحدت به معنای بیان کردن اندیشه‌های شیعه و سنی و بهانه‌ای برای استحکام و تقویت وحدت مسلمان است.

    وی خاطر نشان کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی است که راههای همبستگی بیشتر جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: محققان و علما باید در طول هفته وحدت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را بیشتر و بهتر از پیش به جامعه معرفی کنند تا مردم ضمن گرایش به ولایت و ائمه (ع) با مصادیق وحدت آشنا شوند.

    به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با 5/2میلیون نفر جمعیت نماد عینی و الگوی شایسته‌ای از وحدت و انسجام مذاهب اسلامی و اقوام مختلف است



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیستان و بلوچستان ( دوشنبه 87/1/5 :: ساعت 12:32 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اولین انفجار طرح توسعه‌ی اسکله‌ی شهید بهشتی با حضور استاندار سیس
    [عناوین آرشیوشده]